mboost-dp1

Utorrent /Mangler hjæl til hurtigere download


Gå til bund
Gravatar #1 - Happy-Cheese
19. jan. 2008 13:36
Hej...
Jeg har et problem med Utorrent... Jeg har ellers en rimeligt fed forbindelse på 10 Mbit. men alligevel så selvom jeg har 12 downloads igang downloader jeg tilsammen kun med ca. 300 Kb. i sekundet... ret mærkeligt og irreterende... jeg har selvfølgelig Åbnet en port i routeren og den kommer heller ikke med nogen advarsel... det går bare langsomt :(

Need Backup...!
Gravatar #2 - fidomuh
19. jan. 2008 13:38
#1

Du kan jo starte med at laese lidt op paa hvordan torrents fungerer, saa faar du nok en ide om hvorfor der ikke er noget galt ;)

google: wiki bittorrent
Gravatar #3 - myplacedk
19. jan. 2008 14:47
Jeg har fået langt bedre hastighed efter jeg skiftede fra uTorrent til Bittornado.
Jeg aner ikke hvorfor det hjalp så meget, men én af forskellene er at jeg ikke længere bruger DHT.

Måske er de nyere versioner af uTorrent banned fra diverse trackers, fordi det er spyware.
Gravatar #4 - fidomuh
19. jan. 2008 14:48
#3

Mange trackers kan detecte at du bruger DHT, derfor kan man bare slaa det fra.

Mener jeg ogsaa man kan i uTorrent ;)

Derudover saa ville forskellen ( hvis trackeren banner dig ) vaere 0 vs "anything".

Ikke "daarlig vs bedre". Banner trackeren dig, saa faar du INGEN peers overhovedet ;)
Gravatar #5 - Cloud02
19. jan. 2008 14:51
#3
Måske er de nyere versioner af uTorrent banned fra diverse trackers, fordi det er spyware.
Eh?
Gravatar #6 - myplacedk
19. jan. 2008 15:05
#5
uTorrent er indirekte ejet af MPAA. uTorrent blev solgt mellem release 1.6 og 1.7, så 1,7 og opefter er banned mange steder.

Nogen rapporterede engang at 1.7 åbnede mistænkelige forbindelser til IP-adresser ejet af MPAA, mens 1.6 ikke gjorde. Hvis man downloader pirat-film med uTorrent 1.7 er det nok noget man må genoverveje.
Ja, man skal have en god portion paranoia for at drage konklusioner ud fra det. Men det er heller ikke nødvendigt. Det er nok at uTorrent 1.7.* er banned mange steder.
Gravatar #7 - myplacedk
19. jan. 2008 15:07
Oh ja: Det er selvfølgelig ligegyldigt på trackere som udelukkende tracker 100% lovlige ting.
Men NÅR nu han bruger uTorrent og har hastighedsproblemer, så er det da værd at nævne. :)

Jeg gik væk fra uTorrent fordi det ikke fungerer så godt over wine i Linux med virtuelle desktops.
Gravatar #8 - Happy-Cheese
19. jan. 2008 15:09
Hvad Betyder DHT??? :D
Gravatar #9 - Happy-Cheese
19. jan. 2008 15:23
BitTornado stinker da i forhold til Utorret...!
Gravatar #10 - myplacedk
19. jan. 2008 15:24
Gravatar #11 - myplacedk
19. jan. 2008 15:25
#9
Det gør du da også...

(Hvilket i dag er min måde at sige at det er subjektivt, og jeg er glad for mit skift.)
Gravatar #12 - YoBilee
19. jan. 2008 15:26
Utorrent 1.7 er banned fra de fleste Torrent sider, fordi den sender forkert data tilbage til trackeren. Eventuelt prøv 1.8 (alpha) eller en stabil 1.6
Gravatar #13 - zfire
19. jan. 2008 19:09
#1
der kan være mange grunde til at den dl'er langsomt.
1. for lidt seeds?

2. privat eller public tracker?

