mboost-dp1

Installation af Windows - Tricky


Gå til bund
Gravatar #1 - Abech
15. nov. 2007 14:01
Hey Newz'erz!

Jeg har solgt min gamle computer til min vens storebror.
Jeg lovede ham at geninstallere Windows, så han har en 'clean' installation.
Men jeg kan ikke lige umildbart gennemskue hvordan jeg skal få installeret det, jeg er i besidelse af følgende CD'er:

- Windows XP Proffessional (Brændt - kan ikke boote)
- Windows XP Proffessional (Original - men vil ikke bruge denne CDkey)
- Windows XP Home (Original - Har mistet CDkeyen)
- Windows 2000 (Brændt - kan ikke boote - har ikke CDkey)

Altså er den eneste mulige CDkey fra den brændte XP pro. CD, men den kan ikke boote.
Jeg har prøvet at boote fra den originale XP cd og skifte den ud med den brændte XP cd, men den spørger efter den originale XP cd (service pack2) med det samme.

Er der nogle som kan gennemskue en måde, så jeg kan få installeret windows?

- Der er intet styresystem på computeren nu.
- Det er ligemeget om det er XP pro eller Home.

På forhånd tak,

Abech
Gravatar #2 - Stewart
15. nov. 2007 21:28
kan du ikk bare bruge den orginale cd med xp pro, og så bare bruge en cd-key fra nettet ?
Gravatar #3 - horsepower
15. nov. 2007 23:52
Du har en lovlig original version af Windows XP Professional med en påtrykt kode der ikke virker?

Jeg ville ringe til MS og få dem til at fixe dét problem. Så må de enten få den til at virke eller hoste op med en ny key. Hvis den virkelig er lovlig så kan det jo ikke være dit problem installationsprogrammer ikke kan forstå det?

Har du nogen idé om hvorfor den ikke virker? Har du lånt din kode til andre, som igen har "lånt" den til andre, så den til sidst er blevet bannet af MS?
Gravatar #4 - Abech
16. nov. 2007 01:15
#2 Jeg har allerede en anden XP pro cdkey (fra den brændte cd), som jeg har prøvet til installationen med den originale XP pro cd, men den virker ikke.

#Den originale XP pro cd og key virker helt fint. Men jeg vil ikke bruge den key, da det er min fars kopi. Og vil ikke blande min fars cdkey sammen med dette, hvis nu der skette noget.

Det letteste jeg tænkte var at få den brændte XP pro cd til at boote på en eller anden måde, så kan jeg jo bare installere det og bruge den key. Den CD virker nemlig fint, jeg har brugt den før, men kan ikke huske hvordan jeg bootede med den?!

Siger 'flash-boot' jer noget?
Gravatar #5 - Abech
16. nov. 2007 01:31
Tror det var fdisk jeg tænkte på, hvilket ikke har noget med dette at gøre, så nvm. det sidste.

Jeg må da på en eller anden måde kunne skaffe mig en xp boot cd, så jeg kan boote og derefter bruge min brændte xp pro cd.?!
Gravatar #6 - themuss
16. nov. 2007 03:53
Altså du må jo ikke sælge en ulovlig kopi af windows så deeeet....
Gravatar #7 - rackbox
16. nov. 2007 06:51
#4 skal det forstås således, at du spørger offentligt på newz.dk om vi kan hjælpe dig med at smide en piratversion af Windows ind på din vens storebrors computer? I så fald vil jeg på det stærkeste anbefale dig at afbryde enhver forbindelse til denne tråd, da den slags er åbenlyst ulovlig - og dermed ikke tolereres på newz.dk.
Gravatar #8 - illishar
16. nov. 2007 08:50
Eftersom han har to lovlige licenser (der hver kan installeres på 3 computere?) og hvor den ene licens tilmed tilhører den pågældende computer? Så vil jeg sige at spørgsmålet er lovligt nok. (At han udbasunerer at han besider pirat-versioner, har ikke noget at gøre med Newz)
Gravatar #9 - illishar
16. nov. 2007 08:56
#1 Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at finde/skaffe den CD-key du har til dit XP Home og så bruge den. (Den sidder som regel på computeren e.l. Eller måske kan man ringe til Microsoft og høre om der ikke er noget at gøre.)

Og ellers så ville jeg installere XP Home'en med en 'suspekt' key. (Så længe du har dit licens-bevis, så er du i din gode ret til at bruge det. Og jeg tvivler på at CD-key'en = licensbeviset. Det plejer at være et lille diplom med et shiny vandmærke på.)
Gravatar #10 - rackbox
16. nov. 2007 11:56
#8 i så fald har jeg misforstået noget.. Det virker bare ikke helt sådan..

I tilfælde af at alt er lovligt, så tror jeg at det bedste valg trods alt er at ringe til MS og få korrekte product keys. Den slags kan de nemlig hjælpe med.
Gravatar #11 - themuss
16. nov. 2007 12:05
#8 Hvor er det lige du ser to licenser henne? Jeg ser kun en, og den vil han ikke sælge, fordi det er farmand.
Gravatar #12 - Abech
16. nov. 2007 14:28
Jeg har 2 licenser. En XP pro (farmands) og en XP home (min - som han godt må få, men mistet key).

Den brændte windows er en af mine venners XP som jeg fik engang, han havde fået den af en ven hos microsoft (ikke lyv). Så det er ikke noget jeg har downloadet, men heller ikke en jeg har købt.
Gravatar #13 - freesoft
16. nov. 2007 16:34
Er den XP Home installeret nogle steder?
For så kan du jo bare hive key'en ud der fra.
Gravatar #14 - themuss
16. nov. 2007 21:00
Altså den der windows xp home skriver han jo han har mistet key-en til... Så deeeet....

Jeg ser stadig kun en key
- Windows XP Proffessional (Brændt - kan ikke boote)
- Windows XP Proffessional (Original - men vil ikke bruge denne CDkey)
- Windows XP Home (Original - Har mistet CDkeyen)
- Windows 2000 (Brændt - kan ikke boote - har ikke CDkey)


Ring til MS og få dem til at sende dig en ny home-key og så sælg den til din brors ven...

Det er fuldt lovligt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login