mboost-dp1

vil gerne skifte til Linux, men...


Gå til bund
Gravatar #1 - Simm
10. aug. 2002 12:42
Jeg synes der mangler alternativer til mit elskede Photoshop samt Strata 3D (don't laugh...3D Studio Max er liiiige dyrt nok for mig)

- har dog hørt om at Blender 3D skulle være et glimrende alternativ? any comments on that?

- til billedbehandling er der jo The Gimp, som jeg også har installeret på min windows, men jeg synes sq den er bøvlet med alle de vinduer, men det er måske et spørgsmål om tilvænning?

- Man kunne jo emulere det hele med WINE, men vil eks. Photoshop virke med det?
Gravatar #2 - west
10. aug. 2002 13:15
Blender findes også til Windows ... prøv den?
Gravatar #3 - Skarr
10. aug. 2002 18:20
Alle brokker sig over at Photoshop ikke findes til Linux, så hvis det kunne emuleres tror jeg det ville være kendt, men jeg ved det ikke. Husk dog på at Wine stadig er under udvikling, so don't rely on it.
Gravatar #4 - BurningShadow
10. aug. 2002 18:30
Under udvikling!!!!!!!!! Ja, det tør sq siges, det har været i en Alpha version de sidste mange år, og det virker som lort. Hvorfor kan folk ikke bare bruge UNIX programmer, eller køre BOSH/VM-Ware?
Gravatar #5 - annoia
10. aug. 2002 19:39
Fordi wine er grafisk stærk, mens vmware ikke har den store grafiske ydelse. Slap af, snup en pille.
Gravatar #6 - Gruesome
10. aug. 2002 20:10
Jeg vil da lige deltage lidt
Har lige installeret Mandrake på min laptop (500 Mhz, 32 MB ram n00b hardware) og det kan IKKE anbefales. Efter 20 min i KDE gik det hele fuldstændigt sløv. Hvis nogen har forslag til en bedre distro eller hvad jeg gør forkert (jeg er ikke lige frem linux wanker :D) så ville det da være rart at høre. Jeg kan godt li' den måde Linux køre på når det køre, jeg har bare lidt problemer med at få det til netop det :)
Gravatar #7 - west
10. aug. 2002 20:12
@ #6 - 32M RAM? Glem _alt_ om KDE, prøv istedet Blackbox/Fluxbox ...
Gravatar #8 - Gruesome
10. aug. 2002 21:15
Tak for tippet, du er bar... ej... taksa, vil jeg da lige prøve
Gravatar #9 - Simm
10. aug. 2002 21:54
Suk.. jeg bliver jo nok nødt til at dualboote med en Win98-partition, hvis WINE er så dårligt som det lyder til.

Mit mål var ellers at blive Windows-fri..
Gravatar #10 - Skarr
11. aug. 2002 10:14
Gruesome #6:

En af Mandrake's stærke sider er at man kan vælge mellem mange wm's. Prøv eventuelt XFCE, den skulle være ok nem (har kun set screendumps). Bruger selv FVWM... damn den er nice - konfigurationen, hurtigheden, den modulære opbygning, stabiliteten, filstørrelsen... mums siger jeg bare.

Simm #9:

Du kunne også prøve VMware som nævnt før - med VMware tools installeret skulle den ikke være så tosset mht grafik.
Gravatar #11 - Simm
12. aug. 2002 17:25
Okay, nu har jeg så installeret Mandrake Linux 8.1 (ved 8.2'eren er kommet men jeg gad ikke hente den)

Til min store skræk og rædsel ser jeg at skidtet ikke har installeret min onboard IDE-controller + AGP controller korrekt (der står unknown), selvom jeg har et rimelig kendt mobo (P4B - m. BIOS ver. 1010)

Hvad gør jeg, når ASUS ikke har en driver tilgængelig? Linux kører sådan set fint nok, men jeg kan ikke lide at det ikke er "helt" installeret
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login