mboost-dp1

Mp4 fil


Gå til bund
Gravatar #1 - stargate
8. jul. 2014 11:09
Har fået nogle mp4 filer fra et overvågningsanlæg, men jeg har ikke kunne afspille dem.

Er der et specialt program jeg skal se dem i , da jeg normalt kun bruger VLC player til mine mediafiler.
Gravatar #2 - XorpiZ
8. jul. 2014 11:12
Jep. Det kan tænkes. Gå ind på producentens side og se om de anbefaler et program.
Gravatar #3 - Clauzii
8. jul. 2014 11:14
Instllér ffdshow, så burde det virke - hvilket det egentlig allerede burde gøre med VLC?
Gravatar #4 - XorpiZ
8. jul. 2014 11:46
Clauzii (3) skrev:
Instllér ffdshow, så burde det virke - hvilket det egentlig allerede burde gøre med VLC?


Ikke nødvendigvis. En del overvågningsproducenter bruger lukkede formater til deres videoer.
Gravatar #5 - Hængerøven
8. jul. 2014 16:37
XorpiZ (4) skrev:
Ikke nødvendigvis. En del overvågningsproducenter bruger lukkede formater til deres videoer.


Kan man køre med lukkede formater og så stadig gemme dem under "normale" extensions?

Gravatar #7 - mvoigt27
8. jul. 2014 17:16
Installer k-lite codec pack så burde VLC player kunne spille dem, installerer det altid når jeg gør pc klar for folk, spiller praktisk taget alt....

Link: http://www.free-codecs.com/k_lite_codec_pack_downl... installer den der hedder full.
Gravatar #8 - dub
8. jul. 2014 17:32
mvoigt27 (7) skrev:
Installer k-lite codec pack så burde VLC player kunne spille dem,


Bruger VLC DirectShow codecs på Windows?
Jeg troede kun VLC brugte de codecs der er linket ved compile time.
Gravatar #9 - amplificator
8. jul. 2014 18:24
#5
Mp4 er, ligesom mkv, avi og mange andre extensions kun en container.. Så kan du smide et hav af forskellige codecs ind.
Gravatar #10 - kinaholm
9. jul. 2014 07:31
#8 jeg husker det også som om, at VLC kun bruger andre Codecs. MediaPlayerClassic kan dog anbefales, da man selv kan definere codecs deri.
Gravatar #11 - stargate
9. jul. 2014 07:31
Har nu prøvet at installere K-lite med media player lite på min pc og når den skal starte filen, så siger den "cannot render the file" .

Så jeg skal nok havde fat i manualen og se hvad det kan være, ejeren snakket om at man også kunne gemme det som enten avi og mener det var h264.

Ville det være nemmere med et andet format eller bliver de pakket ens uanset format.
Gravatar #12 - XorpiZ
9. jul. 2014 07:40
#11

Gør som jeg skrev i #2. Det er 99% sikkert, at producenten henviser til en afspiller
Gravatar #13 - Fjolle
9. jul. 2014 08:08
Ellers kan MediaInfo vel vise hvilket codec der er brugt.
Gravatar #14 - stargate
9. jul. 2014 08:26
#12 Jeg vil kigge på det når jeg lige får fat i ham der har givet mig filerne :)

#13 Det giver mig ikke meget info på de filer kun
Fulde navn : H:\\1-20140608080800.mp4
Format : MPEG-PS
Filstørrelse : 147 MiB

Lyd #1
ID : 193 (0xC1)
Format : MPEG Audio
Komprimeringstilstand : Lossy

Ved ikke om i kan bruge det til noget :)
Gravatar #15 - Ronson ⅍
9. jul. 2014 08:36
Har du prøvet virtualdub eller virtualdub-mpeg2?

Kan du uploade et klip så vi andre kan finde et program at åbne det med?

Har du prøvet #12s forslag?
Gravatar #16 - gramps
9. jul. 2014 12:10
Hængerøven (5) skrev:
Kan man køre med lukkede formater og så stadig gemme dem under "normale" extensions?


Naturligvis. Skriv et program som kan åbne vilkårlige filer (ala Notepad++ eller HxD). Skriv noget i et .txt-dokument. Omdøb til .mp4.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login