mboost-dp1

MS-SQL


Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
5. nov. 2013 22:54
Jeg er ved at afprøve en ny idé, og overvejer hvilke protokoller det er muligt at bruge gennem en sådan service. Jeg har kigget på, hvad der er blevet forsøgt indtil videre, og blandt de ikke understøttede protokoller, som er blevet forsøgt har jeg bemærket, at MS-SQL måske ikke er svær at understøtte.

Er her nogen som har en MS-SQL klient, og som vil hjælpe mig med at afprøve det? Hvad jeg har brug for er blot at nogen prøver at forbinde til a.v4-frontend.netiter.com med en MS-SQL klient.
Gravatar #2 - arne_v
5. nov. 2013 23:03
#1

Credentials?

Alle de API jeg kan komme i tanke om DBLIB, ODBC, ADO, ADO.NET, JDBC kræver at man angiver credentials ved etablering af connection.
Gravatar #3 - kasperd
5. nov. 2013 23:15
arne_v (2) skrev:
Credentials?
Find gerne selv på nogen. Den kode jeg arbejder med er kun aktiv før credentials verificeres. Så der behøves ikke bruges nogen gyldige credentials for at jeg kan se om det virker.
Gravatar #4 - arne_v
6. nov. 2013 02:43
#3

Jeg har prøvet nu.

Ingen exception.
Gravatar #5 - kasperd
6. nov. 2013 10:09
arne_v (4) skrev:
Jeg har prøvet nu.
Det eneste jeg ser logget omkring det tidspunkt er tre forbindelser fra en kinesisk IP til port 1433 på a.v4-frontend.netiter.com klokken 3:37. Jeg gætter på at det nok ikke var dig.
Gravatar #6 - XorpiZ
6. nov. 2013 10:15
Jeg har lige forsøgt med en SQL 2005 - det gav umiddelbart en time-out.
Gravatar #7 - kasperd
6. nov. 2013 10:35
XorpiZ (6) skrev:
Jeg har lige forsøgt med en SQL 2005
Tak for det. Jeg ser en forbindelse fra en dansk IP umiddelbart før dit svar.

XorpiZ (6) skrev:
det gav umiddelbart en time-out.
Det er den forventede opførsel ved protokoller, jeg ikke har implementeret support for endnu. Din klient har sendt det jeg havde brug for at se.

Desværre ser det ud til at der er forskellige versioner af protokollen. Nogle klienter starter med at sende en pakke af type nummer 16, som ser ud til at være noget, der kan understøttes. Andre klienter starter med at sende en pakke af type nummer 18, som ikke indeholder noget felt til hostnavn og derfor ikke umiddelbart kan understøttes af servicen.

Den klient du anvender er en af dem, som starter med en pakke af type 18. Dermed tror jeg idéen om at understøtte MS-SQL må vente indtil jeg har kendskab til en specifik klient version, som kan understøttes.

Jeg vil ændre mit fokus til andre protokoller som kræver lidt mere arbejde, men som jeg ved hvordan skal håndteres.

Forslag til andre protokoller jeg kan understøtte modtages gerne.
Gravatar #8 - XorpiZ
6. nov. 2013 10:40
kasperd (7) skrev:
Tak for det. Jeg ser en forbindelse fra en dansk IP umiddelbart før dit svar.


Jeg har lige forsøgt med en SQL Server 2012 - samme problem. :-)
Gravatar #9 - kasperd
6. nov. 2013 10:51
XorpiZ (8) skrev:
Jeg har lige forsøgt med en SQL Server 2012 - samme problem.
Ja. Begge starter med en type 18 som jeg ikke umiddelbart har mulighed for at understøtte.

Det vil kræve betydeligt mere viden om protokollen end jeg har nu for at finde ud af, om den kan understøttes. Og den tid vil jeg hellere bruge på andre protokoller, som der nok er flere brugere til. Jeg startede bare med at kigge lidt på MS-SQL fordi den så nem ud. Det var den så ikke alligevel.
Gravatar #10 - arne_v
6. nov. 2013 14:37
kasperd (5) skrev:
Det eneste jeg ser logget omkring det tidspunkt er tre forbindelser fra en kinesisk IP til port 1433 på a.v4-frontend.netiter.com klokken 3:37. Jeg gætter på at det nok ikke var dig.


Korrekt.

Hm. Gad vide om min ISP filtrerer lidt i udgående traffik.
Gravatar #11 - kasperd
6. nov. 2013 15:18
arne_v (10) skrev:
Gad vide om min ISP filtrerer lidt i udgående traffik.
Det kunne sagtens være forklaringen på at jeg ikke kunne finde noget. Det du burde have set var TCP handshake efterfulgt af at klienten sender en payload pakke og får ACK tilbage. Derefter ville der ikke ske noget før klienten timer ud og lukker forbindelsen. Men hvis din ISP har filtreret ville du nok ikke engang se et TCP handshake gå godt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login