mboost-dp1

Ekstern harddisk


Gå til bund
Gravatar #1 - Adam
8. aug. 2013 02:10
Nogen der ved hvordan jeg kan gendanne filerne i samsung 500 gb harddisk?
Jeg har ved et uheld formateret den,og kunne ikke finde den i bærbaren selvom den er sluttet til.
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. aug. 2013 03:37
http://bit.ly/19chjFp

- og velkommen til :)
Gravatar #3 - Chewy
8. aug. 2013 17:26
Hvorfor dog bruge url-shortener under disse omstændigheder?
Det eneste du får ud af det, er at der er færre personer der klikker på dit link...
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. aug. 2013 20:02
#3

Jeg trykker ikke på lmgtfy-links, da det er "pinligt" :P

- derfor trykkede jeg på bit.ly knappen
Gravatar #5 - Skak2000
20. aug. 2013 11:46
Hvis du kun har slettet partotionen er dine data stadig intakte.
Hvilket det lyder til efter som du ikke kan se at harddisken er tilsluttet...

Hvis du har lavet en express formation så kan du stadig rede en god del af dine data.

Hvis du har lavet en langsom formation, hvilket tager laaanng tid. Så er det ikke så meget at gøre...
Gravatar #6 - kasperd
20. aug. 2013 16:03
Skak2000 (5) skrev:
Hvis du kun har slettet partotionen er dine data stadig intakte.
Lad mig lige nævne et par fejl man kan begå når man forsøger at rede data efter sådan et nummer.

Hvis man genopretter partitionen med eksakt samme start og længde burde den i princippet kunne læses uden videre. Men det afhænger af værktøjet.

Sagen er at nogle operativsystemer (startende med DOS så vidt jeg husker) vil stole på en længde angivelse i filsystemet fremfor den i partitionstabellen. Det kunne så føre til tab af data, fordi der kunne blive skrevet ud over slutningen af partitionen og ind på næste partition.

For at undgå denne type tab af data er der partitionsværktøjer som sletter nogle vigtige filsystemsdata ved sletningen eller opretning af en partition. Så lad være med at oprette partitionen igen før du er sikker på at værktøjet ikke gør sådan.

Og lad være med at prøve dig frem for at finde størrelsen. Er partitionstabellen i MBR format, så er den lavet som en linket liste spredt ud over disken. Prøver man at oprette partitionen igen med forskellig startadresse vil man reelt overskrive data forskellige steder på disken, og der er stor risiko for at der ikke længere er nogen chance for at få data tilbage.

Mit råd er at start med at købe en stak nye diske til at lægge de genskabte data på. Et RAID system med en kapacitet på 2TB burde være passende. (Det kunne f.eks. være RAID5 med 3x1TB eller RAID1 med 2x2TB.)

Kopier så de rå data fra den eksterne disk over som en fil på RAID systemet, og lav den fil read-only. Læg så den eksterne disk til side og brug den frie plads på RAID systemet til din recovery opgave.
Gravatar #7 - Clauzii
20. aug. 2013 17:25
Du kan evt. tage et kig på ZAR.

Koster ganske vist $60, men hvis ens data er vigtige ;)
Gravatar #8 - Hubert
20. aug. 2013 18:14
Der findes en del forensics værktøjer der kan bruges. Se evt på helix fra e-fence
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login