mboost-dp1

Problemer med boot af windows 7


Gå til bund
Gravatar #1 - BOversoe
27. apr. 2010 10:51
Hej derude

Jeg sad her til formiddag lige og rodede lidt med min netbook, og af en eller anden grund besluttede den sig for at fjerne drevbokstavet fra min 2. partition, så jeg gik ind og ville sætte det til, men fik lavet en fejl og sat drevet til "aktiv". Nu kan computeren ikke boote, da den selvfølgelig ikke finder noget OS på det pågældende part. Hvordan ændrer jeg det, så computeren booter op fra den rigtige partition?

Som sagt : Netbook med Win7

På forhånd tak
Gravatar #2 - Wickedmike
27. apr. 2010 10:54
Gravatar #3 - BOversoe
27. apr. 2010 11:04
Det er til windows xp og ældrer det der?
Gravatar #4 - Wickedmike
27. apr. 2010 11:10
#3 Beklager det så jeg ikke.
Men så skal du bruge diskpart.

http://www.sevenforums.com/tutorials/71432-partiti...
Gravatar #5 - BOversoe
27. apr. 2010 11:20
Det ser ud som om det er løsningen.. Fantastisk ! Mange tak!
Gravatar #6 - BOversoe
27. apr. 2010 19:17
nu er min computer bootet. Men jeg kan ikke se min 2. partition. Jeg kan se den både under diskpart og under computeradministration, men jeg må ikke angive et drevbokstav til den, den giver mig en fejl om at den ikke er opdateret. Nogen der ved hvad jeg skal gøre???
Gravatar #7 - BOversoe
28. apr. 2010 09:22
Nå... efter flere timers søgen via google, og mange forgæves hints, har jeg nu fundet en løsning - ikke den optimale - men den virker. Jeg fik anbefalet Acronis Disk Director, som jeg hentede. Selvom jeg heller ikke her kan få lov til at tildele partitionen et drevbokstav her, så har jeg her igennem muligheden for at flytte alle tingene fra den inaktive partition. Så nu kan jeg formatere og benytte drevet igen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login