mboost-dp1

Windows 7 optimeret FTP klient


Gå til bund
Gravatar #1 - fjols
28. jul. 2011 18:04
Hej mine bedste venner!

Jeg synes det er totalt overdrevet fedt når jeg f.eks. kopierer en fil og stifinder ikonet på min taskbar så viser hvor langt den er nået.

Nu skal i så fortælle mig om en FTP klient, der også kan vise dette!

Desuden er jeg interesseret i hvad der ellers findes af Windows 7 optimerede små-programmer, som man bruger til dagligt.
Gravatar #2 - Spiderboy
28. jul. 2011 18:06
fjols (1) skrev:
Jeg synes det er totalt overdrevet fedt når jeg f.eks. kopierer en fil og stifinder ikonet på min taskbar så viser hvor langt den er nået.

Nu skal i så fortælle mig om en FTP klient, der også kan vise dette!

Det er ikke understøttet af FTP-protokollen, så det skal være et ret kreativt program så. Hvis det findes.
Gravatar #3 - fjols
28. jul. 2011 18:09
Selve programmet kan jo vise hvor langt tid der er tilbage, så jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan lave det i processlinien.
Så hvad er det helt præcis der ikke er understøttet af FTP-protokollen?
Gravatar #4 - Spiderboy
28. jul. 2011 18:31
fjols (3) skrev:
Selve programmet kan jo vise hvor langt tid der er tilbage, så jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan lave det i processlinien.

?

fjols (3) skrev:
Så hvad er det helt præcis der ikke er understøttet af FTP-protokollen?

Hvor mange bytes, der er modtaget/sendt. Tror også der skal en ls-kommando til at få filstørrelsen.

FTP-protokollen er meget gammelt, og derfor også meget minimalistisk mht. features.
Gravatar #5 - arne_v
28. jul. 2011 18:44
#4

Client kan selv tælle modtagne bytes, men det er rigtigt at størelsen vil kræve en listing og noget parsning af output fra denne.
Gravatar #6 - tazimn
28. jul. 2011 18:47
Spiderboy (4) skrev:
?

fjols (3) skrev:
Så hvad er det helt præcis der ikke er understøttet af FTP-protokollen?

Hvor mange bytes, der er modtaget/sendt. Tror også der skal en ls-kommando til at få filstørrelsen.

FTP-protokollen er meget gammelt, og derfor også meget minimalistisk mht. features.


Jeg ville da mene at mene at et program der sender over ftp, kan udlede hvor meget der er sendt afsted..

FTP benytter TCP/IP-protocollen, som kan requeste en ny package hvis den forventede ikke kom..

Derimod vill det være svært at finde ud af hvor meget der var modtaget i den anden ende hvis FTP byggede på UDP, som ikke har den funktionalitet..

EDIT: Her taler jeg om en fil der sendes fra computer, til server..
Gravatar #7 - fjols
28. jul. 2011 18:54
#4: Når jeg henter eller sender noget via FTP så skriver klienten jo cirka hvor meget tid det vil tage og der er også en indbygget progressbar. Jeg forstår ikke hvorfor du mener denne ikke kan overføres til taskbaren.
Gravatar #8 - arne_v
28. jul. 2011 18:56
#4

På nogen områder er FTP meget primitiv.

Men der er også nogle avancerede muligheder.

Muligheden for at at overføre mellem 2 servere fra en tredie client maskine.

Potentiel support for ikke sekventielle filer.
Gravatar #9 - arne_v
28. jul. 2011 18:57
tazimn (6) skrev:
FTP benytter TCP/IP-protocollen, som kan requeste en ny package hvis den forventede ikke kom..


Med TCP vil den en pakke blive gensendt hvis afsender ikke modtager en ACK.
Gravatar #10 - tazimn
28. jul. 2011 19:01
arne_v (9) skrev:
Med TCP vil den en pakke blive gensendt hvis afsender ikke modtager en ACK.


Lige præcis.. Lidt kan jeg da huske fra Teknologi..
Gravatar #11 - Magten
28. jul. 2011 19:45
Jeg tror faktisk FTPRush gør det i Windows 7, men jeg er ikke helt 100. Kan tjekke det når jeg kommer hjem senere.
Gravatar #12 - fjols
28. jul. 2011 19:51
Tak for buddet, men det gør den desværre ikke.
Gravatar #13 - tazimn
28. jul. 2011 19:53
Just for the record:

FileZilla gør heller ikke.. Så ingen grund til at prøve..
Gravatar #14 - DiZaster
28. jul. 2011 20:16
Easy. I Vista & Windows 7 kan du mappe FTP adresser som du gør med netværksdrev.

My Computer -> Add a network location -> Next -> Custom location -> ftp://din_FTP_adresse -> Username

Du kan herfra se overførslen som enhver anden overførsel i Windows.
Gravatar #15 - fjols
28. jul. 2011 20:23
1000 tak, det vidste jeg ikke.
Dog vil jeg hellere have et rigtigt program med mulighed for resume, pause osv.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login