mboost-dp1

XviD: 700mb bliver til 364mb


Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
11. dec. 2007 13:57
Heay,

Jeg er igang med at ligge mine dvd'er ind på mit Media Center, men nu er jeg kommet til matador, og så kommer problemerne :)

Jeg har en 77 min .vob fil som jeg gerne vil have konverteret til en 700mb XviD, men den bliver kun 364mb.

Ifølge StatsReader 2.1 bliver 1st pass (som udelukkende bruger Q2) 1608mb.

Jeg har prøvet at ændre lidt på disse options og sat dem til 10, 15 og 20:
- overflow control strength
- Max overflow improvement
- Max overflow degradation

Jeg bruger: Xvid-1.1.3-28062007 _Final Release_

Nogen der har nogle idéer til hvordan jeg kan få den til at ramme de 700mb?
Gravatar #2 - zfire
11. dec. 2007 14:31
jeg bruger somrelt AutoGK til at converte mine ting, hvor du nemt kan sætte hvad din output fil skal fylde. kan ikke helt hitte ud af hvilket program du reelt bruger til at converte.
Gravatar #3 - Jace
11. dec. 2007 15:06
Problemet er der også i AutoGK...
Gravatar #4 - rackbox
11. dec. 2007 15:58
#1 du kører ikke noget VBR, der gør at du i særlige tilfælde får lange sekvenser, der ikke fylder noget nævneværdigt? Jeg forestiller mig at Matador især er den slags TV, der er relativt let at komprimere. Der er mange stilsiddende scener, der er utroligt lange.

Langt sværere er det med håndholdt kamera og en satans masse fart.
Gravatar #5 - Jace
11. dec. 2007 18:04
#4 - Joh, jeg kører VBR (2-pass), og du har nok ret i at matador kan komprimeres forholdsvis meget.

Det kan da godt være at det har noget med problemet at gøre. Men jeg synes nu den burde kunne ramme 700mb alligevel. 1st pass siger at den bliver 1608mb, så den bliver komprimeret meget yderligere i 2nd pass.
Gravatar #6 - rackbox
12. dec. 2007 06:31
#5 et matador-afsnit varer... 40 minutter? Mon ikke codec'et har bestemt sig for ikke at "spilde unødig båndbredde" fordi det antager at du ikke får noget ekstra ud af dine MB?
Gravatar #7 - Jace
12. dec. 2007 11:53
#6 - Der var tilsyneladende ikke sådanne standarder for spilletid da den blev lavet, så afsnittene svinger fra 45 mins og helt op til 1 time 45 mins.

Det jeg sidder og laver nu er som sagt i #1, 77 mins. Men det kan sagtens være du har ret alligevel :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login