mboost-dp1

Remote Desktop spørgsmål


Gå til bund
Gravatar #1 - nielsbuus
21. feb. 2008 12:53
Hej.

Enhver nørd ved hvordan det er at blive ringet op af en bekendt som har udset én som offeret for hans tekniske inkompetence, man bliver gjort til en techsupporter. Enhver nørd ved også hvordan det er at guide en teknologisk analfabet over telefonen...

Jeg har været i gang med at eksperimentere med Remote Desktop i XP og Vista - det virker fortrinligt.

Men problemet er at nogle gange vil jeg gerne instruere dem som skal have support.... og her opstår problemet. Når jeg logger på deres computer med Remote Desktop, så logges deres skærmbillede ud og de ser bare Windows logon-screen. Er der nogle der ved om man kan sætte Remote Desktop op på en måde således at man kan deles om skærmbilledet?

Jeg har kigget på "Fjernsupport / Remote Assistance", men det virker umiddelbart kejtet fordi brugeren skal igennem en masse trin og sende en invitationsfil.
Jeg kunne godt tænke mig noget med at brugeren bare får en besked hvor der står:

"x (måske min IP-adresse)" ønsker at se dit skrivebord - vil du tillade det - JA/NEJ

Nogle der har nogle ideer?

Jeg har også prøvet VNC, det virker smaddergodt - men jeg synes det ville være bedst hvis jeg kunne anvende Windows's indbyggede tjeneste til formålet...
Gravatar #2 - zin
21. feb. 2008 12:55
#1: Så vidt jeg ved kan RDP ikke gøre som du ønsker - i og med at RDP simpelthen lader dig logge ind på maskinen, så jeg tror du bliver nød til at bruge VNC eller andre programmer.
Remote Desktop Assistance ved jeg ikke om det ville gøre tricket, men det kunne jeg forestille mig.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
21. feb. 2008 13:04
Tag et kig på teamviewer
http://www.teamviewer.com/da/download/index.aspx

Der skal hverken forwardes porte eller noget, det er gratis til privat brug (og det virker, har prøvet hvor jeg ikke kunne få vnc igennem :)
Gravatar #4 - 3214N
21. feb. 2008 13:15
Remote Assistance skulle kunne gøre det:
Both you and your assistant must be using either Windows Messenger or a MAPI-compliant e-mail account such as Microsoft Outlook or Outlook Express.

After your friend is connected, he or she will be able to view your computer screen and chat online with you in real time about what you both see. With your permission, your friend can even use his or her mouse and keyboard to work with you on your computer.


/3214n.
Gravatar #5 - moisen
21. feb. 2008 13:30
Remote Assistance har jeg haft held med over msn

der er det få klik der skal til
Gravatar #6 - NioBe
21. feb. 2008 13:34
Det er sket med mig at RDP ikke har virket korrekt hvis ikke den ene computer ikke har være fuldt opdateret... Prøv at checke det, hvis det er?
Gravatar #7 - LordMike
21. feb. 2008 13:46
Problemet er at XP og andre OS'er fra MS som ikke er server versioner (F.eks. Windows Server 2003) tillader ikke mere end 1 bruger logget på ad gangen. Dog er der flere 'hacks' som gør at flere personer kan være logget på på en gang, ved dog ikke om den tillader to personer på en bruger.

Selv med MS Server kan du ikke logge to personer på som en bruger, da den første vil blive smidt af så straks den anden kommer på. Dette løste MS ved at tillade en admin at 'overse' eller 'shadowe' en anden bruger der er logget på terminal serveren.

Håber det afklarer et par forslag / spørgsmål ;)
Gravatar #8 - nielsbuus
21. feb. 2008 13:52
Tak for forslag alle sammen. Jeg har afprøvet TeamViewer og det er præcis det jeg skulle bruge. Fremragende tjeneste.
Gravatar #9 - moisen
21. feb. 2008 14:01
har lige læst lidt på TeamViewer og det lyder da godt nok en smule for simplet til at være sandt....

de lover at der ikke vil blive nogen problemer med firewallen og at du ikke skal være administrator for at installere....

men jeg vil da gå i gang med at prøve det
Gravatar #10 - Ronson ⅍
21. feb. 2008 18:32
#9: Ved ikke hvordan det forholder sig med brugerrettigheder (men hvis de skriver det, er det vel sandt), men jeg skyder på at de slipper uden om firewallen ved at både klienten og "serveren" opretter en forbindelse til en teamviewer server, på den måde er der ingen af dem der skal lytte på ikke-forwardede porte
Gravatar #11 - Stewart
27. feb. 2008 11:30
et smart program er ISL Light, men det koster desværre. Men i hvert fald har vi på arbejde aldrig haft problemer med det.
Gravatar #12 - tgr
27. feb. 2008 11:39
Så vidt jeg er orienteret vil den funktion være tilgængelig hvis begge maskiner er Vista maskiner. Det er dog ikke muligt med Windows XPs version af RD.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login