mboost-dp1

hjemmeside valg =?


Gå til bund
Gravatar #1 - Anelguso
2. jun. 2008 12:51
Skal åbne min egen hjemmeside hvor jeg skal sælge små ting :D vil spørg vilken side men skal vælge til at bruge + helst dn billigste .
og vil spørg om det er ulovligt ?
Gravatar #2 - Happy-Cheese
2. jun. 2008 12:56
er du hosten du spørger efter?
og hvad er det du spørger om er lovligt..?

Det er i hvert fald lovligt at have en hjemmeside hvis det var det :)
Gravatar #3 - Bjørn
2. jun. 2008 12:58
Et CMS system med en ´online butik` del integreret er nok det letteste! Se evt. efter lidt Joomla - det er gratis!

Du skal vel oprette et firma hos Erhvervs og selvskabs styrelsen hvor du samtidig kan blive momsregistreret. Og saa skal du huske at angive dit overskud på selvangivelsen...

Men du kan læse meget mere om at starte eget firma rundt omkring på nettet - der er nogle gode guides som kan hjælpe dig.

Må vi spørge hvad du har tænkt dig at sælge?
Gravatar #4 - myplacedk
2. jun. 2008 12:58
#1
Prøv lige at læse det igennem, og så prøv én gang til. Hvad er det egentlig du gerne vil spørge om?

Jeg kunne da godt prøve at gætte på hvad det er du gerne vil vide, men jeg gider ikke bruge 10 minutter på at skrive et grundigt svar, på noget du ikke spørger om.
Gravatar #5 - Anelguso
2. jun. 2008 13:05
det jeg spørg om hvor jeg kan oprette en hjemmeside men helst billig . der er mange valg men ved ik vilken vil være god til at sælge varer med
Gravatar #6 - Happy-Cheese
2. jun. 2008 13:09
altså du leder efter et "program" du kan lave e-shop med?
Gravatar #7 - myplacedk
2. jun. 2008 13:11
#5
Så du leder efter et webhotel med en billig webshop-løsning?

Ah, så kan jeg ikke hjælpe dig. ;-)

Men når du ved at du får en indtægt på over et bestemt beløb (er det ikke omkring 20.000 kr. i dag?), så skal du momsregistreres, og dermed har du et firma. Det koster ikke noget i sig selv, men det gør det noget mere kompliceret at lave selvangivelse, og du vil formentlig få behov for en revisor.

Så længe du holder dig under den grænse, skal du bare angive din indtægt i din selvangivelse, der er et felt til det.
Gravatar #8 - Happy-Cheese
2. jun. 2008 13:25
hvis du skal bruge en host med hjemmeside program:
http://www.danhost.dk/index.php?id=7&gclid=CPW...

Det er ret dyrt, men det er det hvist genrelt med sådån noget "vi laver din hjemmeside for dig nemt!" noget :D

Hvis du bare skal bruge en host vil jeg foreslå dig:
FUCk man ikke lige huske hvad min host hedder...
men hvis det er det du mener skal jeg nok finde ud af det... 9 kr for 2 GB tror jeg nok :D
Gravatar #9 - Anelguso
2. jun. 2008 13:28
hmmm tak for de hjælp men venter på flere men :D :D
Gravatar #10 - Anelguso
2. jun. 2008 13:31
når men skal lave sin hjemme side skal men også betale skat osv nej vel ?
Gravatar #11 - myplacedk
2. jun. 2008 13:35
#10
Læs #7.

Og nej, man skal ikke betale skat af sin hjemmeside, man betaler skat af sin indtægt.
Gravatar #12 - karga
2. jun. 2008 13:49
Man skal momsregistreres når man tjener mere end 50.000 kr. om året, under det er det valgfrit, men jeg vil anbefale det, da der er visse fordele ved at være momsregistreret

Når du skal lave en hjemmeside er der 2 ting du skal have styr på:
- Hosting af filerne, hvilket webhotel du vil bruge (jeg vil anbefale wannafind.dk, de er dyre, men jeg har ikke oplevet downtime i over et år nu)

- Software til shoppen, jeg kan ikke rigtigt anbefale dig nogen. Jeg har været med til at lave Scandiashop, men ved ikke om den stadig bliver solgt, ellers skal du have fat i Scandiaweb.. Og så var der en der nævnte Joomla, kender det ikke, men har hørt navnet

Når du har styr på de 2, så skal du bare have styr på at sælge tingene egentlig
Gravatar #13 - vandfarve
2. jun. 2008 14:25
#12

Alt respekt for Anelguso som bruger herinde, men jeg tror altså ikke, at han vælger den svære løsning, køber et domæne, investerer, sætter sig ind i det og programmerer i et CMS-system, får aftalt hosting med et webhotel og først dernæst sætter sine ting til salg.

Af hvad jeg har læst so far, så leder han efter en hurtig og omkostningsbesparende måde at sætte sine ting til salg, og der er vel kun de officielle auktionshjemmesider og køb/salg-forums rundt omkring.

Jeg er glad for, at i gider at hjælpe ham, men jeg tror desværre, at det er spildt tid.
Gravatar #14 - Pølse
2. jun. 2008 15:19
#12
Om du skal momsregistreres har absolut intet at gøre med hvor meget du evt. tjener i et firma, men hvor stor omsætningen er.

Hvis du regner med at omsætte for 50.000 kr. inden for en 12-måneders periode, skal du lade dig momsregistrere.

Det du tjener skal du angive på den udvidede selvangivelse, som indtægt af egen virksomhed. Kan ikke lige huske hvad rubrikken helt præcist hedder.

