mboost-dp1

Vurdering af en Google Chrome extension til Rejseplanen


Gå til bund
Gravatar #1 - small labs
27. feb. 2011 00:10
Hey.

Hvis nogen vil være behjælpelige med at klikke lidt rundt og give respons, så vil det være kanon.
Det er en lille, simplificeret Chrome extension til rejseplanen.dk

http://www.smallmeans.com/apps/rejseplanen/src.crx

Den foretager opslag gennem rejseplanen.dk, ellers sker ALT andet i din browser.

Hvis du vil smugkigge på kildekoden, så kig ind i mappen mjchlbodpipmnmckaajnmddmciangcmc (efter du har installeret, selvf.)



Takker
Gravatar #2 - Dr_Mo
27. feb. 2011 08:30
Det er en rigtig brugbar extension! Tak for det :-) Har leget lidt med den og den virker uden problemer.
Gravatar #3 - Bllets
27. feb. 2011 11:43
Virker også fint, men for dælen da, den kører rundt i størrelsen på det lille "popup"...
Gravatar #4 - Flasher
27. feb. 2011 18:44
Rigtig fed extension, den fungerer ret godt og den virker meget gennemtænkt. Jeg synes dog man mister lidt overskuelighed og skal klikke lidt flere gange ift. at tilgå rejseplanen.dk - men det er jo nok ikke noget du kan gøre ved.

En lille ting: Måske burde udelade "om" i afgang/ankomst i og med at man jo også selv kan skrive klokkeslæt. Men det er en mindre sproglig finurlighed. Ellers har jeg ikke så meget input at give. (:
Gravatar #5 - starn
27. feb. 2011 19:02
small labs (1) skrev:
Hey.

Hvis nogen vil være behjælpelige med at klikke lidt rundt og give respons, så vil det være kanon.
Det er en lille, simplificeret Chrome extension til rejseplanen.dk

http://www.smallmeans.com/apps/rejseplanen/src.crx

Den foretager opslag gennem rejseplanen.dk, ellers sker ALT andet i din browser.

Hvis du vil smugkigge på kildekoden, så kig ind i mappen mjchlbodpipmnmckaajnmddmciangcmc (efter du har installeret, selvf.)

Takker


I stedet for at kikke i den mappe efter koden, så omdøb filen til .zip istedet for .crx
Gravatar #6 - sissy
27. feb. 2011 19:18
Er det mig der er spasser, eller er der ikke nogen måde at starte søgningen når man selv har indtastet en tid??
Gravatar #7 - Dr_Mo
27. feb. 2011 19:54
#6
Du klikker på tag afsted, som kommer frem når du angiver en tid.
Gravatar #8 - sissy
27. feb. 2011 20:25
så det var mig der var spasser :s
Gravatar #9 - small labs
27. feb. 2011 22:14
>#3: Bllets
Den udvider sig kun når du holder musen over den. Sker der noget andet hos dig?


>#4: Flasher
Ja, det er lidt trælst at der skal et ekstra klik til på "se rejse", men det er desværre dét vi har at arbejde med indtil videre.

>#5: starn
wow, nice tip, tak! nu må jeg bare smide JS koden i egen fil.

>#6: sissy
Det burde måske være mere tydeligt. Skal nok overveje at omdøde knappen til ">ok" eller noget andet mere sigende.
Gravatar #10 - small labs
27. feb. 2011 22:30
[#4] .. skal klikke lidt flere gange ift. at tilgå rejseplanen.dk

Er du nu sikker? (1)klik for at åbne programmet, (2)klik på "om 5min".

Jeg laver disse små fix i min hverdag for at dække over min dovenskab, så det vil være fejlslagen hvis jeg skal foretage mig mere end jeg ellers ville ;)
Gravatar #11 - Daniel-Dane
27. feb. 2011 23:38
small labs (9) skrev:
>#6: sissy
Det burde måske være mere tydeligt. Skal nok overveje at omdøde knappen til ">ok" eller noget andet mere sigende.
Du bør virkelig fremhæve knappen, så den skiller sig ud.
Gravatar #12 - MDuksen
28. feb. 2011 01:31
Lille og elegant. Tak for det og hurra for dovenskaben!
Har kun stødt på nogle af de små ting der allerede er nævnt.

Så fik jeg lært at der er en plads der hedder "Onkel Dannys Plads".

Gravatar #13 - Flasher
28. feb. 2011 07:27
small labs (10) skrev:
Er du nu sikker? (1)klik for at åbne programmet, (2)klik på "om 5min".

Jeg laver disse små fix i min hverdag for at dække over min dovenskab, så det vil være fejlslagen hvis jeg skal foretage mig mere end jeg ellers ville ;)


Ja, det er jeg sikker på.

Jeg klikker mig ind på rejseplan.dk, klikker på tastefeltet og klikker på søg. Så har jeg alt hvad jeg skal bruge - og kan også sende rejseplanen til min mobiltelefon via sms.

I udvidelsen har man jo ikke et søgefelt med dropdown, så man bliver sendt videre til en side, hvor man man skal vælge mellem flere muligheder for både afgang og destination. Det er lidt omstændigt, hvis man ikke får skrevet den præcise adresse.
Gravatar #14 - plazm
28. feb. 2011 07:43
Altså ud over at den skide boks(undskyld ordvalget men nøj det er forstyrende) skifter størrelse hele tiden, så er det en genial extension!
Gravatar #15 - MDuksen
1. mar. 2011 19:35
..
Gravatar #16 - Daniel-Dane
1. mar. 2011 20:07
MDuksen (15) skrev:
Tak til alle, har rettet en del til og nu er den reviderede udgave online: http://www.smallmeans.com/tools/rejseplanen/
Hmm.
Gravatar #17 - small labs
1. mar. 2011 20:28
Hmm.

fælles PC/svært at se hvem der er logget ind..lets move along ;o

--------------------------

Tak til alle, har rettet en del til og nu er den reviderede udgave online: http://www.smallmeans.com/tools/rejseplanen/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login