mboost-dp1

Surround sound i Windows Media Player


Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
4. feb. 2008 15:06
Jeg er den heldige ejer af et 5.1 surround system, men når jeg gerne vil høre musik i alle højtalerne er jeg nødt til at sætte surround systemet op til at sende stereo signalet i alle 5 højtalere, hvilket ødelægger 3D effekten i det spil jeg spiller samtidig.

Er der nogen af jer der ved hvordan man får Windows media player til at afspille stereo musik i alle højtalerne i stedet for kun de to forreste ?

Jeg ved godt at der findes andre musik afspillere end Windows media player, men jeg er ikke interesseret i at skifte min afspiller ud (Blandt andet fordi mange af mine musik filer er WMA). Jeg har også set at man kan købe software der kan give Windows media player surround egenskaber, jeg er bare ikke interesseret i at betale for en masse ekstra funktionalitet jeg ikke skal bruge.
Gravatar #2 - Norrah
4. feb. 2008 15:10
køb et lydkort der kan sende i DTS connect, eller DD live format.
Så kan du indstille det så du ikke behøver at ændre noget.

Har selv den mulighed, men har efter jeg har investeret i The mother of all soundcards. Helt sikkert kun hørt musik i stereo siden. Det lyder bare bedre.
Gravatar #3 - gentox
4. feb. 2008 15:10
#2
Og hvilket lydkort snakker vi så om?
Gravatar #4 - Norrah
4. feb. 2008 15:27
#3 hvad jeg har? eller hvad han burde købe?
Gravatar #5 - Mort
4. feb. 2008 15:32
#2: Hvilken forskel gør DTS connect, når Windows Media Player sender musikken ud i stereo ?

For informationens skyld så har jeg et Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty. Jeg kan ikke umiddelbart se på det om det har DTS connect...
Gravatar #6 - gentox
4. feb. 2008 15:41
#4
Hvad du har :)
Vil da gerne høre hvad du mener er det ultimative lydkort.
Men igen, det afhænger i ligeså høj grad om hvad man skal bruge det til.
Gravatar #7 - Norrah
4. feb. 2008 15:44
#5 det har det ikke...

#6 Auzentech X-Fi
Gravatar #8 - gentox
4. feb. 2008 16:02
#7
Trode det måske var et HT Omega Claro Plus, da det også understøtter DD live.

Men dit kort hører også til i den tunge ende af gamer lydkort segmentet, ligesom det jeg nævnte fra HT Omega også er.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login