mboost-dp1

Forbinde 42" -> PC


Gå til bund
Gravatar #1 - xXgmzorXx
5. aug. 2009 05:32
Kan en computer med Radeon 4870 1GB kort, kunne spille spil, og være på programmer som photoshop, uden at lagge?
Tv'ets specs ser sådan ud:
1080p24 Support Yes
Full HD (1920x1080) Yes (1920x1080)
Image Enhancement Engine Panasonic V-Real Pro 4
Opløsning 1920x1080
(Så er den widescreen, med 0ms og Farvedybde 2319000 million)

HVIS nu, at min computer kan trække det, skal den så forbindes med HDMI eller DVI?
Gravatar #2 - vandfarve
5. aug. 2009 06:31
#1 Helt klart HDMI, du skal ikke engang tænke over det!

(Hvis du ikke har et HDMI-kabel liggende eller gider at købe et, så kan du selvfølgelig også bruge DVI, men det er lidt dumt, når du nu har muligheden for at sende det over HDMI)
Gravatar #3 - xXgmzorXx
5. aug. 2009 06:49
#2

Hvad er forskellen mellem HDMI/DVI/VGA?
- Så mangler jeg bare lige have opklaret om min computer kan trække det.
Gravatar #4 - xXgmzorXx
5. aug. 2009 07:14
TV
HDMI Kabel

Så sættes HDMI kabel til TV -> HDMI kabel til adapter -> Adapter (DVI Til HDMI) sættes til DVI tilslutning på computeren.
Ikke sandt?
Men min radeon 4870 1gb grafikkort, har 2 DVI tilslutninger, så det sætter jeg til min gamle skærm?
-Hvordan forgår det?
Gravatar #5 - wizax
5. aug. 2009 07:26
HDMI: Digital Video + analog audio
DVI: Digital Video
VGA: Analog Video

Hvis dit Grafikkort ikke har en HDMI udgang, er ovenstående korrekt.

Du kan sætte din gamle skærm på den ene udgang og TV'et på den anden. og derefter sætte op i windows, hvordan de skal bruges. (dual screen, copy screen eller hvad der ellers er af muligheder.)

Kablet er ALT for dyrt... jeg mener det er Harald Nyborg, der har et der er til at betale sig fra.
Gravatar #6 - vandfarve
5. aug. 2009 07:26
Enten et DVI-HDMI-kabel eller en DVI-HDMI-konverter der sættes på et HDMI-HDMI-kabel.

Buch står faktisk og sælger nogle gode HDMI-kabler. Søg på hans tråd her på forummet.
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 07:27
VGA er analogt overførsel af dataene, der skal de digitale data omformes til analoge daa og til bage til digitale data, medmindre der er tale om en ældre analog CRT skærm.
Samtidig er kvaliteten begrænset samt computer og skærm kan ikke "tale" sammen.

HDMI og DVI er praktisk talt det samme, med små forskelle.

DVI kan overføre både analoge og digitale signaler, samt computer og skærm kan kommunikere,

HDMI er rent digitalt, bruger samme signal som DVI, men kan desuden indeholde lyd, så man slipper for ekstra kabler.

Det er derfor man uden de store problemer, andet end mangel på lyd, kan skifte imellem HDMI og DVI imellem computer ig skærm.
Gravatar #8 - xXgmzorXx
6. aug. 2009 15:47
wizax (5) skrev:
sætte op i windows, hvordan de skal bruges. (dual screen, copy screen eller hvad der ellers er af muligheder.)

Tak! :D
Nu har jeg købt tv'et.. og fandt en billigere ledning..
Og det hele virker...
Meeen, når jeg er på dual screen, så kan jeg trække musen over til den anden skærm... kan jeg ikke lave det om til noget andet, feks. at jeg faktisk køre på samme computer, men at jeg laver 2 forskellige ting?
Gravatar #9 - nielsbuus
6. aug. 2009 15:51
Lille rettelse til #5: HDMI indeholder IKKE analog lyd. Både video og lyd er digital.
Gravatar #10 - Systran
6. aug. 2009 15:55
VGA-kabler kan heller ikke overføre lyd til forskel fra de andrei, hvis jeg ikke tager fejl? I din situation lader det dog til at det ikke gør så meget.
Gravatar #11 - xXgmzorXx
6. aug. 2009 19:02
9&10

Er lidt ligeglad :P.. Bare det hele virker..
-Som det gør...
og kæft det er en sejt billede, har aldrig spillet counter strike med sådan en god lydkvalitet, og et KÆMPE billede...
Men hvis jeg også kunne lave noget andet på den anden skærm
som lige at kunne snakke på skype, så jeg ikke bliver nødt til at minimere CSS eller sådan noget....

Kan jeg ikke have 2 copier af windows på samme tid?
altså at jeg feks sletter noget på skrivebordet på den ene skærm, også på den anden skærm, minimere jeg lige CSS, og der er filen allerede slettet?

Gravatar #12 - wizax
7. aug. 2009 08:01
#9: whoops.. du har ret, my bad...

I dual screen kan du maksimere et billede på den ene skærm og køre "normalt" windows på den anden.
Jeg MENER, at der findes software, der kan have 1 seperat desktop på hver skærm, men det har jeg ikke erfaringer med.

Gravatar #13 - adhdNeXTY
7. aug. 2009 13:25
pr0n på mit 40" Bravia og pr0n på min Acer 23"

Det rykker :-)

Lav en duplicate these displays, så har du fuld desktoppr0n på begge skærme :-)
Gravatar #14 - xXgmzorXx
7. aug. 2009 23:22
#13....
...
......?
.......................!?
Jeg aner ikke hvordan man laver en duplicate diasplay, eller noget som helst.. det eneste jeg har, er ATI Catalyst Control Center, som ikke kan så meget.. og jeg kan ikke finde en software som der kan lave 1 seperat desktop på hver skærm.... mon der nogle der kender et program...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login