mboost-dp1

Vista + windows = problem


Gå til bund
Gravatar #1 - Angelic
27. nov. 2007 10:37
Hej alle

Jeg har gennem længere tid haft et større problem, som går ud over min generelle opgaveskrivning i gymnasiet, og som i øvrigt bare er dybt belastende.

Jeg har (lorte-)vista på min computer, og siden jeg fik denne nye computer med vista, vil Word (eller officepakken generelt) bare ikke virke! Enten vil det slet ikke åbne (altså det begynder at åbne, men går i stå, og siger "svarer ikke"), ellers åbner det lige i et minut, og så går det ned igen.

Jeg har prøvet både med 2003 udgaven af office og 2007 udgaven, men intet af det vil virke. Jeg har i stedet hentet Openoffice, som er et gratisprogram, der kan nogenlunde det samme som officepakken, men det er ikke lige så fedt.

Hvad er der galt? Er det lorte vista? Eller er det min computer? Og hvad skal jeg gøre, for jeg vil meget gerne bruge 2007 udgaven af officepakken.

Min computer er en asus a6 series entertainment notebook med vista basic.. Hilfe :)

Janne
Gravatar #2 - MiniatureZeus
27. nov. 2007 11:26
Er dit office pakke lovligt?

Umiddelbart kunne det godt lyde som om, du måske har noget malware af en art, så prøv at downloade SpyBot - S&D, HiJackThis og et AV program og kør nogle scans.
Gravatar #3 - Angelic
27. nov. 2007 11:52
Ja, den er lovlig. Og når jeg henter en trial fra offices hjemmeside, må den jo nødvendigvis også være lovlig :)

Men lige en ting, jeg er altså ikke computerekspert, så du må gerne skære ud i pap, hvad du mener. Hvad er malware? :P
Gravatar #4 - terracide
27. nov. 2007 11:55
#3:
Malware = skadeligt software:
http://da.wikipedia.org/wiki/Malware
Gravatar #5 - fidomuh
27. nov. 2007 11:58
#3

http://www.google.dk/

Soeg paa Spybot - S&D

Hent programmet og installer det.

Derefter henter du noget anti-virus af en art ( alt andet end Norton plz ), jeg vil foreslaa Avast Home ( som er gratis og kan findes via Google ).

HiJackThis er et program som scanner din pc igennem og tjekker hvilke services og processer der koerer.
Den laver saa en logfil som du kan laegge online og faa hjaelp til at gennemlaese ( enten her paa newz.dk eller hol.dk, fx ).

Hvor laenge har du koert med trial versionen?
Det kan jo ske at vista mener den er udloebet og derfor lukker den.. :P
Gravatar #6 - reefermadness2
27. nov. 2007 12:05
Hvorfor ikke bare bruge openOffice, det virker, og hvis man kan leve uden mr. paperclip så er det altså ikke et dårligt alternativ...
Gravatar #7 - Angelic
27. nov. 2007 12:57
#5 - Jeg har antivirusprogrammer og antispyware programmer, og efter hundrede års skanning kan jeg fortælle, at min computer overhovedet ikke fejler noget som helst, så det er ikke derfor.
Jeg er ikke idiot ;) Jeg har hentet den i dag, så det skulle være lidt underligt, om den var udløbet. Og hvis du læste mit indlæg korrekt, ville du se, at jeg også skrev, at problemet galt office 2003, og den havde jeg en fuld og lovlig version af. Ikke en trial.

#6 - Fordi word 2007 har nogen gode funktioner, som gør det lettere for mig at skrive overskuelige noter, når jeg har min computer med i skole.
Gravatar #8 - fidomuh
27. nov. 2007 14:04
#7

Du bad om at faa det skaaret ud i pap, saa det fik du.
Det gaar ikke at brokke sig over at faa den hjaelp man beder om..

Du naevner ikke at have hverken Antivira eller Antimalware, faktisk er din eneste kommentar til det:
Men lige en ting, jeg er altså ikke computerekspert, så du må gerne skære ud i pap, hvad du mener. Hvad er malware? :P
, saa jeg skar det ud i pap ;)

Jeg har hentet den i dag, så det skulle være lidt underligt, om den var udløbet.


Underligt, men ikke umuligt.
Der kan evt. vaere installeret en trial tidligere ( usandsynligt ), dit ur kan staa forkert, der kan vaere gaaet noget galt under install af trial, etc etc etc.. :)

Og hvis du læste mit indlæg korrekt, ville du se, at jeg også skrev, at problemet galt office 2003, og den havde jeg en fuld og lovlig version af. Ikke en trial.


Du skrev blot at du havde en lovlig version:
Ja, den er lovlig. Og når jeg henter en trial fra offices hjemmeside, må den jo nødvendigvis også være lovlig :)
, men ja, du hentyder til at have en fuld version.
Yderligere skriver du jo at problemet gaelder begge versioner, saa hvad mener du egentligt? :)

Udover det, saa bruger naesten alle jeg kender der studerer paa uni EverNote, men det koster vist en smule.
OneNote er dog ogsaa interessant i Office2007 :)

Men for lige at vende tilbage, saa ville jeg proeve at afinstallere alt hvad der hedder Office paa maskinen, reinstallere Office og se om det hjaelper.
Hvis det ikke goer, saa ville jeg proeve at stoppe saa mange services og processer som muligt og se om fejlen stadig forekommer.

Problemet er ikke lige noget jeg har vaeret ude for, men det burde ikke vaere et "krav"-problem, da din maskine fint burde kunne koere baade Office 2003 og 2007 :)
Gravatar #9 - MiniatureZeus
27. nov. 2007 14:09
Hvis det ikke goer, saa ville jeg proeve at stoppe saa mange services og processer som muligt og se om fejlen stadig forekommer.... evt starte op i fejlsikret tilstand og prøv der.

(tryk F8 som en spasser når computeren starter op)
Gravatar #10 - illishar
27. nov. 2007 14:51
Meh, jeg ville holde mig til at afinstallere Office og så installere det igen. (Jeg har efterhånden løst en hel del Vista-problemer på den måde ... doh!)
Og en anden ting: Jeg har godt nok aldrig prøvet Trial-versionen af Office, men jeg tvivler på at du vil stoppe med at lave office-arbejde om 30 dage e.l. Så hvis det er Office du vil ha', så køb en licens og udnyt så, at der følger noget kundesupport med, i forbindelse med den slags.
Gravatar #11 - illishar
27. nov. 2007 14:55
PS. Jeg har indtil videre installeret Office 2000, XP, 2003 og 2008 på Vista. Og de fungerer fint. (Eller ihvertfald, som de plejer at fungere *host*)
Gravatar #12 - kinaholm
27. nov. 2007 15:23
#11 - Office 2008 for mac ?
Gravatar #13 - illishar
27. nov. 2007 19:38
#12 Nah, du har ret. Det var nok 2007.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login