mboost-dp1

Vista - understøtter det quad core?


Gå til bund
Gravatar #1 - Happy-Cheese
25. feb. 2008 10:10
ARHHHG jeg havde lige planlagt at være den første der skulle have quad core i klasse, men så for jeg at vide at Vista ikke understøtter der, heller ikke i 64 bit :(

Sig det ikke kan passe!
Gravatar #2 - mindzero
25. feb. 2008 10:23
Det passer ikker.

Windows XP/Vista er ikke begrænset i antal understøttede kerner. Kun fysisk antal processorer (1 eller 2 afhængigt af udgaven).
Gravatar #3 - Happy-Cheese
25. feb. 2008 10:29
Vil det sige at hvis jeg køber sån en skat:

Phenom Quad 9600, 2.3GHz, 4MB Cache, 0.065 Micron, Quad Core, Socket AM2+, BOX

Så kan det virke på Vista?
Gravatar #4 - mindzero
25. feb. 2008 10:38
Ja.

(Min kommentar skal fylde minimum 10 tegn)
Gravatar #5 - Happy-Cheese
25. feb. 2008 10:45
det er fordi jeg har en veninde som siger det stik modsatte :(
ved ikke helt hvad jeg skal gøre ..!
Gravatar #6 - cjoey
25. feb. 2008 10:46
Piger ved da ikke noget om processorer :-) Jeg vil også sige at det burde virke helt fint.
Gravatar #7 - Happy-Cheese
25. feb. 2008 10:49
Okay det var godt med lidt flere til st støtte min quad core... :D jeg skal bare lige overbevise hende :D
Gravatar #8 - mindzero
25. feb. 2008 10:50
There's been some confusion about the difference between multiple processors and multiple processor cores (for example, both Intel and AMD are currently selling dual-core CPUs, and quad-core chips are on the way). While all of the Vista product editions support only one or two physical processors, none are limited to the number of processor cores they will support.

http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_edit...
Gravatar #9 - Happy-Cheese
25. feb. 2008 10:52
hvad er det der physical og fysisk... forstår det ikke helt :)
Gravatar #10 - mindzero
25. feb. 2008 11:50
Entitet (fra latin ens, «det som er», afledt af esse, «være») er i filosofien et begreb for noget som har eksistens, et ontologisk samlebegreb som betegnelse for alt eksisterende. Således kan genstande, egenskaber, processer osv. sammenfattes i begrebet entitet.

[/forvirring]

At du har en fysisk processor betyder at du har et stykke hardware. Et stykke elektronik du kan holde i hånden. Hvis du har 2 fysiske processorer så har du 2 stykker hardware, 2 små klodser som du putter på bundkortet.

En processor kan sagtens have flere kerner, men det er stadig kun 1 stykke hardware. Giver det mening?

Et andet eksempel. Du har 2GB ram. Det kan du have i 1 fysisk ram klods eller for eksempel 2 fysiske klodser på hver 1GB.

(har jeg forklaret det, eller forvirret endnu mere?)
Gravatar #11 - Happy-Cheese
25. feb. 2008 12:06
Jo tak... jeg TROR jeg forstår hvad du mener :)

vil det ikke sige at min CPU som er vist længere oppe vil virke på Vista?
Gravatar #12 - izym
25. feb. 2008 12:23
#11 Efter hvad jeg har forstået på de andres indlæg, ja det vil det. :) Også lige et tak herfra, havde en diskution om dette med min bror den anden dag, da han skal have ny com (quad eller dual core med flere ghz, men nvm).
Gravatar #13 - cjoey
25. feb. 2008 14:30
#11 Ja

(Beskeden skal fylde 10 tegn)
Gravatar #14 - Happy-Cheese
25. feb. 2008 15:07
Okay rigtig mange tak for en masse ja'er jeg glæder mig mega til at få min nye com :D med quad core...

Tak for hjælpen :p
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login