mboost-dp1

Maksimum aktiveringer af Office 2007


Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
6. jun. 2008 19:13
For 1 år siden købte og installerede jeg Office 2007 på vores 3 computere.
Den ene computer gik desværre nærmest død i sidste uge, hardisken blev formateret, og nu er computeren så godt som oppe at køre igen.
Jeg har dog lidt bøvl med Office 2007. Da jeg kører installationen får jeg at vide, at jeg har brugt mit maksimum af aktiveringer af licensnøglen til programmet.

Hvad kan jeg gøre, for på lovlig vis at kunne re-installere Office 2007, med min dyrt indkøbte licensnøgle, nu når programmet skal installeres igen på computeren?
Gravatar #2 - Cyrack
6. jun. 2008 19:17
Det som der sikkert også står i dialogen: ringe til MS Support.
Gravatar #3 - Azuria
6. jun. 2008 19:17
installerede jeg Office 2007 på vores 3 computere


Hvad kan jeg gøre, for på lovlig vis at kunne re-installere Office 2007, med min dyrt indkøbte licensnøgle, nu når programmet skal installeres igen på computeren?

Købe 2 licenser så du har til hver maskine og ikke står i denne problematik!?
Gravatar #4 - BjarniM
6. jun. 2008 19:22
#3:

Jo, da, det kan jeg selvfølgelig gøre og det har jeg heller ikke noget imod.

Jeg vil dog påstå, at jeg ikke har installeret pakken på flere end 3 af mine egne computere, som licensnøglen ellers gav lov til. Problemet er bare, at programmet skal re-aktiveres på den ene af de tre maskiner. Tror du, at de "køber" min forklaring?
Gravatar #5 - gentox
6. jun. 2008 19:25
#4

Ring til Microsoft, det er i hvertfald værd at prøve, før du overvejer at købe en ny licens.

tror egentlig de er lydhøre nok.
Gravatar #6 - BjarniM
6. jun. 2008 19:30
#5:

Ok, det prøver jeg efter weekenden.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
6. jun. 2008 19:49
Microsoft er ikke så slemme hvad angår sådanne ting, som nogen gør dem til.
Gravatar #8 - Cloud02
6. jun. 2008 19:54
#3
Office giver en licens til 3 maskiner i husstanden.

#1
Ring til MS support, de giver dig en aktiverings-kode.
Gravatar #9 - myplacedk
6. jun. 2008 20:00
6 skrev:
Ok, det prøver jeg efter weekenden.

Har de ikke døgnåbent på den telefon? Det synes jeg da at have hørt så mange gange. Fx. hver gang man siger på newz at aktiveringssystemet er slemt, for hvad nu hvis man vil installere om aftenen eller om natten?
Gravatar #10 - BjarniM
6. jun. 2008 20:07
#9:

Ok, det lyder da ikke så tosset. Jeg tror, jeg prøver det engang i morgen .-)
Gravatar #11 - 3214N
6. jun. 2008 20:09
Office FPP eller opgradering: Disse licenser må du aktivere et uendeligt antal gange på de samme eller nye computere. De må ligge på en primær og en bærbar computer samtidig. Dog vil du efter de første par genaktiveringer blive nødt til at gøre det over telefonen på 80 70 13 15 i stedet for over nettet.
kilde

Har du problemer med at aktivere dit Microsoft produkt? Ring til
Aktiveringscenter: 80 70 13 15 + tryk 4 for at tale med en medarbejder.
Åbningstider: man - fre kl. 7.00 - 22.00
Kilde
Gravatar #12 - Mandalae
6. jun. 2008 20:09
Ellers kunne man jo bare skifte til NeoOffice eller StarOffice som kan det samme, men bare er gratis, så slipper man helt for alle de her problemer :)
Gravatar #13 - Mandalae
6. jun. 2008 20:10
Eller OpenOffice, eller hvad de nu allesammen hedder efterhånden.

