mboost-dp1

Resize vinduer


Gå til bund
Gravatar #1 - myplacedk
27. jul. 2010 11:48
Jeg sidder lige ved en Windows-maskine med én stor skærm på. Jeg kunne godt bruge et gratis program som tilføjer funktionalitet, som minder om dette:

Jeg trykker CTRL-ALT-VENSTRE, og det aktuelle vindue fylder nu hele den venstre halvdel af skærmen, hverken mere eller mindre. Jeg trykker igen, nu fylder den venstre tredjedel. Én gang til, og det er to tredjedele.

Samme gælder selvfølgelig til højre.

Nogen forslag?
Gravatar #2 - skalla
27. jul. 2010 11:58
windows 7! windows tast+(højre, venstre, op, ned)

kender ikke lige til nogle 3. parts
Gravatar #3 - myplacedk
27. jul. 2010 12:16
Sorry, Windows XP. :-/
Gravatar #4 - skalla
27. jul. 2010 12:26
hvorfor ikke opgradere til Windows7 ? det virker helt fantastisk ;o)
Hvis du har mod på at scripte selv
Gravatar #5 - myplacedk
27. jul. 2010 12:27
#4
Det er ikke en mulighed endnu.

Windows-programmering med Javascript? How?
Gravatar #6 - skalla
27. jul. 2010 12:33
ville nok blive et større projekt med nogle tastemakroer der fyrer scripts af.. Du kan sikkert også finde noget i C# .NET hvis det er mere tiltalende ;o)

(har kun lavet hurtig google søgning for at finde linket i #4, har ikke meget erfaring med Javascript)
Gravatar #7 - myplacedk
27. jul. 2010 12:36
#6
Jeg er ret overbevist om at det du fandt er til hjemmesider. ;-)

Så spørgsmålet står stadig: Er der nogen der kender et fint lille program til Windows XP som kan?
Gravatar #8 - Mort
27. jul. 2010 12:45
Jeg forstår ikke helt din logik for hvad programmet skal...

Et tryk = Halvdelen (Den forstod jeg godt).
Et tryk mere = En tredjedel (Okay, nu begynder der at være et mønster)
Et tryk mere = To tredjedele (WTF, det er da modsat !)
Gravatar #9 - myplacedk
27. jul. 2010 13:17
Maksimeret:

|XXXXXX|
|XXXXXX|

Venstre 1 (halvdelen):

|XXX |
|XXX |

Venstre 2 (en tredjedel):

|XX |
|XX |

Venstre 3 (to tredjedele:

|XXXX |
|XXXX |


Så kan jeg fx. have ét program til at fylde to tredjedele af skærmen, og et andet har resten.
Gravatar #10 - Slettet Bruger [1385936703]
27. jul. 2010 13:39
Wait. der findes et program der gir dig windows 7 like muligheder.

*looking
Gravatar #11 - Mort
27. jul. 2010 14:11
Nu har jeg lavet et program efter de foreskrifter du har beskrevet:

Vær så god
Gravatar #12 - myplacedk
27. jul. 2010 14:16
#11
Herligt. Jeg skal dog installere et eller andet .net-værk. Ved du hvor jeg findet det?
Gravatar #13 - myplacedk
27. jul. 2010 14:17
To run this application, you must first install one of the following versions of the .NET Framework:
v2.0.50727
Contact your application publisher for instructions about obtaining the appropriate version of the .NET Framework.
Gravatar #14 - myplacedk
27. jul. 2010 14:18
Never mind, jeg fandt det. :)
Gravatar #15 - Mort
27. jul. 2010 14:24
Jeg troede ikke man kunne komme udenom at få installeret .NET framework på maskiner i dag, jeg synes man plejer at få det presset ned i halsen via Windows Update :)
Gravatar #16 - myplacedk
27. jul. 2010 14:24
#15
I dunno, det bruger jeg ikke. (Arbejds-PC.)
Gravatar #17 - myplacedk
27. jul. 2010 14:27
Fork mand, niiiice!

