mboost-dp1

Back-Up, hvordan?


Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
29. maj 2008 18:01
Hejsa!

Jeg ønsker at tage regelmæssigt back-up af dokumenter og materiale øvrigt i mappen "Dokumenter" og af postkassen (mail og adressekartotek), i tilfælde at at hardisken går kold, så jeg ikke er på "røven".

Hvordan kan jeg gøre på nemmeste måde for at tage back-up på f.eks. en Rewritable CD, f.eks. en gang om ugen? Findes der noget program, som gør det meget nemt og automatiseret at tage back-up af dokumenter og postkassen på en CD?

Jeg har XP Pro installeret på maskinen.
Gravatar #3 - BjarniM
10. jun. 2008 15:43
Jo, tak, den mulighed findes jo også selvfølgelig. Jeg orkede bare ikke at læse al den information.
Tanken var, om nogen herinde måske vidste om et eller andet smart og hurtigt freeware, som kunne tage back-up a là et eller andet "fluebensagtigt", hvor man bare afkrydsede, hvilke ting skulle medtages i back-up og til hvilket medie der skulle kopieres til.
Gravatar #4 - Bornslippy
10. jun. 2008 20:28
Det er jo lige netop det Microsoft Windows XP's back-up den gør.
Read the links.
Gravatar #5 - BjarniM
12. jun. 2008 08:18
#2:

Jeg tror, jeg prøver at følge dit forslag. Ved du, om jeg også kan tage back-up af postkassen (mail og adresseliste) med de indbyggede back-up muligheder i XP Pro, eller er det "kun" muligt at tage back-up af dokumenterne?
Gravatar #6 - Corholio
12. jun. 2008 08:24
#5:

Endnu lettere....

1. Opret en S3 account host Amazon: http://aws.amazon.com/s3
2. Installer dette program: http://www.maluke.com/software/s3-backup
3. Scheduler en ugentlig backup af de ønskede foldere.

Så har du vist større sikkerhed end med et optisk medie, og du skal slet ikke holde styr på medierne.

Den eneste hage er at man skal besidde et kreditkort, for at betale.
Gravatar #7 - Norrah
12. jun. 2008 09:51
Du kan også hente syncToy2 beta fra windows.
Gravatar #8 - BjarniM
16. jun. 2008 19:57
Jeg har brug for at tage komplet back-up af hele postkassen - alle mails (indbakke, sendt post, diverse selvoprettede mapper og undermapper) og alt adressekartoteket i min Outlook 2007 - kort sagt ALT, hvad der ligger i min mailbox.

Hvilke filer er det, jeg skal have taget kopi af? Og hvordan tager jeg nemmest en kopi af dem? Hvor ligger de?
Gravatar #9 - BjarniM
17. jun. 2008 18:54
Er der virkelig ingen af jer kloge hoveder, som kan svare på #8?
Gravatar #10 - rackbox
17. jun. 2008 19:07
#8 / #9 det afhænger af dit mailprogram. Hos Thunderbird ligger din postkasse ofte her:

c:\Documents and Settings\~user\Application Data\Thunderbird\Profiles\ne2dmxln.default\Mail\pop.gmail.com

...osv. for hver konto du har.

Jeg véd ikke, hvor den ligger for Outlook / Outlook Express, eller hvad de unge nu bruger idag... Men der er google igen en fantastisk hjælp: http://www.google.dk/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&...

EDIT: Er der en grund til, at du ikke selv vil søge på google, men i stedet lade os andre gøre det for dig?
Gravatar #11 - vandfarve
17. jun. 2008 19:08
#8 Min erfaringer lyder, at det er alt for farligt at tage manuelle kopier af al data, der hører til Outlook. Jeg gjorde det selv på et tidspunkt, og jeg fik det aldrig til at virke.

Jeg er ikke ekspert indenfor software, så hvis du ikke kan finde et program, der netop kan tage backup af disse filer, så kender jeg kun ét: "Guiden overførsler af filer og indstillinger", som du kan finde på XP under Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer.

Det vil kunne tage backup alle disse data, man man skal selv sætte den til at gøre det, ligesom man ikke kan automatisere processen. Det er dog sikkert, at den vil gemme alle data fra Outlook, og hvis du gemmer disse filer på en ekstern harddisk (eller blot ekstern kilde), så vil du også kunne gendanne hele computeren langt hurtigere og nemmere.
Gravatar #12 - BjarniM
18. jun. 2008 07:07
10 skrev:
Er der en grund til, at du ikke selv vil søge på google, men i stedet lade os andre gøre det for dig?


Det er da rart, at du ser sådan på tingene. For mig drejer det sig ikke om dovenskab, hvis du ellers på nogen måde skulle være i tvivl. Da det vrimler med kloge IT-folk her inde, finder jeg det naturligt at spørge her først, før jeg giver mig i kast med at google og sortere mellem de mange resultater, en sådan forespørgsel måtte give.

Hvis man ikke skal bruge et forum til udveksling af diverse informationer, meninger og holdninger, hvad skal man så bruge et forum til?
Gravatar #13 - holmen
18. jun. 2008 07:15
Gravatar #14 - rackbox
18. jun. 2008 14:54
#12 bevares, du er velkommen til at spørge, og det er jo frivilligt at svare :)

Jeg undrede mig bare, da det virker som en ret oplagt søgning på google: "Outlook mail folder" - og så dukker der tonsvis af resultater op, hvoraf det første faktisk svarer på dit spørgsmål...

Det var slet ikke ment som en afvisning, men jeg fik blot indtrykket af, at du SLET ikke havde gidet gøre et forsøg med google...
Gravatar #15 - BjarniM
18. jun. 2008 17:47
#14:

Tag mig ikke ilde op, det var i hvert fald ikke ment så alvorligt .-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login