Selv bruger jeg NeoOffice :)
Gravatar #14 - gnаrfsan
6. jun. 2008 20:18
#12-13
Eller Lotus Symphony, hvis man vil være helt med på beatet :-P
Gravatar #15 - Azuria
6. jun. 2008 20:23
#8 Interessant, det vidste jeg så ikke :)
Gravatar #16 - BjarniM
6. jun. 2008 20:24
Jo, da, jeg kunne selvfølgelig vælge en af de ellers udmærkede freeware-kontorpakker, som i nævner. Det kan jeg desværre ikke så godt, eftersom det er på vores stationære computer, at den "er gal".
Jeg tror næppe, at kæresten ville blive så glad, hvis der pludselig f.eks. lå OpenOffice eller Lotus Symphony, i stedet for MS Office.
Gravatar #17 - Cloud02
6. jun. 2008 20:26
#12
Men så mister man lige det lækre Ribbon interface

<3 Ribbon

Kan i øvrigt varmt anbefale Office 2007 præsentationen på hvordan de kom frem til det interface.
http://sessions.visitmix.com/?selectedSearch=UX09
Siden er vist bygget i Silverlight, så her er direct links til præsentationen
wmv: http://msstudios.vo.llnwd.net/o21/mix08/08_WMVs/UX...
mp4: http://msstudios.vo.llnwd.net/o21/mix08/08_MP4s/UX...
Gravatar #18 - freesoft
6. jun. 2008 20:53
8 skrev:
#3
Office giver en licens til 3 maskiner i husstanden.


Er det ikke kun Hjemme udgaven?
http://office.microsoft.com/en-us/suites/FX101635841033.aspx skrev:

Licensvilkår for detailudgaven af Microsoft Office til hjemmet og studiet 2007 kan installeres på tre enheder.
Gravatar #19 - BjarniM
6. jun. 2008 21:03
Jeg kom lige til at tænke på noget. Softwaret er købt gennem
Studentoptions Mon det stadigvæk gælder, at softwaret kan installeres på 3 computere, eller er der mon andre spilleregler for studieversionen, jeg ligger inde med?
Gravatar #20 - Cloud02
6. jun. 2008 21:17
#18
Det er lidt svært for et firma at være en husstand ;)

#19
Office 2007 hedder Home+Student, så der gælder også 3 computere.
Gravatar #21 - freesoft
7. jun. 2008 06:14
20 skrev:
#18
Det er lidt svært for et firma at være en husstand ;)


Du skrev jo "Office" gav lov til at installere på 3 PC'er, men det er jo kun Home+Student udgaven der gør det :) #1 skrev jo ikke hvilken udgave det var, så det kunne jo lige så godt være Basic som Pro.
Gravatar #22 - BjarniM
7. jun. 2008 06:29
Det er Enterprise-udgaven, som jeg har købt på Studentoptions.com "via" skolen.
Gravatar #23 - BjarniM
10. jun. 2008 15:25
#5

Jeg fulgte dit råd og ringede til Microsoft, for at få lov til atkivere programmet for 4. gang efter formatering af min harddisk.

Det gik fint, og var en nem og automatiseret installation, guidet gennem telefonen.

Jeg har egentlig altid haft mine fordomme over for Microsoft, men dette var absolut en positiv overraskelse.
Gravatar #24 - myplacedk
10. jun. 2008 15:37
23 skrev:
Jeg har egentlig altid haft mine fordomme over for Microsoft, men dette var absolut en positiv overraskelse.

Personligt ville jeg være mere positivt overrasket hvis der slet ikke var denne slags problemer til at starte med.

Men ja, hvis der endelig skal være aktivering, så håndterer de det vist ret professionelt.
Gravatar #25 - trylleklovn
10. jun. 2008 16:58
Mon ikke der er nogle købelov regler, som forhindrer Microsoft i, at skrige "PIRAAAAAAAT" og smække røret på.
Gravatar #26 - Cloud02
10. jun. 2008 17:37
#24
24 skrev:
Personligt ville jeg være mere positivt overrasket hvis der slet ikke var denne slags problemer til at starte med.

Har du andre forslag til at bekæmpe ulovlige kopier?
Gravatar #27 - myplacedk
10. jun. 2008 19:13
26 skrev:
Har du andre forslag til at bekæmpe ulovlige kopier?

