mboost-dp1

WMA til MP3


Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
21. dec. 2007 12:25
Jeg har i dag fået en forespørgsel fra min chef omhandlende konvertering af WMA-filer til MP3, men jeg er ikke sikker på svaret. Hendes meget simple spørgsmål lød, om man kunne konvertere WMA-filer med DRM-beskyttelse til MP3-filer?

Mit umiddelbare svar var, at det ikke kunne lade sig gøre, men hun fortalte, at man skulle kunne omgå beskyttelsen. Eksempelvis har hun fået at vide, at man kunne brænde filerne ned på en lyd-cd for siden hen at rippe den i MP3-formatet. Det lød pausibelt, men jeg vil stadig påstå, at beskyttelsen forhindrer alle former for konvertering af WMA-filerne.

Mit spørgsmål lyder derfor, om der overhovedet er nogen (nem) mulighed for at omgå DRM-beskyttelsen og konverte filerne?
Gravatar #2 - MiniatureZeus
21. dec. 2007 12:31
Jeg tror faktisk godt at du kan brænde dem ned, og så rippe dem.. Mener at have læst det et sted.
Gravatar #3 - vandfarve
21. dec. 2007 12:35
Du var da sindsygt hurtig... :D

Jeg må lige prøve at anbefale hende det, selvom det lyder som en ret dyr og kedelig løsning. Ellers vil jeg gerne have andre svar, hvis nogen sidder inde med noget relevant information.
Gravatar #4 - myplacedk
21. dec. 2007 12:38
Hvis du har købt en WMA-fil som ikke kan brændes, har du spildt dine penge. Men de DRM-beskyttede kan typisk kun brændes et antal gange. Og min erfaring er at der bliver talt uanset om det lykkes at brænde. Selv den ikke engang kommer til at aktivere laseren.

Men officielt så er det sådan man gør: Brænd til lyd-CD, rip til MP3.

I perioder findes der måder at konvertere direkte, men jeg har aldrig fået det til at virke, og de huller plejer at blive lukket igen, så vidt jeg har forstået.

Personligt køber jeg ikke DRM-ting længere.
Gravatar #5 - Ronson ⅍
21. dec. 2007 12:52
Brænde og rippe? Hvorfor?

Hvorfor ikke bare bruge et program som fairuse4wm og fjerne DRM'en, for derefter at konvertere dem? Det har virket i mange måneder, og virker fint til f.eks. "netbibliotekslån".

Hvorfor overhovedet konvertere til MP3? DRM'e kan jeg godt forstå skal væk, men det må da være noget gammelt udstyr hvis det kun understøtter MP3-afspilning.
Gravatar #6 - vandfarve
21. dec. 2007 12:56
#5

Eksempelvis kan jeg oplyse, at det ikke er alle Nokia-telefoner, som understøtter MP3, så jeg kan godt forstå, at man gerne vil ændre sine filer til dette format.

Men tak for hjælpen. Jeg har allerede sagt det videre. Det er vel gratis, ikke?
Gravatar #7 - myplacedk
21. dec. 2007 12:56
#5
Jeg har prøvet flere forskellige metoder. Gider næsten ikke bøvle mere, det er vist kun omkring 10-20 numre det drejer sig om, og jeg har vist prøvet så meget at jeg ikke engang kan afspille dem på PC'en længere.

Jeg tror nok fairuse4wm er en af dem jeg har prøvet.
Gravatar #8 - Ronson ⅍
21. dec. 2007 13:00
#7: Altså siden der kom en opdatering til programmet (blev omtalt her på forsiden) har det virket fint for mig. Men MS opdaterer uden tvivl deres lort på et tidspunkt. Og så kommer der jo bare en ny version af det andet..

Men fairuse4wm er kun en del af det du skal bruge, det andet program (som egentlig er "opdateringen") er den der læser DRM-koderne ind i fu4wm
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login