mboost-dp1

OS X Software, bog layout / publishing


Gå til bund
Gravatar #1 - fidomuh
12. jan. 2008 21:19
Hey.

Jeg kigger lidt rundt paa nettet efter et program til at lave et ordentligt layout paa en bog.
Kan ikke rigtigt finde noget brugbart og synes ikke helt at Pages giver mig nok muligheder med paragraffer etc.

Er der nogen her der kender noget OS X software der er designet til udgivelse og layout af boeger?

-FiDo
Gravatar #2 - Bornslippy
12. jan. 2008 21:28
Adobe InDesign
Gravatar #3 - TullejR
12. jan. 2008 22:02
LaTeX.

(FFS, HVORFOR SKAL KOMMENTARERNE FYLDE MINDST 10 TEGN?!?!?)
Gravatar #4 - fidomuh
12. jan. 2008 22:15
#2

InDesign ser ikke just ud til at vaere designet med boeger i baghovedet.. Naermere artikler og flyers.

For slet ikke at tale om at jeg ikke just har 700$ at bruge paa "sjov" .. :)

#3

Ser lidt.... Matematik minded.. Ud... Men jeg kigger paa det.. Det er jo gratis ;)

#Andre
Flere bud? Kom i sving :D
Gravatar #5 - Spiderboy
12. jan. 2008 22:31
#4
LaTeX er gearet til videnskabelige tekster, men kan sagtens bruges til typesetting af en almindelig bog. Jeg bruger det selv til begge dele.
Gravatar #6 - fidomuh
12. jan. 2008 23:03
#5

Mjoh, ser bare ret complekst ud ifht. at opsaette et layout i Pages :)

Ideen var at finde noget som var gearet til forfattere ;)
Gravatar #7 - Spiderboy
12. jan. 2008 23:08
#6
LaTeX har en stejl indlæringskurve ja, men hey, du er vel ikke Newz-bruger for ingenting? :-)

Spøg til side. Der er sikkert mange programmer, der er væsentligt mere brugervenlige, men jeg kender ikke rigtig så meget andet, da LaTeX opfylder mine behov ganske glimrende.

Hvad er det helt konkret du efterspørger, som general purpose tekstbehandlingsprogrammer som f.eks. Pages ikke kan give dig?
Gravatar #8 - fidomuh
12. jan. 2008 23:24
#7

Bedre kontrol over styles, er nok det jeg primaert efterspoerger, men har efterhaanden faaet tweaket Pages til at give mig det look jeg gerne ville have.

Ville bare hoere om folk kendte et eller andet magisk program som jeg ikke havde hoert om :P

Men meh, jeg burde nok fokusere mere paa at starte WriteRoom og komme videre :P
Gravatar #9 - 3214N
13. jan. 2008 00:56
QuarkXPress... Ja, mange er gået over til InDesign, men jeg vil da lige nævn den jeg blev udlært i...


/3214n.
Gravatar #10 - Bornslippy
13. jan. 2008 01:14
Skulle ellers lige til at nævne Quark også :D
Nå men InDesign er lavet til producere trykte medier med, der i blandt bøger.

InDesign ser ikke just ud til at vaere designet med boeger i baghovedet.. Naermere artikler og flyers.
Gravatar #11 - fidomuh
13. jan. 2008 09:53
#10

Jow, med 700$ er stadig en lidt stejl pris, bare for et skrive redskab ;)
Gravatar #12 - dkbooster
13. jan. 2008 10:32
Hvis du synes LaTeX virker lidt kompliceret kan du prøve LyX.

Det er en frontend til LaTeX, så man får en GUI der minder om mange andre skrivebehandlingsprogrammer, men med alle fordelene ved LaTeX.

Det kan downloades til OSX her.
Gravatar #13 - 3214N
13. jan. 2008 11:14
Hvis du er hurtig og kan nå at skrive den på 30 dage, kan du jo hente en trail af InDesign eller Quark...

Eller bruge OpenOffice Writer (vejl. til Writer) .

/3214n.
Gravatar #14 - nielsbuus
13. jan. 2008 11:22
InDesign kan det hele.
Gravatar #15 - MiniatureZeus
13. jan. 2008 11:36
#14
... inklusiv at svejse under vand og brygge kaffe?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login