mboost-dp1

Vista SP1 RTM DK


Gå til bund
Gravatar #1 - FlowerChild
15. feb. 2008 19:20
Hey.
Kedede mig i onsdags og geninstallerede min Vista Premium Dk (Ja, ja jeg ved vista stinker). Og nu kan jeg sQ ikke finde SP1 RTM DK, nogen idéer?

PS. Gider ikke vente på SP1 kommer senere på foråret, derfor spørger jeg

På forhånd tak
Gravatar #2 - Acro
15. feb. 2008 20:05
Den eneste løsning, jeg kan foreslå, er at købe adgang til MSDN. Jeg vil samtidig understrege, at newz.dk ikke må anvendes til at sprede links til sider, der ulovligt distribuerer SP1.

Når det er sagt, forstår jeg dog godt dit spørgsmål. Jeg ville hade at have geninstalleret og blive tvunget til at installere 50 opdateringer, der kunne erstattes med en, hvilket ville give en langt renere installation (for ikke at tale om WinSxS-mappe).
Gravatar #3 - Cloud02
15. feb. 2008 21:20
#acro
Winsxs mappen bliver slettet med opdateringen til SP1. Min fyldte 2Gb eller lign. før jeg opgraderede til Sp1.

#1
svjv er den RTM version af SP1 der er udgivet kun til de 5 hovedsprog. Multilanguage med de resterende 30+ sprog kommer først om en månedstid... Jeg ved ikke hvordan Vista forholder sig i forhold til XP mht. lokale versioner. Jeg bruger nemlig selv en engelsk version af Vista.
Gravatar #4 - kimx
15. feb. 2008 21:25
Hvad er der winsxs mappen, min fylder nemlig 5GB efter installation af sp1.
Gravatar #5 - Acro
15. feb. 2008 21:37
Cloud02 (#3) skrev:
Winsxs mappen bliver slettet med opdateringen til SP1. Min fyldte 2Gb eller lign. før jeg opgraderede til Sp1.


Det forstår jeg ikke rigtigt. Min fylder efter installation af SP1 ca. 9.700 MB (min installation er et år gammelt og jeg kører 64-bit, det har formentlig en betydning).

Det ville heller ikke rigtigt give nogen mening, hvis den blev afskaffet, fordi den jo har et formål - stadig. Man skulle dog kunne rydde op i den, men det er ret risikabelt.

kimx (#4) skrev:
Hvad er der winsxs mappen, min fylder nemlig 5GB efter installation af sp1.


WinSxS står for Windows Side-by-Side. Mappen bruges til at gemme forskellige versioner af afhængighederne, så når der foretages opdateringer gemmes nuværende versioner i mappen. Dette gøres for at sikre, at software med specifikke bindinger fortsat fungerer.

Mappen opdateres dog ikke kun, når Windows opdateres. Der skabes også versioner, når man installerer ny software, nye drivere eller nye Windows-komponenter. Derfor kan mappen på en aldrende installation have en betydelig størrelse.
Gravatar #6 - Cloud02
15. feb. 2008 22:05
#Acro
altså min Winsxs mappe er ikke slettet. Den fylder bare næsten ingen ting. Jeg må jo så kunne konkludere at opgraderingen har kunne formået at slette de gamle versioner da der blev ryddet op driversne mm.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login