mboost-dp1

Afinstallering af Outlook Express


Gå til bund
Gravatar #1 - Ratata
29. feb. 2008 19:16
Har lige anskaffet my en ny bærbar, og har installeret Office 2007. Outlook Express var præ-installeret på maskinen, da jeg købte den. Det kan ikke lade sig gøre at afinstallere Outlook Express med "Tilføj/Fjern" programmer, eftersom det slet ikke figurerer på listen.

Måske lidt banalt spørgsmål, men hvordan afinstallerer jeg Outlook Express, uden at Outlook 2007 fuckes up?
Gravatar #2 - vandfarve
29. feb. 2008 19:20
#1 Off the top of my head vil jeg mene, at man kan vælge at fjerne alle ("uafhængige") Windows-komponenter gennem "Tilføj/Fjern programmer", da der ude i venstre side gerne skulle være en menu, hvor man kan vælge Windows-programmer. Der skulle der også være mulighed for at fjerne markører, messenger-klienten og en masse sjove ting, som du aldrig viste, at du havde.

Dog har jeg ikke mulighed for at tjekke det nu, da Vista ikke helt vil samarbejde, og da jeg ikke har mulighed for at tænde min pc med XP.
Gravatar #3 - Ratata
29. feb. 2008 19:24
Jo, tak, det tror jeg, at jeg ved, men problemet er bare, som jeg sagde i mit første indlæg, at Outlook Express ikke figurerer i listen.
Gravatar #4 - madeinrussia
29. feb. 2008 19:28
Altså ude i siden er der noget der hedder windowskomponenter eller whatever, der skal du trykke..
Gravatar #5 - vandfarve
29. feb. 2008 19:37
#3 Det må jeg så have overset i din besked, my bad! Lige præcis her er jeg ikke så stærk, men hvis du sletter filerne manuelt og vælger et andet mail-program som standard, så burde du ikke støde ind i nogle problemer...

Dog oplever jeg til tider, at Windows ved genstart per automatik blot geninstallerer nogle af de komponenter, som man sidder og sletter, så jeg kan desværre ikke helt garanteret for virkningen.
Gravatar #6 - madeinrussia
29. feb. 2008 19:43
den er der, han kigger højst sandsynlig et forkert sted, ellers ligger der er lille script du kan kører i cmden for at slette det..
Gravatar #7 - madeinrussia
29. feb. 2008 19:44
hov,, ellers ligger der et script på support.microsoft.com
Gravatar #8 - Borg[One]
29. feb. 2008 19:58
#1 du er med på, at du ikke bare skal kigge under Tilføj/Fjern-programmer, ik?

I tilføj/Fjern programmer, er der i venstre side 4 menupunkter:
1. Rediger eller fjen programmer
2. Tilføj nye programmer
3. Tilføj/Fjern Windows-komponenter
4. ANgiv programadgang og standarder

Der er på menupunkt 3 du fjerner komponenten. Den fjerner øjensynligt bare nogle genveje, og gør fjerner applikationen som standard mailklient.

Det er helt standard windows, så selvom de har customiseret din installation, så skal applikationen eksistere derinde.

Det er ikke for at nedgøre dit indlæg, du virker bare ikke helt klar på det her - og man overser nemt de 4 punkter i menuen.
Gravatar #9 - Ratata
29. feb. 2008 20:24
#8:

Jo, jeg er med, men det er ikke som jeg mener. Outlook 2007 virker fint og er min standard postkasse. Spørgsmålet er ganske simpelt: Hvordan fjerner jeg Outlook Express fra maskinen, eftersom det (endnu en gang) ikke figurerer i oversigten i "Tilføj/Fjern"-programmer?
Gravatar #10 - Borg[One]
29. feb. 2008 20:28
#9 Nu begynder det så småt at dæmre... :)

Det kan du ikke umiddelbart.
Det vil sige, du kan jo prøve at finde ud af hvilke filer der bliver brugt af programmet, og så slette dem - og iøvrigt håbe på der ikke er andre programmer der benytter de filer.

Mit bud vil være du sparer 2-300 kilobytes plads på din maskine.

Hvorfor er du så forhippet for at fjerne det?
Gravatar #11 - Borg[One]
29. feb. 2008 20:30
Rettelse til #10

Du kan finde filerne her:
C:\Programmer\Outlook Express

Det giver dig en besparelse på 4.13MB.

Hvis du beslutter dig for at fjerne programmet, så rename eller flyt folderen først, genstart og check at alt virker - det er jo oplagt at bruge deres dll'er, til andre programmer.
Gravatar #12 - Ratata
29. feb. 2008 20:47
#10:

Har lige købt en ny bærbar, og er lidt småirriteret over alle de unyttige præinstallerede programmerne, som er på maskinen. That's all...
Gravatar #13 - Borg[One]
29. feb. 2008 20:54
Det koster umiddelbart mere tid og energi at skulle lokalisere og fjerne programmerne, end den plads de optager.

Hvis du vil gå å jagt efter noget spændene der kan give dig noget, så skal du gennemgå dine services, og minimere hvad du kan af ting der kører.

Begynder du at slette programmer, skal du blot være opmærksom på det jeg skrev i #11 - at det kan være der er andre programmer der benytter DLL'erne, og det kan give lidt støj - derfor flyt først mappen, og når du er sikker på det ikke giver støj, kan du slette programmet.

Husk på, det kun er de residente programmer der umiddelbart forbruger ressourcer, og udgør en sikkerhedsrisiko ved at udstille services.
Gravatar #14 - Ratata
29. feb. 2008 20:58
Nu kom vi lidt off topic, men har du et link til alle de ting, som jeg 100% kan deaktivere i services.msc, uden at maskineriet stopper?
Gravatar #15 - madeinrussia
29. feb. 2008 21:16
Jeg er ikke med, jeg vil vædde 10 øl på jeg kan hoppe ind på din comp og slette det på under 5 min ( med rettigheder ofc. )
Gravatar #16 - Borg[One]
29. feb. 2008 22:23
Det er lidt svært at sige, da jeg ikke kender dine brugsmønstrer.
Men der findes en række gode og mindre gode sider, der er inde på emnet:
http://www.tech-recipes.com/windows_tips1036.html
http://reviews.cnet.com/4520-10165_7-5554402-1.htm...

Men find ud af hvad de forskelige services gør, og prøv at disable dem du ikke mener er relevante.

Er der noget der stopper med at virke, kan du altid starte enable servicen igen.

#15 erhh en mand spørger om hjælp, og du skriver du ikke aner hvad det drejer sig om, men du kan løse det på under 5 minutter.
Og det hjælper ham lige præcis...hvorhen?
Gravatar #17 - madeinrussia
29. feb. 2008 22:43
#15 ved at hvis han har interesse kontakter mig over pm og tager den over vnc/tv/fs

Jeg gætter på han ikke fatter hvad vi siger fordi jeg har siddet ved over 100 windows pcer nye og gamle, og overraskende nok, har den været der HVER gang.
Gravatar #18 - Saxov
1. mar. 2008 09:56
Bare find iconen i startmenu'en, højreclick og vælg slet... så er det væk.. ;)
(eller noget)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login