mboost-dp1

Køb af Photoshop


Gå til bund
Gravatar #1 - helsinghof
14. dec. 2007 15:49
Hejsa
Min kærestes arbejde er ved at købe en photoshop til hende, da hun bl.a. skal arbejde med billeder til hjemmesider og pressemateriale.
Den version som det lokale it-firma har anbefalet, koster 7000 + moms..! Den hedder Photoshop CS3 V10.
Er den pengene værd, eller skal hun finde en billigere version? Jeg har absolut ingen forstand på photoshop (og det har hun heller ikke, endnu)
Gravatar #2 - Norrah
14. dec. 2007 16:05
Det er altid det værd.

Hvis hun ikke har nogen forstand, så kan hun lære det.

Der er nogle ret gode tools, blandt andet noget jeg tror hedder vanishing point og andet.

Hold jer til CS3, den er bedre. end en ældre version, obviously.
Gravatar #3 - zin
14. dec. 2007 16:06
All you need is paint. :-))
Gravatar #4 - gentox
14. dec. 2007 16:27
CS2 er nøjagtigt lige så godt, specielt hvis du ikke har erfaring med programmet.
Vil endda gå så langt at sige at alt fra photoshop 3 og op er godt nok, da det var der man begyndte at kunne arbejde med layers.
Som nok var den mest banebrydende forandring i serien.

Der kommer selvfølgelig nye ting til hvergang, men for den professionelle grafiker har det ikke den store betydning om det er CS, CS2 eller CS3, da det mere er integrationen mellem de forskellige programmer i Creative suite, end det er photoshop der har udviklet sig.

Men hey det er bare min mening, og mener seriøst at bare fordi det er det nyeste, betyder det ikke det er det bedste.

Og nej ville ikke bruge 7.000kr på CS3, hvis jeg kunne få en tidligere version billigere, men jeg bruger nok heller ikke alle de nye funktioner så meget, da jeg allerede ved hvad jeg kan, vil og metoderne til det.
Gravatar #5 - Cloud02
14. dec. 2007 17:43
#3
Yep, Paint.NET er alt hvad man har brug: http://www.getpaint.net/
Gravatar #6 - helsinghof
14. dec. 2007 18:15
Tak for svarene. Som jeg forstår det, er en tidligere version nok til hendes behov. Hvor stor er prisforskellen? Som jeg lige kan gennemskue er der kun ca 1500 i forskel - er det rigtigt forstået? I så fald kan hun ligeså godt få den store pakke
Gravatar #7 - gentox
14. dec. 2007 19:38
#6
Det lyder rigtigt, det er ikke alle steder det er så let at opstøve en ældre version desvære.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
14. dec. 2007 20:33
Den nye version er nu også mere brugervenlig, specielt til mindre skærme/opløsninger.
Gravatar #9 - gentox
14. dec. 2007 21:06
#8
Så er det jeg tænker photoshop + lavopløsning, er ikke normalt hos dem programmet var tiltænkt(det ses næsten også i prisen).

Men alligevel er der mange der sidder med en "gratis" piratkopi, og hos dem er det nok ikke så ualmindeligt med de dårligere skærme/lave opløsninger ;)


Skal så siges at jeg ikke har CS3, men kun prøvet den... Ser dog ikke den helt store forskel i forhold til den forige version... men det er nok bare mig.
Gravatar #10 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
14. dec. 2007 21:37
Jeg anbefaler også paint.net ... Det er nice, og det virker perfekt ;D
Gravatar #11 - MiniatureZeus
14. dec. 2007 21:49
#9 Vi har nu fået det gratis i gennem vores skole ;-)
Gravatar #12 - rackbox
14. dec. 2007 22:15
helsinghof-> Hvis hun alligevel ikke er vant til en platform, så ville jeg fra det dybeste i mit hjerte fremhæve Corel Graphics Suite X3. Koster ca. 3-4K og du får en komplet pakke med

* PhotoPaint (Svarer til Photoshop)
* Draw (Svarer til Illustrator og InDesign i et)
* Trace (den har Adobe vist ikke...?)

I mit daglige arbejde (har et skiltefirma) bruger jeg udelukkende Corel. PhotoPaint er langt mere intuitiv end Photoshop (lettere at lære), men kan det samme som Photoshop - hvis ikke mere.

Jeg er gammel Mac/Adobe fanboy men så lyset for 4 år siden. Nu arbejder jeg meget hurtigere og meget mere effektivt med Corel.

[I am not affiliated with the Corel Coorporation]
Gravatar #13 - rackbox
14. dec. 2007 22:17
EDIT: Du kan evt. prøve at downloade trials af dem begge. Så har du 30 dage at teste i.

Det er et FUNDAMENTALT valg, der bliver truffet, for de to verdener har indledt en kamp uden lige, og har man først valgt side, så skifter man sjældent.

Meget få mennesker har faktisk gjort hæderlige forsøg på at arbejde seriøst med begge pakker for at komme med et realistisk review.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login