mboost-dp1

Gratis antivirus


Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
23. aug. 2010 10:12
Hey,
Jeg har lige wiped, formatteret og reinstalleret styresystem åp min stationære PC (Win XP pro 32 bit) og skal til at installere noget antivirus.
Jeg har kørt med AVG free de sidste 5 år, men jeg så så en nyhed herinde om hvor mange ressourcer de forskellige AV-programmer krævede, og der scorede AVG ikke så flot.

Spørgsmålet er så, om listen også gør sig gældende for deres gratis versioner?

Hvad ville i bruge?

Det skal bare være eet program som man ligger så lidt mærke til som muligt.
Gravatar #2 - Fjolle
23. aug. 2010 10:17
Jeg bruger mse. Det virker fint, og det har ikke forstyrret mig endnu ;)
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
23. aug. 2010 10:34
Brug Avast og sæt den så på Silent/Gaming mode, så lægger du ikke mærke til det.
Gravatar #4 - fjols
23. aug. 2010 10:47
Jeg brugte også AVG i en længere periode, men synes tit jeg havde problemer med den ikke kunne opdatere og i stedet for at prøve igen så ville den forstyrre mig.
Nu bruger jeg så Microsofts og den har jeg ingen problemer med.
Gravatar #5 - memantivirus
23. aug. 2010 12:44
Hej Holmen

Du kan evt. prøves Pandas Cloud Antivirus, som kører i skyen og ikke lægger beslag på mange ressourcer på din Pc.

Du kan hente det her http://www.cloudantivirus.com/en/
Gravatar #6 - Magten
23. aug. 2010 12:50
MSE fungerer også helt fint her.. Lægger slet ikke mærke til det kører :)
Gravatar #7 - paradise_lost
23. aug. 2010 13:23
Jeg har altid været mest glad for Antivir. Det fungerer bare.
Gravatar #8 - arne_v
23. aug. 2010 13:27
#1

Jeg har brugt AVG i en del år. Jeg synes ikke at det bruger flere resourcer end Symantec på arbejde.
Gravatar #9 - Bundy
24. aug. 2010 06:47
#8: Jeg kan ikke helt gennemskue om du joker eller ej, men duh!!
Gravatar #10 - Mort
24. aug. 2010 07:11
Jeg er også stor fan af Microsoft Security Essentials. Det er gratis, stjæler ikke pludselig fokus, gør ikke computeren langsom og skulle være rimelig god til diverse vira og malware.
Gravatar #11 - Dr.pikkuk
24. aug. 2010 08:03
kører avast på silent/gaming mode - det er sgu godt og gratis...
Gravatar #12 - Frandsen
25. aug. 2010 18:44
Jeg har oplevet tre gange at MSE kannibaliserer sig selv over tid. På pågældende maskine bliver langsommere og langsommere og står og arbejder på højtryk selvom den ikke scanner eller laver noget som helst andet. Kigger man i tasks, forbruger MSE flere hundrede MB RAM hvor den konstant discarder for derefter at allokere flere. Efter uninstall af MSE, flyver maskinen af sted.
Jeg anbefaler derfor Avast fremover.
Gravatar #13 - illishar
27. aug. 2010 11:35
Generelt er jeg også ret imponeret over MSE. Tilgengæld har jeg dog oplevet en del situationer, hvor MSE kværner custom tcp trafik. (Den sløver den *drastisk* ned. Man kan undgå det, ved at disable Read Time protection.) Så +1 til Avast :-/
Gravatar #14 - Slettet Bruger [461967662]
27. aug. 2010 16:14
Ville det ikke hedde MSSE ?

Gravatar #15 - Systran
27. aug. 2010 17:02
Er der nogen, der gider at forklare, hvordan man sætter Avast til silent/gaming mode? Har ikke kunnet finde knappen.
Gravatar #16 - Jakob Jakobsen
27. aug. 2010 17:15
Systran (15) skrev:
Er der nogen, der gider at forklare, hvordan man sætter Avast til silent/gaming mode? Har ikke kunnet finde knappen.

Højreklik på ikonet og tryk på "Silent/Gaming mode"
Gravatar #18 - Jakob Jakobsen
27. aug. 2010 17:27
Der

Jeg kan dog fortælle dig at du har været så amatøragtig at installere den Danske version fra avast.dk eller anden 3. part side, som er en gammel version. :)
Den nye version er ikke blevet oversat til Dansk endnu.
Gravatar #19 - Chewy
27. aug. 2010 19:03
Brugte personligt MSE fra den udkom og så et halvt års tid frem..
Endte med at blive træt af opførsel som beskrevet i #12.
Det samt at jeg ikke kunne slå den fra, bare midlertidigt gjorde at jeg endte med at droppe den til fordel for Kaspersky.
Ved første scan fandt den en håndfuld malware (kan ikke huske præcist hvilke).
Det har så gjort at jeg ikke har synderligt meget tillid til MSE lige pt.

Dermed ikke sagt at den ikke kan være blevet bedre og mere effektiv. Men det var min erfaring...
Gravatar #20 - Magten
30. aug. 2010 08:08
SlettetBruger (14) skrev:
Ville det ikke hedde MSSE ?
Microsoft skriver det selv MSE:
http://www.microsoft.com/danmark/om/presse.aspx?ac...

Edit: Men de kan vist ikke rigtig bestemme sig.. Installationsfilen hedder mssefullinstall-x86fre-da-dk-xp.exe :D
Gravatar #21 - arne_v
5. sep. 2010 00:57
#20

Det er ikke første gang i verdenshistorien at produkter betegnes lidt forskelligt i kode og i markedsføringen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login