mboost-dp1

Lave hus i 3D, samt en film


Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
11. jun. 2008 16:26
Hej,

Er igang med at forberede mig til på fredag, hvor jeg skal til eksamen i teknologi. I den forbindelse skal jeg lave en 3D udgave af det hus jeg har tegnet i autocad. Og så vil jeg gerne lave en video (quicktme helst) af huset, hvor man går igennem huset og ind i værelserne. Nogenlunde som de videoer der er i nyhederne nogle gange.

Derfor tænker jeg nu på, hvordan jeg nemmest, hurtigst og lettest får lavet sådan et hus, plus en film af det.

Softwaren skal kunne køres på OS X.

Håber på hurtigt svar
Gravatar #2 - MiniatureZeus
12. jun. 2008 16:40
Come on tøser! :P Må da være nogle som ved noget ;)
Gravatar #3 - myplacedk
12. jun. 2008 16:45
Jeg ville prøve med Blender, men det er hverken nemt, hurtigt eller nemt, hvis man ikke kender softwaren.

Hvis textures og så'n ikke er vigtigt, og Blender kan importere uden problemer, kan jeg nok lave noget i løbet af nogle minutter.

Du kan evt. kontakte mig via IM, se min hjemmeside for adresser.
Gravatar #4 - vandfarve
13. jun. 2008 14:18
#2 Naaah, vi ville bare se, hvor længe der gik, før du panikkede. Du holdt så kun et døgn... Du må altså være pænt presset!
Gravatar #5 - Abesovs
13. jun. 2008 16:10
#1: MiniatureZeus

Du kan jo overveje 3d Studio Max* det skulle nok kunne gøre det.

Det er jo det samme firma der har lavet Autocad, altså Autodesk.


*30 dages prøveversion.

Venlig hilsen Aben :-)
Gravatar #6 - MiniatureZeus
13. jun. 2008 17:26
Brugte Sketchup fra Google, hvilket virkede rimelig nemt og overskueligt. Fik dog i sidste øjeblik at vide, at de ikke ville have film, så brugte maxwell til at lave nogle gode stills, hvilket gav bonus...

Fik i hvert fald 4, selvom min rapport var til dumpekarakter :)
Gravatar #7 - myplacedk
13. jun. 2008 17:31
Kan man lave videoer med Sketchup? Det troede jeg ikke man kunne.
Det værste ved Sketschup (for mig) er det elendige lys, og at man ikke kan lave videoer. (Well, faktisk er det at man ikke kan eksportere...)

Eller er det pro-udgaven du tænker på?
Gravatar #8 - MiniatureZeus
13. jun. 2008 17:32
#7 du kan lave animation, hvilket sucks, så jeg brugte Cinema4D (mener jeg det hedder) til at lave en video.
Men mht. lyset kan jeg kun give dig ret, derfor jeg renderede i Maxwell :)
Gravatar #9 - natterjack
14. jun. 2008 10:39
Kan man få lov at se nogle billeder? :)
Gravatar #10 - Ronson ⅍
14. jun. 2008 11:31
Og høre om fremgangsmåden?

Lige den slags min far leder efter.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
16. jun. 2008 07:47
#9, Jo, kan du da godt. Jeg har dog desværre ikke de renderede stills, da jeg kom til at slette dem, men kan lige smide de andre op på min side.

#10

Ved sku ikke om der overhovedet er nogen fremgangsmåde, idet at det er fuldkommen lige til at gå til. Første gang ud åbner programmet, så får du en lille walk-throug som viser hvordan funktionerne fungere. Og ellers er det rimelig til at finde ud af.
Kameraet er dog ret så åndsvagt, da det til tider selv vil bestemme hvordan man skal se bygningen.
Med hensyn til Maxwell og Cinema4D, så er det ikke mig, som har lavet dem, men en ven, så det kan jeg ikke rigtig udtale mig om :)

----

Ok, ved ikke lige hvad der sker, men kan vidst ikke uploade her op fra skolen :)
Gravatar #12 - Ronson ⅍
16. jun. 2008 15:57
#11: det var jo så lige præcis delen fra sketchup til Maxwell/Cinema4D

Du skrev:
8 skrev:
.. jeg brugte Cinema4D (mener jeg det hedder) til at lave en video.
Men mht. lyset kan jeg kun give dig ret, derfor jeg renderede i Maxwell

Så jeg forventer et uddybende svar
Gravatar #13 - MiniatureZeus
16. jun. 2008 16:09
12 skrev:
#11: det var jo så lige præcis delen fra sketchup til Maxwell/Cinema4D

Du skrev:
8 skrev:
.. jeg brugte Cinema4D (mener jeg det hedder) til at lave en video.
Men mht. lyset kan jeg kun give dig ret, derfor jeg renderede i Maxwell

Så jeg forventer et uddybende svar


Ja, men det er du da så velkommen til!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login