mboost-dp1

Hjælp ønskes til office 2007 proofing tool


Gå til bund
Gravatar #1 - fiskefyren
9. jul. 2011 17:59
Jeg har et dybt latterligt problem, jeg kan kun spell check engelsk med word 2007 og så står der at jeg bare skal install office 2007 proofing tools på dansk hvis jeg ønsker at spell checke dansk også men når jeg så gør dette siger den bare at den ikke er relateret til mit office... jeg prøver så for sjovt at hente det helt sammen bare på engelsk og her siger den at denne allerede er installeret på systemet.

Jeg bruger win7 64-bit sp1 og ja jeg hentet office 2007 proofing tool til sp1 vista da jeg ikke kunne finde noget til win7.

Jeg har også via. windows update prøvet at hente den danske sporg pakke, bare for sjovt, men det har jeg heller ikke fået noget ud af.

Nogle gode forslag?

PS.
Her er linket til hvad jeg har prøvet at rode rundt med uden held: office 2007 proofing ting.
Gravatar #2 - fiskefyren
13. jul. 2011 19:29
dump.
Gravatar #3 - tazimn
13. jul. 2011 19:56
fiskefyren (2) skrev:
dump.


Du mener vel bump.. ikk'?
Gravatar #4 - MiniatureZeus
13. jul. 2011 20:03
Er det originalt eller *host* lånt *host* ?
Gravatar #5 - Atom
13. jul. 2011 20:07
Har aldrig hørt om det værktøj.
Gravatar #6 - fiskefyren
15. jul. 2011 01:22
tazimn (3) skrev:
Du mener vel bump.. ikk'?


hej troll, men ja.

MiniatureZeus (4) skrev:
Er det originalt eller *host* lånt *host* ?


det er skam orginalt men der ville ingen forskel være på om det ikke var eller ej.

Atom (5) skrev:
Har aldrig hørt om det værktøj.


well... jeg har en engelsk udgave af programmet da jeg køre alt på engelsk (kan ikke klare danske oversættelser, de er dybt talentløse!), men hvis du skriver f.eks. en hel stil på dansk og trykker på f7 så siger den at den ikke kan oversætte dansk og at jeg derfor skal installer office 2007 "proofing tools" på dansk.
hvilket er lidt af et problem da den nægter dette -_-
Gravatar #7 - BlackFalcon
15. jul. 2011 04:11
fiskefyren (1) skrev:
jeg prøver så for sjovt at hente det helt sammen bare på engelsk


Hmm...undskylder på forhånd hvis jeg antager forkert, men man køber vel ikke bare den engelske version "for sjov" for at se hvad der sker når man installerer den? Kan du ikke bare for at udelukke enhver tvivl om pirateri, forklare hvor du har downloadet dine filer? Det vil samtidig hjælpe os i fejlfindingen hvis vi kunne google filnavnet i håb om et website/forum-indlæg vil henvise til et lignende tilfælde. Derudover vil den nøjagtige fejlbesked der kommer fra installeren hjælpe gevaldigt da jeg pt. ikke kan finde noget på nettet om installationsfejl af omtalte software med ordet "relateret (eng: related?)".

Eneste reelle hjælp jeg kan give lige nu, er et tip jeg fandt, som beskrev at man via "Add/Remove program" på Office2007 kunne gå ind under "Change/Remove" og tilføje "Dansk" under "Shared Components". Så skulle man slet ikke få brug for den omtalte add-on pakke.
Gravatar #8 - fiskefyren
15. jul. 2011 09:22
BlackFalcon (7) skrev:
Hmm...undskylder på forhånd hvis jeg antager forkert, men man køber vel ikke bare den engelske version "for sjov" for at se hvad der sker når man installerer den? Kan du ikke bare for at udelukke enhver tvivl om pirateri, forklare hvor du har downloadet dine filer? Det vil samtidig hjælpe os i fejlfindingen hvis vi kunne google filnavnet i håb om et website/forum-indlæg vil henvise til et lignende tilfælde. Derudover vil den nøjagtige fejlbesked der kommer fra installeren hjælpe gevaldigt da jeg pt. ikke kan finde noget på nettet om installationsfejl af omtalte software med ordet "relateret (eng: related?)".


No offence, men nogle mennesker læser altså af røvens til:
jeg hentet office 2007 "proofing tools" på engelsk "for sjovt"; da jeg ønsket at se hvad der skete...

Og der var add'et et link i første indlæg hvor jeg hentet disse filer, men jeg poster den da gerne igen:
http://office.microsoft.com/en-us/suites/language-...

office siger at værktøjet hedder "proofing tools" og så skal det være til office 2007 da det er hvad jeg bruger og så skal man jo så ellers hente den på det sprog som man ønsker office også skal understøtte, meget simpelt enligt, det virker åbenbart bare ikke.

engelsk version/support af "proofing tools" sagde at den allerede var installeret hvilket giver fin mening da programmet er den engelske version og at den godt kan spellcheck engelsk.

dansk version/support af "proofing tools" sagde at programmet ikke eksisteret, altså office 2007.

BlackFalcon (7) skrev:
Eneste reelle hjælp jeg kan give lige nu, er et tip jeg fandt, som beskrev at man via "Add/Remove program" på Office2007 kunne gå ind under "Change/Remove" og tilføje "Dansk" under "Shared Components". Så skulle man slet ikke få brug for den omtalte add-on pakke.


