mboost-dp1

Software til at sende ens trafik krypteret til en server og videre derfra?


Gå til bund
Gravatar #1 - Yong
5. aug. 2013 17:01
Hey Newz.

Jeg har prøvet og spørge et par personer, og selv forsøgt at søge og arbejde med det.
Men uden rigtig at blive meget klogere.

Jeg skal senere på måneden have lejet mig en server med Debian. Og i den forbindelse vil jeg gerne have sendt min trafik krypteret igennem min server og videre derfra.

Nogen mener det er en VPN andre en Proxy, og andre noget helt trejde.
Synes sgu lidt det er et forvirrende og en jungle område at komme ind på.

En eller to der kunne hjælpe med hvad software og hvilken slags helt præcist ville være bedst og nemmest at arbejde med?

Jeg takker for brugbart svar tilbage.

// Yong
Gravatar #2 - arne_v
5. aug. 2013 17:22
Yong (1) skrev:
vil jeg gerne have sendt min trafik krypteret igennem min server og videre derfra


Yong (1) skrev:
hvad software og hvilken slags helt præcist ville være bedst og nemmest at arbejde med


Forventer du at få en konkret anbefaling af software, for et setup:

ukendt computer---(en eller flere ukendte protokoller)---server med Debian---(en eller flere ukendte protokoller)---en eller flere ukendte computere

?
Gravatar #3 - Yong
5. aug. 2013 17:39
Hvis man mener kender et der virker godt.

Og det sidste hvad vil du hen med det?
Gravatar #4 - Chewy
5. aug. 2013 17:42
Det han siger er at der er alt for mange ukendte faktorer til at vi kan hjælpe dig...
Gravatar #5 - Yong
5. aug. 2013 17:48
#4 - Det forstår jeg ikke hvorfor ikke bare siger i stedet for at snakke i "gåder".

Men vel ikke svært og finde frem til de faktorer der skal bruges?
Gravatar #6 - Hubert
5. aug. 2013 17:48
Ssh til kassen via putty og forward alle potte igen via putty. Hvis du altså kører windows hvilket er mit bud
Gravatar #7 - Yong
5. aug. 2013 18:53
#6 - Enten er jeg uviden og ikke forstår sammenhængen. Eller også forstår du ikke hvad jeg præcist vil?

Men for god ordenskyld, for alle parter kan jeg da godt prøve og uddybe hvad jeg søger.

Et stykke software eller andet, jeg kan sætte op på Debian serveren når jeg får den. Så jeg kan smide en "client" til på min main og egen server så alt trafik + IP bliver ændret og sendt via server i krypteret form og videre derfra i krypteret form, hvis det muligt.

Jeg håber det giver et bedre indblik i hele den hjælp jeg har spurgt om.
Gravatar #8 - Hubert
5. aug. 2013 19:37
Gravatar #9 - Yong
5. aug. 2013 19:56
#8 - Jeg kender skam godt Putty, men har jo ikke noget med sammenhængen og gør med det jeg søger?
Gravatar #10 - Hubert
5. aug. 2013 20:09
#9

Det er en måde at gøre ihvertfald noget af det du efterspørger. Fra din server ud i verden må du hoste op med mere information hvis du skal have hjælp. Indtil nu har du fået krypteret din trafik fra din klient til serveren
Gravatar #11 - Yong
5. aug. 2013 20:15
#10 - Hvilke information?. Vil gør det noget lettere, da jeg ikke 100% ved hvad information i mangler?
Gravatar #12 - Hubert
5. aug. 2013 20:19
#11

Til en start hvor du vil sende data hen. Hvis det er trafik mod alt så drop det allerede nu
Gravatar #13 - Slettet Bruger [2028267486]
5. aug. 2013 21:10
Installér OpenVPN på serveren eller brug tunneling via SSH (nok nemmest) som Hubert siger. Det kan da ikke være så svært at forstå
Gravatar #14 - kasperd
9. aug. 2013 17:54
Hubert (6) skrev:
Ssh til kassen via putty og forward alle potte igen via putty.
openssh klienten har indbygget en socks proxy til det formål. Mon ikke PuTTY kan noget tilsvarende? Alternativt kan man portforwarde en forbindelse til en HTTP proxy som f.eks. squid.

Begge løsninger er fine, hvis målet er at køre en browser.

Vil man have support for alle protokoller og ikke kun TCP baserede protokoller skal man bruge VPN i stedet.
Gravatar #15 - Tukanfan
10. aug. 2013 06:49
Brug OpenVPN, det kan du installere via apt-get, og der findes en klient til Windows. En hurtig søgning på google leder dig ind på følgende tutorial mht. opsætning på Debian og Windows:

http://aproductivelife.blogspot.se/2010/03/tutoria...

NB. Det er ikke min side, så følg den på eget ansvar.
Gravatar #16 - Yong
11. aug. 2013 05:11
#13 - Nej intet er svært og forstå hvis man netop forstår det.

#14 - Det er en VPN jeg er ude i, og ikke kun browser basseret.

¤15 - Thx, vil forsøge og se om den guide kan få tingende til at spille for mig.

# - Kan vende tilbage med svar på om det er en guide der virker.
Gravatar #17 - Hubert
11. aug. 2013 08:16
#14

Det kan bruges til meget andet end browsning. Det er noget af det eneste jeg aldrig har brugt det til. :)
Gravatar #18 - kasperd
11. aug. 2013 17:36
Hubert (17) skrev:
Det kan bruges til meget andet end browsning.
Jep. Portforwarding gennem ssh kan bruges til stort set alt, som kører over TCP. Det er kun hvis man har brug for protokoller som kører på en anden transport end TCP at man har brug for VPN.

Hvis man har brug for at køre TCP end-to-end og ikke bruge ssh forbindelsens TCP forbindelse indimellem har man også brug for VPN. Hvis ikke man forstår hvad det vil sige, så har man sandsynligvis ikke sådan et behov.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login