mboost-dp1

Vigtig skanning andet end Anti Virus?


Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
29. aug. 2008 17:07
Heii.
Jeg har på det seneste fået pop-ups når jeg har taget adgang til internettet (min startside). Noget "Freeware Antivirus 2008/2009".
Altså, ikke bare en normal pop-up. Jeg kører AVG free som bare fandt nogle Trojaner, men hvad andet end antivirus program burde jeg skanne med for at finde smuds? F.eks. spyware osv.

Kender nemlig ikke til gode programmer til den slags, så tænkte om nogle af jer kendte noget godt skannings-modul der fjerner smuds andet end antivirus programmer?

Håber i forstod min forklaring på hvad jeg mener, ellers spørg lige.

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - Corholio
29. aug. 2008 18:15
#1

Antivirus 2008/2009 er et fremragende Antivirus program. Giv også bare dine kreditkort oplysninger til dem.

Ejjj... spøg til side...

Super AntiSpyware er udemærket til at skanne for spyware / ad-ware.
Bruger selv Avast til at skanne for Virus.

Det er alt hvad du har brug for.

(i de virkeligt grumme tilfælde bør du scanne med HiJackThis, og smide loggen ind på spywarefri.dk's forum.)

For mere information om fjernelse af mal-ware, se:
http://spywarefri.dk/
Gravatar #3 - lolage
29. aug. 2008 19:49
Tak skal du have. Jeg prøver en skan og ser hva der sker :).
Dog fandt mit AVG free 2 viruser samt 7 Trojaner.
Ved ikke med AVG siden det er den Free version at det er nogen "den finder på" for at man skal købe deres produkt???. De fleste blev flyttet til det der kaldes "Virus vault", men betyder det at de er "ude af billedet" ???
Gravatar #4 - Corholio
29. aug. 2008 20:07
At AVG er en gratis version betyder ikke noget, den fjerner (eller kan i hvert fald beskytte imod) alt det den kan finde.

At den flyttede filerne til Virus vault, betyder som regel bare at den ikke kunne fjerne det "ondsindede kode", og derfor "placerer det bag tremmer" - filerne kan ikke gøre skade mere.
Gravatar #5 - lolage
29. aug. 2008 21:24
Okay, tak for den info.
Gravatar #6 - lolage
29. aug. 2008 23:47
SuperAntiSpyware fandt også nogle trojaner. Alt i alt er de dumme pop-ups væk. Tak.
Gravatar #7 - freesoft
30. aug. 2008 06:27
Kig også her :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login