3. for mange downloads i gang på en gang?
specielt hvis du bruger xp og en "lav kvalitets" router. xp har noget netværksfis der gør at der max kan være et specielt antal connections åben til computeren på en gang(kan ikke huske om vista har det samme) program til at ændre denne limit kan hentes her: Link
mange lav kvalitets routere har desuden også det problem at de ikke kan håndtere så mange connections på en gang, normalt er dette tal ikke oplyst af producenten og der skal derfor bruges et 3'rd party app(kan overhoved ikke huske navnet på det, google!)
der er desuden også mange indstillinger i utorrent hvor du kan indstille hvor mange connections osv hver torrent må ha og i alt.
selv kører jeg normalt kun med 1 torrent kørrende af gangen da jeg efter min mening får den største speed ud af det på den måde, men det er mest op til en selv (lave nogle tests fx?)


4. du uploader med for høj speed? hvis du uploader med "fuld" hastighed konstant kan det nemt gøre at du downloader langsomt. dette er så ikke et så stort problem hvis du har 10/10mbit, selv har jeg limit min til 15kb/s på min 512 upload hvor jeg får den bedste speed på den måde

det var vist det jeg kunne komme i tanke om lige nu, håber det hjalp lidt :)
Gravatar #14 - Happy-Cheese
20. jan. 2008 08:51
Tak for det hele gutter... ja jeg stinker lidt er i gang :D med 7 klasse :p

nej min forbindelse er 10Mbit/1Mbit desværre :(

Men jeg skal alligevel til at installere Vista så kan jeg jo se om det går hurtigere...

Jeg prøver lige at hente 1,8 Alpha :D

Tak alle sammen /Bortset fra myplacedk :D
Gravatar #15 - zin
20. jan. 2008 21:09
#6: Har du noget proof på at MPAA ejer uTorrent? :)
link pxl. :D
Gravatar #16 - fidomuh
20. jan. 2008 21:12
#15

google?

MPAA "ejer" 51% af Bittorrent inc., som jo saa er gaaet sammen med uTorrent.

Der er vist ogsaa rygter om AZ og Azureus, men har ikke kunnet finde noget officielt om dette.
Gravatar #17 - Cloud02
20. jan. 2008 21:19
#15
uTorrent blev solgt for godt et år siden til Bittorent Inc.

Bittorrent Inc. har et forholdsvist tæt samarbejde med flere af dem der er med i MPAA.

Så har jeg kunne søge mig frem til at der med jævne mellemrum florerer rygter om at uTorrent skulle lave en connection til en IP addresse der angiveligt skulle være ejet af MPAA subsidiary eller noget i den dur.

Du kan fortsat bruge uTorrent 1.6.1 http://filehippo.com/download_utorrent/?2253 og så slå automatic updates fra. 1.6.1 anses at være "legit".


Ellers er der Halite http://www.binarynotions.com/halite-bittorrent-cli... som i øvrigt også er open source.
Gravatar #18 - gentox
20. jan. 2008 21:19
#15 Nej de ejes ikke af MPAA, men blev opkøbt af BitTorrent efter version 1.6, som stort set er i lommen på filmindustrien.

Og sjovt nok sender alle versioner af µTorrent fra 1.6+ data til lidt uheldige IP adresser set med en fildelers øjne.
Gravatar #19 - zin
21. jan. 2008 01:35
Aha. Det må man sige er interessant. Lidt synd at uTorrent ikke er så "mikro" som man skulle tro, når man ser på navnet.
Gravatar #20 - chris
21. jan. 2008 05:40
#16

eftersom at azureus er et opensource projekt tviler jeg stærkt på at de er i lommen på MPAA...
i såfald ville de blive sagsøgt LANGT ned i helvede første gang en eller anden tilfældig hacker kiggede kildekoden igennem, det er heldigvis ulovligt de fleste steder i verdenen at kompromitere folks sikkerhed ved at sende oplysninger til 3.part uden 1.parts samtygge

dog har azureus flere aftaler med mindre distrubutionsselskaber
som f.eks ministry of sound der lægger nogle af deres video´r ud på azureus' Vuze netværk . imod at der self er reklamer for ministry of sound :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login