mboost-dp1

Genstart ved shutdown i XBMC/Kodi


Gå til bund
Gravatar #1 - JesperZ
8. nov. 2014 20:47
Jeg har installeret XMBCbuntu på en laptop. Det fungerer upåklageligt, bort set fra en ting. Når jeg slukker den inde fra XBMC mode (Shutdown), så genstarter den første gang. Anden gang jeg vælger shutdown så genstarter den ikke. Det er selvfølgelig lidt et irritationsmoment at skulle slukke den 2 gange hver gang jeg vil slukke den. Er der nogen der kan hjælpe? :)
Gravatar #2 - BetaLyte
9. nov. 2014 10:12
Prøv at slå WoL fra hvis det er slået til.

Ellers, installer laptop-mode-tools at og sæt laptop-mode til running.
Gravatar #3 - JesperZ
9. nov. 2014 12:23
Jeg skal bruge WoL, så hvis det er det der er synderen må jeg desværre leve med problemet. Jeg prøver lige at installere laptop-mode-tools osv og se om det virker. Tak :-)
Gravatar #4 - gramps
10. nov. 2014 19:38
#1
Du kan ikke åbne en anden terminal op (evt. ved at taste Ctrl+Alt+F1) og få den til at lukke ned ved at skrive <$ sudo shutdown -hP 0>?
Gravatar #5 - JesperZ
11. nov. 2014 13:44
#4 Det er muligt, men det er der jo ikke meget medie center over. Jeg gider ikke SSH ind til den hver gang jeg vil slukke den. Det er ikke særligt smooth.
Gravatar #6 - Vandmand
11. nov. 2014 13:57
JesperZ (5) skrev:
#4 Det er muligt, men det er der jo ikke meget medie center over. Jeg gider ikke SSH ind til den hver gang jeg vil slukke den. Det er ikke særligt smooth.


Saa kan vi jo lave det mere smooth.

Man kunne lave et script til det og binde det til en tast paa din fjernbetjening? Det boer vaere muligt.

Det er noget CEC gejl, ik? Saa bruger den garanteret libcec, saa boer der vaere en fil hvor vi kan mappe de forskellige signaler.


MEN, det boer altsaa ikke vaere wake on lan der goer det alene, er der ikke andre indstillinger der kan justeres i BIOS? Nogle 'energy options', maaske.

En gut skriver:
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2113894/computer-automatically-restarts-shut.html skrev:

Try the following, switch off your computer as you usually do.
Then use the time it stays powered off, to remove the power cable from the power supply.
Wait a minute and plug the cable back in.

Om det kan hjaelpe, skal jeg ikke kunne sige.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login