mboost-dp1

Overførsel af store filer.


Gå til bund
Gravatar #1 - mbw2001
15. jan. 2008 21:23
Skal overføre store filer (2-10GB) mellem 2 linux server, begge på et lokalt LAN. Prøvet FXP men kan ikke få det til at fungere.
Lige nu bruger jeg NFS men kunne godt bruge en progress bar og hastighed. Nogen gode idéer?

Endvidere nogen som kan nævne en god måde at teste overførselshastigheden mellem 2 servere?
Gravatar #2 - kimx
15. jan. 2008 21:27
rsync måske, ftp er også en mulighed, samba kan sikkert også bruges alt efter sammenhæng.
Gravatar #3 - arne_v
15. jan. 2008 21:29
#1

Hvad er din overførsels hastighed ?
Gravatar #4 - mbw2001
15. jan. 2008 21:35
#2 Rsync burde jeg nok læse lidt på, men er det ikke kun når det skal være spejle? Der skal kun overføres den ene vej og så slettes på gammel host.

FTP ja men det bliver FTP server til FTP server = FXP som driller mig kraftigt... kan hente fra den ene server og skrive til den anden... Men FXP Fejler :/

Hvis jeg mounter sambasharet på afsender og skriver hertil bliver det håbløst langsomt.

#3 Læs sidste del af min post :) men umiddelbart målt uprofissionelt ca 3.75mbyte/sek.
Gravatar #5 - kimx
15. jan. 2008 22:04
Jeg har personligt ikke nogen problemer med hastigheden når jeg bruger samba på min egen server(linux server windows client) her er jeg kun begrænset af hvor hurtigt min server kan læse og afsende data fra harddisk.
Gravatar #6 - mbw2001
15. jan. 2008 22:08
#5 har heller ingen problemer med read hastighed fra win... Men når jeg skriver linux -> linux går det satme sløvt. Vil ikke udelukke det er nogle parametre jeg har sat forkert dog. Har også problemer med jeg ikke kan skrive større filer end 2GB via samba mounted i linux... Kan jeg sagtens fra windows...
Gravatar #7 - myplacedk
15. jan. 2008 22:09
Med store ting over LAN foretrækker jeg dog noget UDP-baseret, da jeg får ca. dobbelt hastighed så. Det eneste praktiske software jeg kender er udp-cast, som kan sende en bytestream over UDP. Det er den eneste måde jeg er kommet væsentligt over 40 mbit på mit 100 mbit LAN, og jeg kommer op i nærheden af 100.

For at overføre flere filer (eller bare én fil inkl. filnavn) kan du pakke ind i tar:

For at sende indholdet af den aktuelle mappe:

tar -c . | udp-sender

For at modtage indholdet af en tar-fil:

udp-receiver | tar -x
Gravatar #8 - mbw2001
15. jan. 2008 22:15
#7 Tar er jeg ikke meget for da modtageren har næsten ingen ram og næsten ingen processor. men vil kigge på UDP cast. Hvordan benchmarker du overførslerne?
Gravatar #9 - myplacedk
15. jan. 2008 22:23
Tar? Den bruger næsten ingen ram og processor. :)
Den kan jeg da i hvert fald ikke lige forestille mig. Jeg vil da tro det koster flere CPU-cycles at lade dig lege "tar" i et prompt. :) Men OK, så er det ikke dig der venter på computeren længere. ;-)

Udpcast viser løbende noget statistik.
Gravatar #10 - kimx
16. jan. 2008 00:04
#6 har lige prøvet med en linux client, overførselshastigheden blev halveret i forhold til en windows client, så der må være noget om snakken.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login