Hmm... det vil jeg da lige prøve at tage et kig på.
Gravatar #9 - fiskefyren
15. jul. 2011 09:40
BlackFalcon (7) skrev:
Eneste reelle hjælp jeg kan give lige nu, er et tip jeg fandt, som beskrev at man via "Add/Remove program" på Office2007 kunne gå ind under "Change/Remove" og tilføje "Dansk" under "Shared Components". Så skulle man slet ikke få brug for den omtalte add-on pakke.


Så har jeg siddet og kigget lidt på det:
Det nærmeste jeg kunne komme på det du sagde er noget som hedder "Office shared features" (det ser ikke ud som om der er noget som hedder "share componets") og herunder ligger der så "proofing tools" og i den ligger der; english, french, spanish samt translation core files. Og det er vel så der hvor jeg prøver at tilføje det danske proofing tool som bare ikke vil virke.
gud hvor jeg hader M$ og deres bull crap -_-
Gravatar #11 - 3214N
15. jul. 2011 09:59
Link til hvor du har hentet dit proofing tool fra?
Gravatar #12 - fiskefyren
15. jul. 2011 10:01
XorpiZ (10) skrev:
http://bloggingabout.net/blogs/mglaser/archive/2006/10/23/Install-another-Office-2007-Proofing-Tools-_2800_e.g.-Dutch_2900_.aspx


Så... jeg skal geninstaller lortet for at få det til at virke? Great... nogle burde fratage MS ret til at programere.

Men helt seriøst, det burde ikke kræve mere end at man henter dette:
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.a...
og så skulle det virke fint, men af en eller anden underlig grund nægter den at installer... men den engelsk proofing tool køre fint uden at bitche, den er mig bare ganske ubruglig...
Gravatar #13 - fiskefyren
15. jul. 2011 10:02
3214N (11) skrev:
Link til hvor du har hentet dit proofing tool fra?


Dansk:
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.a...

English:
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?...
Gravatar #14 - fiskefyren
15. jul. 2011 10:18
XorpiZ (10) skrev:
http://bloggingabout.net/blogs/mglaser/archive/2006/10/23/Install-another-Office-2007-Proofing-Tools-_2800_e.g.-Dutch_2900_.aspx


Synes ikke rigtigt jeg kan få det til at virke, men de skriver også man skal install office 2003 og så upgrade det med 2007 hvor man så kan install de der omtalte proofing tools... ville dette så ikke kræve at jeg har office 2003? den spiller i hvert fald ikke bold med mig : /
Gravatar #15 - 3214N
15. jul. 2011 10:33
fiskefyren (13) skrev:
Dansk:
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.a...

English:
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?...


Ja, det er SP1 (opdatering) til proofing tools, og ikke selve proofing tools...
Gravatar #16 - XorpiZ
15. jul. 2011 10:34
#14

Jo, det kræver nok, at du har Office2k3. Denne kan du vel skaffe af alternative veje, hvis det skulle være.
Gravatar #17 - BlackFalcon
15. jul. 2011 19:07
fiskefyren (8) skrev:
No offence, men nogle mennesker læser altså af røvens til:
jeg hentet office 2007 "proofing tools" på engelsk "for sjovt"; da jeg ønsket at se hvad der skete...

Ja, og nogle mennesker staver af "røvens til". Nu sagde jeg undskyld på forhånd, men alligevel farer du op. :/

fiskefyren (8) skrev:

Og der var add'et et link i første indlæg hvor jeg hentet disse filer, men jeg poster den da gerne igen:
http://office.microsoft.com/en-us/suites/language-...


At du poster det igen, hjælper bare ikke på, at du ikke kan downloade noget som helst fra det link. Man kan gå ind under "Buy a Single Language Pack now" men så lander du ved en side hvor du kan trykke "Buy now" eller "Download". Sidstnævnte er ikke en gratis download til pakken men noget helt andet og kun til Office 2010! Trykker du på "Buy now" kommer du hen til denne side. Jeg gentager at pakken ikke er gratis og du skal købe den for overhovedet at kunne prøve at installere den, hvillket var hvorfor jeg spurgte ind til dette i #7.

fiskefyren (8) skrev:

office siger at værktøjet hedder "proofing tools" og så skal det være til office 2007 da det er hvad jeg bruger og så skal man jo så ellers hente den på det sprog som man ønsker office også skal understøtte, meget simpelt enligt, det virker åbenbart bare ikke.

Det du downloader i #13 er præcis som "3214N" siger en ServicePack til sprog-pakken - det er IKKE pakken, men en opdatering til den. Du skal købe grundpakken før du kan putte ServicePack'en på.

fiskefyren (8) skrev:

dansk version/support af "proofing tools" sagde at programmet ikke eksisteret, altså office 2007.

Det skyldes at du (efter al sandsynlighed) ikke har fået downloadet det rigtige. Alt hvad du har linket til indtil videre har ikke været pakken som du skal bruge.

Ps. Dit flame mod Microsoft skal du nok lægge en dæmper på, hvis du vil have hjælp af Windows-kyndige folk, og indtil videre er det ikke ligefrem Microsoft der har trådt i spinaten i den her tråd. :D

Edit: Jeg har installeret den omtalte pakke adskillige gange på mit arbejde. Jeg mener den fylder i omegnen af et par hundrede megabyte (for alle tilgængelige sprog).
Gravatar #18 - fiskefyren
16. jul. 2011 16:05
Jeg siger tak for hjælpen til alle :)
Gravatar #19 - BlackFalcon
16. jul. 2011 19:06
Og så laver han snigeren.... ffs
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login