mboost-dp1

Mangler du små programmer ?


Gå til bund
Gravatar #1 - svedel77
12. feb. 2008 07:40
Hejsa,

Jeg prøver i øjeblikket at lave en hjemmeside med mit egetudviklede shareware. I den forbindelse vil jeg høre, om du har en god idé til små programmer jeg kan lave. Noget man tit lige står og mangler, men som ikke rigtig findes.

Der er naturligvis gratis licenser af alle mine programmer, til de som kommer med idéer som føres ud i virkeligheden.

Du kan se, hvad det er blevet til indtil videre på : www.humansoftware.dk


- Søren
Gravatar #2 - zin
12. feb. 2008 08:40
Én ting jeg synes er at du kunne lave din hjemmeside W3C kompatibel. Min Firefox developer plugin går grassat.. Næsten lige så galt som på newz.dk. :-P
Gravatar #3 - trylleklovn
12. feb. 2008 08:42
Undskyld men jeg HADER shareware og ville aldrig nogensinde hjælpe til med dets udbredelse! Det så vanvittigt absurd når man skal bruge noget software, som man VED findes i en freeware udgave fordi det er så såre simpelt en opgave man skal løse, at det er lige før det ville være lettere, at scripte sig frem til det og så er de første 1930451903903 resultater på Google latterlige shareware udgaver (som oftest tilmed er DÅRLIGT lavet), der er absolut intet værd, da producenten lige vil have 300kr for programmet. Fuck Shareware.

(bare min konstruktive kritik.)
Gravatar #4 - myplacedk
12. feb. 2008 08:44
Fint med demo-videoer, rigtigt godt. Så kan man se hvad det handler om uden at downloade, installere, risikiere malware osv.

Men: Nag-screen selv efter man har betalt og registreret? Glem det. Er der noget jeg nægter at betale for, så er det de samme problemer som man har med demo-versioner og piratkopier.

Jeg har kigget på et par stykker af dem. Umiddelbart virker de meget smalle, som om de er lavet til et helt specifikt behov. Altså sådan noget man laver til én kunde.
Mange ønsker de helt simple programmer, men bare lidt konfigurerbart kunne være godt. Så kan man bruge softwaren med standard-instillinger, indtil man får besøg af en nørd eller noget.

(At softwaren så er alt for simpel til min smag, siger kun at jeg ikke er i målgruppen. Der er 1.000 andre programmer der gør det samme, og jeg ville alligevel lave noget selv til så simple ting. Meget af det er enda indbygget i mit OS.)
Gravatar #5 - madeinrussia
12. feb. 2008 08:50
jeg vil gerne have en notes blok ude i siden af min skærm hvori man kan skrive noter som bliver gemt ligemeget hvad du laver og næsten altid er øverst :D
Gravatar #6 - myplacedk
12. feb. 2008 09:19
#5
En digital post-it?
Gravatar #7 - madeinrussia
12. feb. 2008 09:20
Yeah noget i den stil, der var noget i VISTA med det, men så skulle man have hele sidepanelet oppe.. som så sugede alt mit ram
Gravatar #9 - madeinrussia
12. feb. 2008 09:33
#8 tror lige jeg kom i bukserne af ren glæde.
Gravatar #10 - buch
12. feb. 2008 09:50
Meget spændende.

Jeg kunne godt finde på at give så lille et beløb for noget software, specielt fordi det står på dansk (går jeg ud fra)

Et poker program der udregner sandsynligheden for at man vinder med ens hånd kunne jeg godt bruge.

Altså at den giver en procentsats for ens vinderchancer. Det skal fungere med flere pokersites, men du kan jo starte bare med et enkelt.

I mit tilfælde skal det anvendes til unibet.com
Gravatar #11 - zin
12. feb. 2008 09:52
For ikke lang tid siden brugte jeg en UI-replacement til Windows der hed SharpE. Jeg brugte den fordi den havde et plugin til en af barerne på skærmen, der hed sCMD, og som gav en muligheden for at:
1: Hurtigt tilgå en "start"-funktion (med alias genkendelse), som man kunne bruge til at starte div. programmer, som altid ville tage fokus og være on-top
2: Kunne gives flere aliaser (f.x. ville "ff" starte firefox..).
Så fandt jeg RunFast, som desværre ikke længere udvikles - men jeg bruger det stadig. Skulle nogen have brug for programmet skal jeg gerne se om jeg kan grave *.exe filen op (den originale side er ikke tilgængelig).
Gravatar #12 - trylleklovn
12. feb. 2008 09:58
Gravatar #13 - holmen
12. feb. 2008 10:54
Lav en genvej til firefox, omdøb den til ff, f.eks. flyt genvejen til din system32 mappe (windows) widowstast+r og du får "kør" frem. Så skriver du bare ff og trykker enter.
Gravatar #14 - holmen
12. feb. 2008 10:57
Edit: Giver det ikke nogenlunde samme funktionalitet?
Gravatar #15 - Mozez
12. feb. 2008 11:29
#10

Hvad med calculatem.com?
Gravatar #16 - buch
12. feb. 2008 11:31
#15
Ser spændende ud, er det noget du selv har afprøvet?
Gravatar #17 - Mozez
12. feb. 2008 11:33
Ja, og det virkede for mig. Det "snapper" til poker-vinduet (hvis du har den rigtige version) og spotter selv dine kort.
Gravatar #18 - zin
12. feb. 2008 11:33
#12: Ellers tak, for meget lort :-P
#13: Jo og nej - du skal nemlig kunne hele genvejens navn - i dette tilfælde ff.lnk.
Ydermere kan du ikke vha. kør åbne papirkurven uden at indtaste en kommando der ser sådan ud:
explorer.exe ::{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}
- det skal du så føre ind i en genvej og ligge ind i en mappe der er lagt i en mappe der er nævnt i PATH i miljøvariablerne i Windows.. Men det er sq for besværligt. Så hellere have run fast - fylder ikke en skid, tager næsten ingen hukommelse og har en bedre autocomplete end kør da den kun kender de genveje der er defineret i dens settings, som du jo selv styrer mens kør har et utal af forskellige programmer du aldrig bruger.
Gravatar #19 - Mozez
12. feb. 2008 11:34
Men jeg har kun prøvet det ved PartyPoker.
Gravatar #20 - buch
12. feb. 2008 11:43
#19
Har du så en licens til at ligge du ikke bruger?
Gravatar #21 - holmen
12. feb. 2008 11:48
#18 jeg kan noejes med at skrive ff, altsa det jeg kalder genvejen.

Hoejreklik paa papirkurven -> opret genvej (jeg valgte at kalde den bin) -> flyt den ind i system 32 mappen. I koer skriver jeg bare bin og trykker enter, saa aabner papirkurven.
Gravatar #22 - madeinrussia
12. feb. 2008 11:52
jeg tror rent faktisk du bare kan rykke din i windows mappen, og ikke nødvendigvis system32
Gravatar #23 - trylleklovn
12. feb. 2008 11:56
#22 Den skal bare ligge i en folder i PATH. Windows folderen er i PATH. Man kan også bare modificere PATH og evt. lave en folder hvor man lægger sine genveje.
Gravatar #24 - holmen
12. feb. 2008 12:07
Hvis jeg bare placerer genvejene i windows-mappen fungerer det på samme måde, som da de lå i system32 mappen.
Hvis jeg laver en ny mappe, C:\WINDOWS\New Folder\ og placerer genvejene der, så kan jeg ikke åbne dem fra kør.
Gravatar #26 - Mozez
12. feb. 2008 19:42
#20

Nej desværre, det var hos min kammerat.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login