mboost-dp1

Vurdering af nyt site til bedømmelse af netbutikker


Gå til bund
Gravatar #1 - Nettjek
14. okt. 2007 19:31
Hej newz.dk,

Vi er tre venner som er ved at lægge sidste hånd på vores projekt: et nyt sted hvor brugere kan bedømme de danske netbutikker og finde råd om dansk lovgivning, når der skal handles på nettet.

Siden er ikke helt klar endnu, men vi er gået ind i den sidste fase, hvor fejl skal rettes og det sidste laves. Vi vil derfor meget gerne have siden testet for fejl og samtidig modtage konstruktiv kritik.

Bedømmelserne er ikke gyldige under testen og en butiks bedømmelser vises allerede, når der er lagt én bedømmelse på den – dette vil kun være tilfældet under testning.

Alle data indtastet på testsiden, vil blive slettet inden siden rigtigt skydes i gang.

Vi håber at høre fra dig.

Du finder testsiden på http://test.nettjek.dk/

De bedste hilsner og på forhånd tak,

Andreas, Sebastian, Mikkel
/ Nettjek
Gravatar #2 - TullejR
14. okt. 2007 20:17
Det første der slår mig, er at i bruger sådan nogle ulæselige urls. Få da lige smidt noget modrewrite på skidtet.
Gravatar #3 - ZOPTIKEREN
14. okt. 2007 20:36
poll er defekt. Man kan ikke stemme og når man først har trykket på resultatet, får man ikke lov at stemme.

Designmæssigt bør i revurdere forsiden. Det dur ikke med to søgefunktioner der fylder 1-3% af skærmbilledet når det er alfaomega for selve siden. Jeg vil forslå i kopiere grundideen i dgs.dk fra top til bund; header, søgefunktion, blabla (og footer).

200 karakterer til en bedømmelse bør revurderes. En kontrovers mm. kan ikke beskrives seriøst med 200 karakterer, uden den bliver overfladisk.

Grundideen i anonyme stemmer har jeg et noget ambivalent forhold til. Jeg håber i evaluerer den når jeres side kører.
Gravatar #4 - trylleklovn
14. okt. 2007 20:38
Hvad forhindrer dem der står bag en forretning at spamme siden med positive anmeldelser?
Gravatar #5 - Nettjek
14. okt. 2007 20:53
Tak for de indkomne svar.

#3 - Sitet er lavet således, at der kun kan laves én bedømmelse fra en IP-adresse. Der må være lagt en bedømmelse fra den IP du sidder på - det er den eneste forklaring vi umiddelbart kan finde på det, du beskriver.

Vedrørende de andre forhold, så tager vi det med i overvejelserne. Mange tak.

#4 - Lige netop den nævnte problemstilling er vigtig. Vi har lavet det sådan, at bedømmeren skal opgive sin e-mailadresse, hvortil en valideringsmail fremsendes. En bedømmelse vil herefter ikke indgå i en virksomheds bedømmelsesgrundlag, før linket i den fremsendte mail er blevet aktiveret. Desuden foretages der en kontrol af bedømmerens IP-adresse.
Gravatar #6 - gentox
14. okt. 2007 22:38
I er nystartede, men i er ikke de eneste med næsten samme ide.

Trustpilot.dk er også ude med et lign. projekt. Der er dog den forskel at det også er en udvidelse til Firefox og IE.

Vil lade det være op til andre om hvad der er bedst, personligt kan jeg dog godt lide Trustpilots løsning.
Gravatar #7 - Mort
15. okt. 2007 06:31
Jeg er ikke selv særlig glad for Trustpilot.dk, så jeg hilser alternative (seriøse) sider velkommen.

Et par kritik punkter til Trustpilot.dk er:
1) Din stemme om en virksomhed er god eller dårlig påvirker ikke det "trust index" der er givet til virksomheden.

2) Du kan ikke se alle kommentarer omkring en virksomhed. Min egen kommentar og bedømmelse er feks på mystisk vis forsvundet.

3) Du kan ikke se om brugeren har bedømt salg eller reklamation. En virksomhed kan sagtens være fremragende til at sælge og sende en vare men ikke yde nogen former for support når varen ikke virker.
Gravatar #8 - illishar
22. okt. 2007 13:05
Hvis I låser på IP'en, hvad så med store virksomheder/Access points der kun har én IP? Eg. Universiteter, Kommuner, Mastrodont virksomheder ... store virksomheder, mellem, små, 2-mands-virksomheder, familier hvor der er mere end 1 bruger? Vil de så kun få lov til at give et review per produkt? Også selvom de eksempelvis er 10.000 brugere?
Gravatar #9 - Nettjek
24. okt. 2007 17:31
Tak for kommentarerne - kom endelig med flere. En enkelt skal lige have en kommentar med på vejen.

#8 - det er selvfølgelig en klar problemstilling, men som vi ser det, så er det en vurderingssag. Vi har vurderet, at det vægter tungere, at bedømmelserne er korrekte og det skal derfor gøres svært for en bruger, at bedømme den samme virksomhed flere gange indenfor kort tid. Her er bl.a. IP-løsningen effektiv. Vi må så desværre leve med, at nogle vi løbe ind i det problem, som du beskriver. Tak for kommentaren :)

De bedste hilsner,

Andreas, Sebastian, Mikkel
/ Nettjek
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login