Source code, pretty-please?
Gravatar #18 - myplacedk
27. jul. 2010 14:30
Hvis du emailer mig projektet (altså lige til at importere og compile i det IDE du nu har brugt) og dit kontonummer til niels at myplace.dk, så giver jeg til en cola eller to.
Gravatar #19 - Mort
27. jul. 2010 14:45
Gravatar #20 - myplacedk
27. jul. 2010 14:52
\o/
Gravatar #21 - onetreehell
27. jul. 2010 15:11
Det lyder som om du søger efter en tiling window manager? jeg søgte efter tiling window manager windows xp på google og fandt følgende øverst...

http://hashtwm.demonastery.org/

EDIT: Det ser ud til at der allerede er bygget noget basalt ind i windows siden win95
Gravatar #22 - myplacedk
27. jul. 2010 16:16
onetreehell (21) skrev:
Det lyder som om du søger efter en tiling window manager?

Nej, ikke helt. Jeg ønsker standard opførsel, bortset fra som beskrevet.

Det tile-værk der er indbygget i Windows gør heller ikke det jeg gerne vil. (Selv om det bliver noget mere brugbart af tricket med at markere nogle vinduer først.)

Mort's lille program der imod er rigtigt godt. Jeg håber det kan compiles i Visual Studio Express (som jeg håber at kunne få til at køre på en eller anden maskine), så jeg kan tweake det en anelse.
Gravatar #23 - siliankaas
27. jul. 2010 16:53
#Mort

F*cking nice lille ap - hehe - kunne være fedt hvis du udvider det med et lille icon, så man kan lukke den rigtigt (og se den køre)

Gravatar #24 - Slettet Bruger [1385936703]
27. jul. 2010 17:20
Mort (15) skrev:
Jeg troede ikke man kunne komme udenom at få installeret .NET framework på maskiner i dag, jeg synes man plejer at få det presset ned i halsen via Windows Update :)


Windows update. nej
Microsoft update.. Yes :)
Gravatar #25 - Mort
27. jul. 2010 19:58
siliankaas (23) skrev:
#Mort

F*cking nice lille ap - hehe - kunne være fedt hvis du udvider det med et lille icon, så man kan lukke den rigtigt (og se den køre)


Jeg har med vilje ikke lavet et tray icon til den. Jeg synes tray icons har det med at fylde tray baren op med unødigt bras så hvis programmet ikke har nogen yderligere funktioner man skal kunne få fat på, så plejer jeg ikke at lave en tray icon til det.

SlettetBruger (24) skrev:
Windows update. nej
Microsoft update.. Yes :)


Ah ja, der er selvfølgelig en lille forskel der.
Gravatar #26 - Bundy
29. jul. 2010 07:42
Mangler en 'awesome' rating til mort.. Jeg skal self defaulte til den.
Gravatar #27 - myplacedk
29. jul. 2010 10:51
Jeg faldt tilfældigvis lige over AutoHotkey i går. Så nu er det lykkedes mig selv at lave noget, som også fixer et par problemer med Mort's program:

1) Maksimerede vinduer bliver ikke restored. Det giver små-problemer, og visse programmer (som Chrome) opfører sig ret underligt

2) Hvis man allerede er på et af trinene, starter man alligevel ved trin1 hver gang

3) Svær at customize. ;-)

Dette AutoHotkey løser alle problemerne (men giver desværre et ikon ved uret). For at bruge det skal man enten have AutoHotkey-programmet (installeret eller bare have exe-filen et sted), eller man kan compile scriptet til en selvstændig exe-fil.

; Win-up
#Up::
; Maximize active window
WinMaximize A
return

#Left::
resize("Left")
return

#Right::
resize("Right")
return

Resize(Side) {

; Get screensize
SysGet screen, MonitorWorkArea
screenWidth := screenRight - screenLeft
screenHeight := screenBottom - screenTop

; Calculate positions
i = 0

; Half
i += 1
pos%i%W := screenWidth / 2
pos%i%H := screenHeight
pos%i%X := (Side = "Left") ? screenLeft : (screenRight - pos%i%W)
pos%i%Y := screenTop

;x := pos%i%Y
;MsgBox % pos%i%X pos%i%X pos%i%W pos%i%H


; Third
i += 1
pos%i%W := screenWidth / 3
pos%i%H := screenHeight
pos%i%X := (Side = "Left") ? screenLeft : (screenRight - pos%i%W)
pos%i%Y := screenTop

