mboost-dp1

Usynlige mapper i Windows?


Gå til bund
Gravatar #1 - Abech
19. nov. 2007 00:15
Hej Folkens,

Info.: Windows Vista 64-bit

Jeg sidder med et irriterende problem.
Nogle mapper i Windows bliver vist når jeg browser mellem mapperne i Programmer som f.eks. Photoshop - Men ligeså snart jeg browser hen til samme sti/destination normalt i windows (med windows explorer om man vil), så er mapperne væk!

Jeg har sat instillingen "Vis skjulte filer og mapper" til.
Jeg har også prøvet at sætte "Skjul beskyttede operativsystemfiler" fra.
- Men mapperne bliver stadig ikke vist.


Jeg har også prøvet bare at skrive stien i 'adresse'-feltet i windows explorer. Men den siger at stien ikke findes.

Hvordan kan det være? - Hvad kan jeg gøre for at få vist mapperne normalt når jeg browser i windows?

På forhånd tak,
Gravatar #2 - vandfarve
19. nov. 2007 10:16
Det er måske et meget dumt spørgsmål, men har du husket at sætte et flueben ud for muligheden "Denne indstilling skal gælde for den mappe og alle undermapper og filer"?
Gravatar #3 - Norrah
19. nov. 2007 10:18
#2 det er ligegyldigt, når det er en overordnet indstilling han har sat til. Du har slet ikke den mulighed.
Gravatar #4 - vandfarve
19. nov. 2007 10:22
#4
Nåja, det har du selvfølgelig ret i. Jeg er åbenbart ikke stået op endnu! Sorry...

[/offtopic]
Gravatar #5 - Norrah
19. nov. 2007 10:28
#4 Det er jeg da hellere ikke, sidder bare på arbejde...

Men min første kop te står på bordet. Så det kan være jeg snart er good to go.

Heller ikke fair at de sender NFL hver søndag nat. *suk
Gravatar #6 - Norrah
19. nov. 2007 10:30
Nå ja, undskyld abech, men kender ikke til en løsning. Har aldrig haft problemet selv. Og det er 100 år siden jeg sidst har leget med 64bit.
Gravatar #7 - illishar
19. nov. 2007 13:39
De mapper der er tale om, det skulle vel ikke tilfældigvis være mapper ala "Programmer", "Documents and Settings", "Windows", "Application Data", "Dokumenter" mm.

Vista har en 'smart' ny funktion hvor man har givet alias til localized mapper, fremfor at omdøbe dem. Eg. hvis man henviser til "c:\programmer\myprog", så forstår alle programmer/dialoger (næsten da) at der i virkeligheden er tale om mappen "c:\Program files\...". (Dette ville faktisk være en smart ting, hvis alle programmer understøttede dem ... og så alligevel ikke. Jeg ville ihvertfald som minimum kræve, at en mappe med aliaser tilknyttet, skulle reflektere dette i Explorer og Common Dialogs mm.)
Gravatar #8 - Spiderboy
19. nov. 2007 13:57
#7
Det lyder lidt ligesom de gør i MacOS X. Nu kender jeg ikke Vista ret godt endnu, men i MacOS X fungerer det glimrende.
Gravatar #9 - Abech
19. nov. 2007 14:16
#7 Nej. Jeg er støt på problemet før, hvor mapperne pludselig manglede i explorer men ikke i f.eks. photoshop, flash osv.
Kan ikke huske hvilke mapper det var før, men denne gang er det mine profil-mapper i min Call Of Duty 4 (pc spil) rod.

Det er vildt mærkeligt. Og der er ingen instillinger på mapperne som skulle begrunde dette... Håber at i kan komme med en løsning.
Gravatar #10 - Abech
19. nov. 2007 14:28
Hmm, jeg har løst problemet ved at åbne photoshop -> open.
Browse hen til de mapper som er væk i explorer men som er vist i photoshop. Og kopiere mappen (i browser vinduet i photoshop)... Så vises de nu også i Explorer.
Gravatar #11 - Cyrack
19. nov. 2007 14:36
Abech: prøvede du med en scandisk inden? Lyder lidt som om du har/har haft rod med filetabellerne.
Gravatar #12 - Abech
19. nov. 2007 18:49
#11 Jeg har lige prøvet at køre en ScanDisk. Det har ikke ændret noget ved de mapper som er 'usynlige' i windows explorer.

Hvad kan det være? Hvad kan jeg gøre?

Jeg kom i tanke om... at det jo egentligt er det samme som nogle gange sker ved Favoritter (i Internet Explorer). De vises nogle gange ikke i mappen favoritter hvis man browser i windows explorer.
Og det samme med nogle genveje/mapper i Menuen Start -> Programmer.

????
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login