mboost-dp1

Problemer med at modtage e-mails i outlook


Gå til bund
Gravatar #1 - sgt.borup
15. feb. 2008 18:00
Efter min far tilsyneladene har fået en genial ide om at bruge TDC's Webmail, har han både tilføjet min mor's og hans egen mail på TDC's Webmail, nu kommer problemet så:

- efter han tilføjede de to mail adresser på webmail'en har han brugt det samme kodeord til begge mails, som der efter min overbevisning har resulteret i at min mors mail ikke fungerer tilstrækkeligt, det er nemlig kun muligt for hende at sende mails, men ikke modtage dem, og de mails hun skulle have haft modtaget er i stedet endt i min fars indbakke,

så kan det at han har brugt samme kodeord til begge mail adresser, på en eller anden mystisk måde have rodet i mail opsætningen ?

På forhånd tak Mvh Rasmus Fristrup
Gravatar #2 - gentox
15. feb. 2008 19:12
#1
Uden at have TDC internet, så kan jeg ikke forestille mig at passwordet burde have nogen som helst indflydelse.

Husk at man skal vælge konto når man sender en mail som ikke er default, som jeg går ud fra din fars er.
Du kan også let få Outlook til at sortere i indbakken.
Lav et filter der deler posten op afhængigt efter hvem det er til, og selvfølgelig en mappe til hver.

Normalt vil outlook smide al post sammen i indbakken fra alle opsatte konti med mindre mail kontoen er IMAP, eller er delt med bruger definerede filtre.

Hvis kontoen bruger IMAP og ikke POP3, vil hver konto få sin helt egen mappe og undermapper.

Håber at det hjalp, eller gav en ide om hvad der kan være galt :)
Gravatar #3 - gentox
15. feb. 2008 19:15
Glemte at hun kunne sende dem, det tyder så på at opsætningen af hendes konto sikkert er sat forkert op i Outlook, og hvis det fungerer som andre steder, så er der en unik ID kode til hendes konto også.
Gravatar #4 - sgt.borup
15. feb. 2008 19:24
# 2

- Nej ingen af mine forældres kontoer brugeer IMAP begge bruger POP3 men kunn min mor bruger SMTP mens min far bruger ASMTP, kan det have en betydning ? og det med filtrering af post meddelser, du kunne vel ikke kontakte mig på gtalk på [email protected] ? er ked af at jeg er lidt n00b til det her, men jeg skal jo starte fra en ende :)
Gravatar #5 - sgt.borup
15. feb. 2008 19:25
og forresten vi har TDC internet :)
Gravatar #6 - kimx
15. feb. 2008 23:19
HVis begge mail kontoer havner i samme webmail, så er er det mail fra begge kontoer der bliver hentet men pop3. Og som standart er outlook sat så der ikke efterlades noget på serveren når mail'sne ellers er blevet hentet ned.
Det betyder så at hvis din far henter mail ned først, så for han alle mailne med ned, og derforefterlades der ikke nogen mail som din mor kan hente. Det er så at sige først til mølle.
Gravatar #7 - gentox
16. feb. 2008 03:51
#6
Det var da godt nok en omgang vrøvl, selvfølgelig bliver hans mors ikke bare tømt fordi den først tager hans fars.
Gravatar #8 - sgt.borup
16. feb. 2008 07:45
jeg er faktisk lidt tilbøjelig til at give #6 ret, da at jeg:

tjekkede min mors outlook igen ved at trykke på send modtag, og faktisk sendte og modtog hun noget, men det var dog min fars mail's hun fik, og desuden så skal det lige siges at hans laptop var slukket på daværende tidspunkt. :)
Gravatar #9 - gentox
16. feb. 2008 12:39
#8
Det var da godt nok sært, og kan regne ud at det er på 2 fysiske maskiner det kører?
troede nemlig at det var på den samme maskine.

Men er det ikke 2 forskellige mail nøgler (en kode) der er brugt på de 2 konti? Fordi så giver det slet ikke mening.
Hvertfald ikke mere end hvis jeg tømte alle mine 5 konti ved at hente fra den ene, og det sker heldigvis ikke :P
Gravatar #10 - sgt.borup
16. feb. 2008 20:01
ja de kører godt nok på to forskellige maskiner, og brugernavn er vidt forskellige i Qoulooken, vil ikke opgive den :P men kodeordet SKAL tilsyneladene være det samme på min mors som på min fars, og det undrer mig så også en del.
Gravatar #11 - gentox
16. feb. 2008 20:12
#10
Selve kodeordet(password) spiller ingen rolle, men det gør den kode der definerer hvilken af de mailkonti de har tildelt. Skal dog ikke kunne sige at det er sådan TDC gør det.
Personligt har jeg selv 5 tildelt, med hver deres unikke kode, om de så havde samme password ville ikke ændre på at de kommer fra 5 forskellige konti.

Men hvis du mener grunden til det er den samme kode, hvorfor prøver du så ikke at ændre den? den kan vel ændres tilbage, hvis det ikke skulle have en betydning alligevel.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login