; Two thirds
i += 1
pos%i%W := screenWidth * 2 / 3
pos%i%H := screenHeight
pos%i%X := (Side = "Left") ? screenLeft : (screenRight - pos%i%W)
pos%i%Y := screenTop

WinGet isMaximized, MinMax, A


CurPos := 0

If (isMaximized = 1) {

; The window is maximized, restore.
WinRestore A

} else {

; Find current window-position
WinGetPos winX, winY, winW, winH, A
CurPos := 0
Loop, %i% {
If (winX = pos%A_Index%X && winY = pos%A_Index%Y && winW = pos%A_Index%W && winH = pos%A_Index%H) {
CurPos := A_Index
break
}
}
}

CurPos += 1
If (CurPos > i) {
CurPos := 1
}
WinMove A, , pos%CurPos%X, pos%CurPos%Y, pos%CurPos%W, pos%CurPos%H
}

Gravatar #28 - myplacedk
29. jul. 2010 10:51
Og Mort, hvis jeg ikke får det kontonummer kan jeg altså ikke sende noget til dig.
Gravatar #29 - Mort
29. jul. 2010 10:57
Du skal heller ikke sende noget til mig, jeg lavede det bare for at hjælpe og forventede ikke noget igen.
Gravatar #30 - myplacedk
29. jul. 2010 10:59
#29
Okay. Det føles bare mærkeligt. Det plejer at være mig som laver noget sejt, og ikke mig som modtager. ;-)

(Og efter jeg har fået min Android-telefon er jeg blev vant til at smide småpenge efter folk som har lavet fine små programmer.)
Gravatar #31 - Mort
29. jul. 2010 15:05
1) Maksimerede vinduer bliver ikke restored. Det giver små-problemer, og visse programmer (som Chrome) opfører sig ret underligt

Programmet restorer nu det aktive vindue, før den resizer det.

2) Hvis man allerede er på et af trinene, starter man alligevel ved trin1 hver gang

Jeg har rettet lidt i programmet så den nu kigger på om vinduet har en af de forud definerede størrelser (1/2, 1/3) og så skifter til næste størrelse på listen, hvis man trykker en gang mere.

3) Svær at customize. ;-)

Det kommer nok an på om man AutoHotKey script er lettere end C# :o)


Nu har du godt nok fundet et program som lader dig scripte dig til den funktionalitet som du kiggede efter, men synes alligevel jeg ville rette programmet til, når det nu ikke var større ændringer der skulle til...
Gravatar #32 - myplacedk
29. jul. 2010 15:30
Mort (31) skrev:
Programmet restorer nu det aktive vindue, før den resizer det.

Hm. Det virker ikke hos mig. Ikonerne i vinduets hjørne viser stadig at den er maksimeret, og dele af Chrome mangler. Så vidt jeg husker gav mit script samme resultat, hvis jeg ikke restorede først.

Mort (31) skrev:
Det kommer nok an på om man AutoHotKey script er lettere end C# :o)

Jeg har opgivet af få Visual Studio Express til at køre, og AutoHotkey er voldsom nem at komme i gang med.
Gravatar #33 - Mort
29. jul. 2010 17:38
Har du prøvet med andre maksimerede vinduer end lige Chrome ?

Det kan være Chrome implementerer sine vinduer anderledes end Windows normalt gør det.
Gravatar #34 - myplacedk
29. jul. 2010 17:43
#33
Ja, det er det samme, bortset fra at der ikke mangler dele af vinduet.

Dvs. hvis jeg klikker hvor maksimer-knappen burde være, så restorer den.

Men du skal ikke gøre mere ud af det for min skyld, da jeg jo ikke bruger dit fine program længere. ;-)
Gravatar #35 - TheAvatar
29. jul. 2010 17:47
#33
Du må gerne smide et nyt link til den opdaterede .exe, også gerne sourcen, hvis du stadigvæk vil publicere denne :)

Edit: Eller kunne da lige have redownload før jeg spurgte, da ovenstående (#11 og #19) links er opdateret med den opdaterede version.
Tak :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login