mboost-dp1

Vælge musik fra en pc - spille den fra anden pc


Gå til bund
Gravatar #1 - fastwrite1
24. sep. 2008 14:34
Hej Newz'er

Mente ellers jeg lige havde oprettet en tråd, men den er åbenbart ikke kommet igennem.

Jeg har i timer søgt på software der kan følgende:

Jeg vælger musikken fra min arbejdspc ud fra et fælles library der ligger på min FreeNas server (med ZFS! Hent det drenge - det er guld værd), og når jeg har valgt musikken, skal den ikke afspille på min arbejds pc, men fra min media center PC - der er fysisk tilsluttet mit hifi anlæg.

altså en server/client agtigt program. Det BØR findes - men jeg kan bare ikke finde det.

Kan I hjælpe?
Gravatar #2 - BurningShadow
24. sep. 2008 14:48
Jeg tror at VLC kan gøre det.
På din arbejds PC vælger input som normalt, men sætter output til stream.
På den anden maskine sætter læser du fra den stream.
Gravatar #3 - fastwrite1
24. sep. 2008 15:12
Orv, ja - du siger noget..

Imponerende så meget VLC kan bruges til.

Det vil jeg lige prøve at eksperimentere lidt med..

tak for input. Og hvis der er andre der har nogle full-blown vild grafik layout styring af lyd må I gerne sige til.
Gravatar #4 - fastwrite1
24. sep. 2008 15:14
øhm, burningshadow - kan du måske guide mig lidt frem til de settings der skal være på henholdsvis arbejds- og musikdelen?
Gravatar #5 - Bornslippy
24. sep. 2008 15:18
Winamp Remote!
Virkelig simpelt og ligetil...
Gravatar #6 - fastwrite1
24. sep. 2008 15:28
Vil winamp remote kunne gøre det jeg ønsker? At vælge musikken fra en fysisk pc, og derefter spiller den musikken fra en anden fysisk pc?
Gravatar #7 - Bornslippy
24. sep. 2008 15:57
Yes... Det kan den, den streamer fra din "hjemme pc" til f.eks. din "arbejds pc"
Gravatar #8 - BurningShadow
24. sep. 2008 18:16
#4

Tjaa, altså jeg har aldrig selv gjort det...
Men altså, i fanebladet "Fil", vælger du jo den fil du vil afspille. I samme faneblad, men lidt længere nede, har du en CheckBox "Stream/Save". Klik så "Indstillinger", og vælg "HTTP" i det nye vindue.
Gravatar #9 - fastwrite1
25. sep. 2008 08:31
#8 - vil prøve, tak.
Gravatar #10 - fastwrite1
25. sep. 2008 08:32
og på serverdelen - altså min musik Pc, der skal jeg sætte følgende indstillinger: [indsættes af et kvikt hoved] :-)
Gravatar #11 - Bjørn
25. sep. 2008 09:00
Hvad hvis du installerer iTunes på begge dine maskiner. Så vælger du blot at musikken skal afspilles på "media center pc" fra din arbejdspc i stedet for "denne computer."

Burde spille...
Gravatar #12 - Kolind
25. sep. 2008 09:08
Ellers kan du tage et kig på Simplifymedia - det bruger jeg til at streame til min iPhone. Fungerer med både Winamp, iTunes og Rhytmbox. Var superlet at sætte op, og det fungerer uden nogen problemer for mig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login