mboost-dp1

Word er blevet et krav


Gå til bund
Gravatar #1 - hansmp
24. aug. 2014 13:00
Hej alle

Nu havde jeg ellers solgt min egen og familiens sjæle til google via google apps (den der var gratis med muligheden for 50 konti) og muligheden for egne domains ift mail mm. Pt. giver denne uhellige konstellation med androide enheder og windows 7 (og en enkelt staveplade fra apple) ingen problemer.

Nu siger ældste datter hun gerne vil bruge office ift opgaver i skolen (5.klasse).

Jeg er ikke så bekymret for office udgiften men nærmere integrationen til google drive mm. og manglende funktionalitet.

Bør jeg investere i Office Home & Student 2013 eller er der andre veje at gå?

/Hans M
Gravatar #2 - Chewy
24. aug. 2014 14:27
Bør jeg investere i Office Home & Student 2013 eller er der andre veje at gå?


Eftersom grundloven siger at folkeskolen skal være gratis, så er det vel bare at kontakte skolen, og bede dem om at udleverer en udgave af den software skolen forventer at i skal bruge...
Gravatar #3 - markjensen
24. aug. 2014 14:41
Sådan som jeg forstår indlægget, er det datteren der gerne vil have Word, og ikke skolen der kræver det.

hansmp (1) skrev:
Jeg er ikke så bekymret for office udgiften men nærmere integrationen til google drive mm. og manglende funktionalitet.


Kan hun ikke bare bruge Dropbox (Jeg går ud fra at Google Drive er noget cloud storage-halløj)? Nu ved jeg ikke hvor bindende din kontrakt med Google er, men så længe der ikke er andre i hjemmet der behøver læse hendes opgaver, er det vel ligemeget om hun bruger det ene eller det andet.
Gravatar #4 - Hængerøven
24. aug. 2014 16:13
Chewy (2) skrev:
Eftersom grundloven siger at folkeskolen skal være gratis, så er det vel bare at kontakte skolen, og bede dem om at udleverer en udgave af den software skolen forventer at i skal bruge...


Til en grænse.. Nogen ting må man selv betale for :)



Gravatar #5 - kinaholm
24. aug. 2014 16:23
Man kan jo bare installere google drive på PC'en og bruge det som hidtil.
Gravatar #6 - freesoft
24. aug. 2014 16:29
#1
Skole elever kan få Office 365 Pro Plus gratis, hvis skolen har en aftale, så tjek lige det inden du smider en masse penge :-)
Gravatar #7 - Thalion
24. aug. 2014 17:04
Men ja, installere google drive på computeren og så gemmes der bare deri. Det giver ingen problemer, man kan også godt læse filerne og gemme dem med google docs.

Dog kan der forekomme kompatibilitets problemer, men det er vel at forvente.
Gravatar #8 - Claus Jørgensen
24. aug. 2014 17:10
markjensen (3) skrev:
Kan hun ikke bare bruge Dropbox
OneDrive er gratis, og Office pakken har fuld integration til din OneDrive, så du kan bruge en desktop klient, men rette i dokumentet online, endda flere personer på én gang.

OneDrive kommer med 15GB out-of-the-box.

Men som #7 pointerede ud, Google Drive burde virke fint, se http://www.hongkiat.com/blog/dropbox-google-drive-...
Gravatar #9 - Magten
24. aug. 2014 18:09
I stedet for at købe den er der også mulighed for et abonnement: http://office.microsoft.com/da-dk/kob-microsoft-of...

Så får hun også nyeste version når den engang kommer (i 2015?), Office til tablet/smartphone og 1 TB OneDrive hvis de 15 GB ikke skulle være nok.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login