Skal jeg have det? Jeg ser det fra kundens/brugerens side, og de er vel ligeglade med den kamp.

Du kan vælge mellem OpenOffice.org, som du blot kan installere på alle de maskiner du vil, ganske gratis, eller Microsoft Office som du kan installere på 3 maskiner 3 gange i alt, hver gang med en besværlig aktivering over internettet (håb du har adgang), og derefter skal aktivering foregå over telefonen. Dette besvær får du fordi du har valgt at betale nogle hundrede (eller er det over 1.000?) for produktet.
(...og der er selvfølgelig flere andre office-pakker.)

Jeg ville ikke se specielt positivt på at jeg nådigst kan få lov til at installere produktet i henhold til den licens jeg har betalt for, ved at jeg ringer og spørger pænt om lov, når alternativet er helt problemfrit hvad det angår.

Jeg forstår simpelhen ikke at folk accepterer en masse bøvl, på grund af at de har valgt at købe et produkt. Bøvl som de ikke ville have, hvis de havde skaffet en (god) piratkopi, eller valgt et frit alternativ.

Selv hvis det frie alternativ er et ringere produkt, kan det være at foretrække. Jeg vil fx. hellere have en fungerende office-pakke der er mindre god end Microsoft Office, end jeg vil have en Microsoft Office jeg ikke kan installere.
Gravatar #28 - trylleklovn
11. jun. 2008 18:46
#26 Hvad med at gøre det lettere at bruge softwaren NÅR MAN HAR BETALT FOR DEN. Pt. er det omvendt.
Gravatar #29 - Saxov
11. jun. 2008 19:10
26 skrev:
#24
24 skrev:
Personligt ville jeg være mere positivt overrasket hvis der slet ikke var denne slags problemer til at starte med.

Har du andre forslag til at bekæmpe ulovlige kopier?
Jeg vil til hver en tid foretrække MS' model, end den der var udbredt blandt dyrer programmer før.
Der skulle man have en dongle i parallel porten, for softwaren virkede.
Gravatar #30 - Magten
11. jun. 2008 20:20
23 skrev:
#5

Jeg fulgte dit råd og ringede til Microsoft, for at få lov til atkivere programmet for 4. gang efter formatering af min harddisk.

Det gik fint, og var en nem og automatiseret installation, guidet gennem telefonen.

Jeg har egentlig altid haft mine fordomme over for Microsoft, men dette var absolut en positiv overraskelse.
MS er faktisk utroligt gode på dette område.. Jeg har mange gange haft ringet og gennemført den process.. Det tager 5 minutter og så er man kørene igen.. En enkelt gang har en pirat kode også virket :P



28 skrev:
#26 Hvad med at gøre det lettere at bruge softwaren NÅR MAN HAR BETALT FOR DEN. Pt. er det omvendt.
Og hvordan skulle man gøre det, samtidig med at man kontrollerer om det er en piratkopi?
Gravatar #31 - myplacedk
12. jun. 2008 05:04
30 skrev:
Jeg har mange gange haft ringet og gennemført den process.. Det tager 5 minutter og så er man kørene igen.. En enkelt gang har en pirat kode også virket :P

Jeg har ringet ét gang.

Jeg havde brugt omkring en uge på at installere, konfigurere osv. for min kæreste. Men jeg kunne ikke aktivere. Så fik jeg en anden kode jeg kunne prøve med, den gik heller ikke. Jeg var nødt til at starte forfra. Argsgu!

30 skrev:
Og hvordan skulle man gøre det, samtidig med at man kontrollerer om det er en piratkopi?

Det er den BETALENDE kunde ligeglad med. Jeg gider ikke blive generet af min leverandør, bare fordi jeg har valgt at betale.

På mit arbejde får jeg også af og til at vide at en licens er udløbet eller en licensfil ikke findes eller whatever. Altid på grund af tekniske problemer, ikke fordi vi har problemer med at betale. Hvad skal jeg bruge det pis til, når vi giver så mange millioner i software-licenser?

Jo mere af den slags der bliver indført, jo bedre forstår jeg software-pirater.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login