mboost-dp1

Forwarding af mail til Gmail


Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
19. jan. 2014 23:35
Jeg har en mail server, hvor en del brugere gerne ønsker at få deres mails forwardet til Gmail. En .forward fil på serveren virker fint (set fra serverens synspunkt), men det har vist sig at give et andet problem. I dette setup giver spam filtreringen i Gmail mange falske positiver.

Det jeg gerne vil vide nu er, om man som Gmail bruger kan sætte det op, så man stoler på mails forwardet via den pågældende server, og der dermed aldrig bliver blokkeret for mails fra den pågældende server til den pågældende Gmail-adresse.

Er her nogen som kender en løsning?
Gravatar #2 - Rainmeter
20. jan. 2014 05:02
Kan et filtre i gmail, måske løse problemet?
Gravatar #3 - Ronson ⅍
20. jan. 2014 06:58
Hvad er fordelen ved at forwarde mails frem for at lade google hente dem?
Gravatar #4 - kasperd
20. jan. 2014 09:47
Rainmeter (2) skrev:
Kan et filtre i gmail, måske løse problemet?
Jeg har afprøvet et filter, men det virker ikke. Gmail afviser nogle mails allerede inden indholdet er blevet sendt, så filtret har ingen effekt.

Ronson (3) skrev:
Hvad er fordelen ved at forwarde mails frem for at lade google hente dem?
Hvis Google skulle hente dem, ville det kræve, at Google kender passwordet til serveren. Med alt hvad der ellers ligger på serveren, er det ikke nogen acceptabel løsning.

Hvis man kan sætte en POP eller IMAP server op til at bruge et password, der ikke ligger i /etc/shadow, så kunne det måske være en brugbar løsning.
Gravatar #5 - Hubert
20. jan. 2014 09:52
kasperd (4) skrev:
Hvis man kan sætte en POP eller IMAP server op til at bruge et password, der ikke ligger i /etc/shadow, så kunne det måske være en brugbar løsning.


Dovecot kan bruge en database til at gemme brugernavn og password istedet for /etc/shadow
Gravatar #6 - gramps
20. jan. 2014 10:01
SDU kan forwarde mails, vistnok uden at de mails ryger i et spamfilter. Måske du kunne tage kontakt til SDU IT for at spørge hvordan de gør?

http://www.sdu.dk/information_til/studerende_ved_s...

http://static.sdu.dk/mediafiles//Files/Om_SDU/Faku...
Gravatar #7 - kasperd
20. jan. 2014 10:01
Hubert (5) skrev:
Dovecot kan bruge en database til at gemme brugernavn og password istedet for /etc/shadow
Det lyder som en brugbar løsning. Så er mit næste spørgsmål om man kan undgå at det introducerer en ekstra forsinkelse på mails, når der bruges en pull mekanisme i stedet for push.
Gravatar #8 - Hubert
20. jan. 2014 10:05
kasperd (7) skrev:
Det lyder som en brugbar løsning. Så er mit næste spørgsmål om man kan undgå at det introducerer en ekstra forsinkelse på mails, når der bruges en pull mekanisme i stedet for push.


I alt den stund at man formentlig ikke kan force et pull igennem vil man opleve en forsinkelse på mails der kommer mellem pulls fra gmail.
Gravatar #9 - OxxY
20. jan. 2014 10:12
Hubert (8) skrev:
kasperd (7) skrev:
Det lyder som en brugbar løsning. Så er mit næste spørgsmål om man kan undgå at det introducerer en ekstra forsinkelse på mails, når der bruges en pull mekanisme i stedet for push.


I alt den stund at man formentlig ikke kan force et pull igennem vil man opleve en forsinkelse på mails der kommer mellem pulls fra gmail.


Gmail pull'er når man åbner webklienten, og så ellers hver 5-15 minut (det virker lidt sporadisk hvornår), man kan force et pull ved at trykke på inbox. Ved ikke hvordan deres mobilklienter håndterer det.
Gravatar #10 - hundeboll
21. jan. 2014 11:30
#1 kasperd:
Jeg antager at du har gjort alt hvad man normalt gør for mailservers, få at fremstå som en reel mailserver? Jeg tænker reverse-dns, spf, osv... Måske har Gmail en kontakt-formular, hvor du kan registrere dig som legal server?

Jeg har administreret mailservere, hvor postfix-forwards til Gmail ikke har været et problem.
Gravatar #11 - arntc
21. jan. 2014 16:56
Du kunne jo prøve at tilføje domænet til Google Webmaster Tools, for at se om ikke det giver en effekt i forhold til at Gmail flagger falske positiver.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login