#7

Der er ikke forskel på hvordan, du skal oplyse overskud af en privatejet virksomhed på din selvangivelse hvis den er momsregistreret eller ej.
Gravatar #15 - Bjørn
2. jun. 2008 20:01
#13
We know...
Gravatar #16 - Azuria
2. jun. 2008 20:38
En lille misforståelse er, mener jeg at have læst mange steder og fået at vide..
I skriver alle at ved 20 eller 50k fortjeneste skal man moms regges.
Det er ikke ved fortjeneste, det er ved omsætning.
Altså både indtægter og udgifter sammenlagt.

Det er ihvertfald sådan jeg har tolket det. :)
Gravatar #17 - buch
2. jun. 2008 21:15
Eftersom du kun er 17, kan du ikke starte eget firma, så du bør nok droppe tanken.
Gravatar #18 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
2. jun. 2008 23:58
#17

Det kan han faktisk, det kræver bare at han hiver en myndig person med ind i det, dette kan, efter hvad jeg har forstået være fx. en værge. Har selv undersøgt det for ganske nyligt, da jeg selv går og roder med nogle hjemmesider, som faktisk er begyndt at give et pænt overskud :P

(edit / tilføjelse:)

Anelguso:

Hvis du ikke selv kan smække en nogenlunde pæn hjemmeside sammen, så burde du ikke gå ind på markedet for internetsalg uden at have en sagtens mange penge i ryggen.
Jeg oplever tit at jeg ellers gerne ville handle med en butik online, men da de pågældende hjemmesider simpelthen er så grimme, så mister jeg tilliden til dem og ender med at købe det i den virkelige verden.
Gravatar #19 - myplacedk
3. jun. 2008 04:49
16 skrev:
En lille misforståelse er, mener jeg at have læst mange steder og fået at vide..

Én ting er at sige noget man ikke er sikker på, en anden ting er at bruge sin usikre viden til at korrigere andre. IMHO. :)

Anyway, som jeg sagde i starten, det er INDTÆGTEN det kommer an på. Ikke fortjenesten, udgiften, båndbredden eller mosteren, INDTÆGTEN.

Og satsen er lige nu 50.000 kr over 12 måneder: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=208740&vId=201579...
Gravatar #20 - Azuria
3. jun. 2008 05:31
#19 Yeah.. Var sikker i starten og gik så hen og blev usikker og så blev skidtet sgu vandet ud til sidst... :p
Bør vende mig af med at skrive semi-seriøse indlæg i træt tilstand uden kaffe som co-processor.
Men jeg lå da ret i at det ikke var fortjenesten kun. :D
Gravatar #21 - myplacedk
3. jun. 2008 06:14
20 skrev:
Men jeg lå da ret i at det ikke var fortjenesten kun. :D

Det er der vist heller ikke nogen der har sagt. At "tjene noget" og "fortjeneste" er ikke det samme. Jeg ved i hvert fald ikke hvad det at "tjene noget" præcist betyder, i regnskabsmæssig sammenhæng, det kan lige så godt være indtægt som fortjeneste. :)
Gravatar #22 - Azuria
3. jun. 2008 06:22
Fortjeneste tolker jeg som det beløb der er tilbage når indkøbspris og afgifter er betalt.
Gravatar #23 - myplacedk
3. jun. 2008 06:29
#22
Du er også den eneste der har brugt det ord i denne tråd...
Gravatar #24 - Azuria
3. jun. 2008 07:11
#23
12 skrev:
Man skal momsregistreres når man tjener mere end 50.000 kr. om året, under det er det valgfrit, men jeg vil anbefale det, da der er visse fordele ved at være momsregistreret


Jeg tolker det man tjener og fortjeneste som værende det samme..
Gravatar #25 - myplacedk
3. jun. 2008 07:32
if (!agree) {
goto #21;
} else {
goto #25;
}

;-)
Gravatar #26 - Pølse
3. jun. 2008 09:32
Anyway, som jeg sagde i starten, det er INDTÆGTEN det kommer an på. Ikke fortjenesten, udgiften, båndbredden eller mosteren, INDTÆGTEN.


Jeg vil lige påpege, at det som myplace.dk kalder indtægten, er det der på skats hjemmeside, og i mange andre henseender hedder omsætning.

Det burde også fremgå af #14.
Gravatar #27 - buch
3. jun. 2008 10:58
18 skrev:
#17

Det kan han faktisk, det kræver bare at han hiver en myndig person med ind i det, dette kan, efter hvad jeg har forstået være fx. en værge. Har selv undersøgt det for ganske nyligt, da jeg selv går og roder med nogle hjemmesider, som faktisk er begyndt at give et pænt overskud :P


Hvis han hiver en værge ind i det, bliver hans beskatning også noget højre end hvis det stod i eget navn.

Da hans værge sandsynligvis betaler skat i forvejen, så kommer han jo til at betale samme skatte procent af overskudet som værgen. Hvis værgen ikke har arbejde men er på kontanthjælp/bistand, mister værgen denne hvis det giver bare en lille smule overskud.

Så ja det er da muligt, men hvis det stod i hans eget navn ville han have et fri kort hvor de første 40k ca er skattefrie
Gravatar #28 - Pølse
3. jun. 2008 11:11
#27

Nej, du har misforstået det som BananTukan siger.

Hvis du er under 18, kan du godkendelse fra stastsamtet(det hed der før reformen, jeg ved ikke hvor man skal søge om det nu) til at starte egen virksomhed. Det kræver at din værge vil skrive under på, at de kautioner for alt det du foretager dig i virksomheden. Yderligere kræver det, at statsamtet godkender din forretningsplan. Der er nogle faktorer, der kan gøre at de ikke ønsker at godkende den, bl.a. hvis de vurderer du gennem din virksomhed opnår for store forpligtelser, f.eks. ved ansættelse af medarbejdere eller lignende.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login