mboost-dp1

Søge på diverse sider i adressebar i FF


Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
19. nov. 2007 20:03
Hej,
Så for nogle uger siden en fyr som bare skrev "W blabla" i hans adressebar i firefox, og så åbnede der en tab med wikipedia.
Han gjorde det samme med answers.com (A blabla) og Google (G blabla).

Jeg glemte dog at spørge ham hvordan han gjorde det, så der må vil være nogen herinde som ved det :)
Gravatar #2 - Cyrack
19. nov. 2007 20:25
Lav et nyt bogmærke, i sted skriver du fx http://www.google.com/search?q=%s (%s er der hvor din søgestreng skal indsættes).
I feltet søgeord skriver du hvad du vil bruge som keyword i adressebaren. Thats it, gem det og du kan nu søge via adressebaren. Selv har jeg små 10 steder oprettet på den måde:
ord => ordbogen.com
wiki => en.wikipedia
goog => Google

Meget nice feature :-) har faktisk slet ikke søgelinjen i brug længere.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
20. nov. 2007 08:23
Nu har jeg siddet og leget med det, og umiddelbart så virker det ikke helt efter hensigten.

f.eks. har jeg Creative Commons i bogmærke som du skrev i #2:

Navn: crea
Sted: http://search.creativecommons.org/?q%
Nøgleord: crea
beskrivelse: crea
----
Det virker fint nok hvis jeg bare skriver 'crea' (uden anførselstegn) i adresselinje, og åbner der så en tab med deres søgeside, men jeg kan ikke skrive 'crea blabla', så går den ind på google og søger efter det.

Jeg har oprettet 3 nu, og den eneste som virker er wikipedia som er skrevet på fuldkommen samme måde som creative commons

:(
Gravatar #4 - myplacedk
20. nov. 2007 08:25
#3
?q%

Har du prøvet med "?q=%s"? (Uden anførselstegn...)
Gravatar #5 - shadowcat
20. nov. 2007 09:45
Den letteste måde at lave bogmærkerne på er nok, at gå ind på den side du vil søge på, højreklikke i søgefeltet og vælge 'Tilføj et nøgleord til denne søgning'
Gravatar #6 - MiniatureZeus
20. nov. 2007 09:56
#5 Se det var smart! :D Tak !

Og tak til i andre også :)
Gravatar #7 - Barkane
22. nov. 2007 02:50
Det er en god feature at have :)
Gravatar #8 - MetteVoldum
22. nov. 2007 23:39
Nej hvor er det smart :D

Det er jeg sikker på jeg nok skal få glæde af.. Jeg siger også tak, det var dejligt ;)
Gravatar #9 - Benjamin Krogh
23. nov. 2007 00:08
Endnu kortere til pr0n... Ahhh... :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login