mboost-dp1

Server monitor


Gå til bund
Gravatar #1 - coday
19. mar. 2010 21:18
Hej, jeg søger en måde at kunne overvåge nogle server på. Det eneste der skal overvåges lige nu er om de er oppe.

- interfacet skal kunne køre på en LAMP server
- det skal være gratis
- simpelt
- der skal ikke installeres noget på clienterne

Nogen der kan hjælpe?


Det jeg har kigget på indtil videre:
Nagios, Cacti og nogle andre stykker
Gravatar #2 - onetreehell
21. mar. 2010 12:16
Du skriver ikke specifikt hvad du vil overvåge.
Jeg skrev engang et lille shell script der tjekkede om min server var oppe. Hvis den var, lukkede den først serveren ned og startede den op igen. Her er bidden der tjekkede om den var oppe:
if echo GET NOTHING | nc -q 2 localhost 8080
then ...
fi


evt. kunne du skrive noget mere fornuftigt end GET NOTHING, evt. en ordentlig http-header.
EDIT: btw, så oplevede jeg på en computer at jeg skulle skrive -w i stedet for -q 2. Jeg ved ikke hvorfor, det må næsten have været to forskellige versioner af netcat.
Gravatar #3 - Magten
21. mar. 2010 12:26
Gravatar #4 - coday
21. mar. 2010 15:33
#3 Takker mange gange, lidt sværre at sætte op end først planlagt men ser pisse fedt ud, og så virker det på min HTC Hero :)

Hvis man kunne give mere end 1 informativ rating så havde du fået det:)
Gravatar #5 - Magten
21. mar. 2010 15:38
#4
Det var så lidt :) Vi bruger selv xymon på arbejdet, jeg har dog ikke selv rodet med opsætning af det..
Der er rigtig mange muligheder for at scripte til det og tilpasse det som man vil :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login