mboost-dp1

Hjælp spil lagger


Gå til bund
Gravatar #1 - Wolly
18. nov. 2017 10:10
Jeg har et problem! Er lige begyndt at spille Battlefront 2 ( fedt spil ) men det har det med at fryse i 3-4 sekunder midt i spillet, og så køre videre :-( Der er også en masse små lags. Hvad er det jeg skal købe for at slippe af med det?

Jeg var egentlig ved at købe GTX 1080 i går, men så blev jeg lidt bekymret for at det måske ikke er grafikkortet, og hvis jeg bruger 4500 kroner på et kort og det stadig lagger, begynder jeg at græde :D

Jeg har GTX 1050 TI 4GB, 7 år gammel AMD CPU, 8G RAM, SSD harddisk. Hvad er bedst at opgradere???
Gravatar #2 - modgaard
18. nov. 2017 13:02
Hvilken CPU?
Gravatar #3 - Wolly
18. nov. 2017 14:00
AMD Phenom 2 X4 965
Gravatar #5 - demolition
20. nov. 2017 08:05
Når et spil fryser i 3-4 sekunder så er det meget usandsynligt at det er pga. grafikkortet. Jeg vil tro at det højst sandsynligt er noget softwarerelateret, f.eks. et antivirusprogram der står og laver noget i baggrunden? Sørg for at der ikke er noget unødvendigt der kører i baggrunden.

Det kan muligvis også være at 8GB RAM er lige i underkanten - jeg kan se at 8GB er hvad de lister som minimum, og anbefaler at man har 16GB. Igen, hvis du sørger for at lukke alt unødvendigt ned, vil det udover CPU også frigøre lidt ekstra RAM.
Gravatar #6 - CBM
20. nov. 2017 08:32
visse spil (fx Fallout 4 eller de fleste Bethesda spil) kan være MEGET pernitten ift hvad der kører i baggrunden.. selv software der følger med til gamer mus, gamer keyboards, grafik kort o.a. gamer grej kan genere visse spil... Fallout 4 kan ikke altid lide synapse fx
Gravatar #7 - Wolly
20. nov. 2017 09:19
Mange tak for hjælpen... Det er en helt ren installation af windows, der er kun 2 spil installeret, og intet andet, da jeg kører linux til alt andet.

Jeg opdagede for et par dage siden, at den frøs ekstra meget, og fandt ud af at det var på grund af at windows downloadede opdatering, så det underbygger jo bare jeres påstand yderligere...

Jeg må overveje om det er tid til at opdatere hele computeren ( CPU / bundkort / ram ) den er jo alligevel 7 år gammel, men den virker jo fint til alt andet end lige det spil :-( men jeg er glad for at jeg ikke købte GTX 1080 og så kom hjem og det ikke havde ændre noget :-)
Gravatar #8 - CBM
20. nov. 2017 09:28
#7: jeg er begyndt at fjerne netforbindelsen når jeg gamer for at undgå den slags, men jeg gamer så heller ikke spil som har behov for internet
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. nov. 2017 09:29
Hvis man følger mit link, vil man se at RAM er lige i underkanten, samt at CPU'en ikke skulle være nok.

Kan dog ikke se at det giver mening, for har selv samme CPU hjemme, og jeg har faktisk aldrig oplevet decideret lag og forfrysninger (tøhø)
Gravatar #10 - CBM
20. nov. 2017 09:36
@tb: jeg har heller ikke selv oplevet det.. Det er mere for at være helt sikker på det ikke sker, at jeg gør det
Gravatar #11 - Wolly
22. nov. 2017 16:11
Blot til info... Jeg har indkøbt en Ryzen 5 1600 + 16GB ram + Et eller andet Asus bundkort og nu virker det perfekt :D

Mange tak for hjælpen alle sammen.

Grafikken er dog stadig ikke i top, så nu skal jeg finde en eller anden undskyldning for at retfærdiggøre at købe det GTX 1080 :-) Men jeg har ikke lag eller freeze mere, og det er det vigtigste.

Jeg har heller ikke haft problemer med andre spil, men jeg spiller heller ikke særlig meget.
Gravatar #12 - Wolly
22. nov. 2017 16:43
Til yderligere info... :-)

Efter jeg fik nusset lidt med grafikindstillingerne, har jeg nu et helt fantastisk billed... Jeg kan køre 25xx X 14xx med alle settings på High. Det er helt perfekt, og helt flydende. Hvis jeg skifter til 4k kan jeg se en lille forbedring, men det er ikke meget, så det er ikke nødvendigt at købe nyt kort :D

( jeg har en 43 tommer 4k skærm )
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login