mboost-dp1

QNAP VPN


Gå til bund
Gravatar #1 - nielsbuus
21. jun. 2014 00:04
Jeg har noget VPN funktionalitet i min QNAP TS 459 Pro NAS. Jeg er dog lidt betænkelig ved at aktivere det.

Nogle der er bekendt med om der er en bruteforce risiko på QNAPs PPTP VPN server? Her tænker jeg ikke på risikoen for eavesdropping over et åbent WiFi/CFCS, men risikoen for at nogle aber fra Rusland kan gætte sig frem til mine credentials uden jeg opdager det.

QNAP omtaler slet ikke denne risiko på deres site, hvilket gør det nærlæggende at tro at de har implementeret VPN serveren på en måde hvor de ikke finder det relevant at problematisere, men man ved jo aldrig.

Thoughts?
Gravatar #2 - kinaholm
21. jun. 2014 07:37
Kan du ikke sætte en politik op, at den efter 3 forsøg med forkert login banner ip-adressen? Det kan jeg på Synology og det giver da nogenlunde god beskyttelse.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [2328857824]
21. jun. 2014 09:17
Gravatar #4 - nielsbuus
21. jun. 2014 10:09
#3, jeg er med på problemstillingen, men som jeg skriver:

Her tænker jeg ikke på risikoen for eavesdropping over et åbent WiFi/CFCS, men risikoen for at nogle aber fra Rusland kan gætte sig frem til mine credentials uden jeg opdager det.


At eventuelt trafik kan dekrypteres er ikke så stort et problem, da jeg ikke har tænkt mig at bruge tilfældige åbne access points. Det jeg er mest optaget af, er risikoen for systematisk credential bruteforcing.

#2 Jeg har tjekket i opsætningen og jeg har ikke kunne finde nogen konfiguration af det. Det er lige præcis sådan en funktion jeg leder efter.
Gravatar #5 - kinaholm
21. jun. 2014 12:53
http://docs.qnap.com/nas/en/index.html?security.ht...
Jeg ved ikke om den kan med VPN, men det burde den næsten?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login