mboost-dp1

Fjerne Windows MediaPlayer HELT!


Gå til bund
Gravatar #1 - YoBilee
20. jan. 2008 19:28
Hej kære mednørder :-)

Her på det seneste har jeg været ved at vride mine hænder hvide over Windows MediaPlayer, fordi min "Fn" genvej på tastaturet altid linker til den. Når jeg eksempelvis trykker "Fn + Pil Ned" for at afspille, og derfor ikke kan gøre det i Winamp da den så åbner Windows MediaPlayer. Er der nogen måde hvorpå jeg, enten kan fjerne genvejstasten til Windows MediaPlayer eller fjerne selve playeren helt!

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Saxov
20. jan. 2008 19:48
#1, er kvalificeret bud, ville være at hvis du fjerner media player (fx ved at slette wmplayer.exe), at din hotkey så bare vil melde fejl, hver gang du ramme taste kombinationen.

Men et lidt uddybende spørgsmål, hvad er det for en laptop af mærke.. ? for nogle producenter har IIRC et værktøj til at styre bindingen af de hotkey kombinationer...
Gravatar #3 - YoBilee
20. jan. 2008 20:41
Computeren er en Asus F3T som pt. kører Windows XP Pro, men der er det samme problem på Vista, bare med Media Center.

Af hensyn til at fjerne wmplayer.exe gør det desværre ingen forskel, den starter helt normalt, også selvom jeg sletter/flytter hele mappen.

Og af hvad jeg har googlet mig frem til findes der ikke nogen værktøjer fra Asus's side som kan gøre dette, men det er noget i selve systemet der skal ændres. Men som sagt jeg vil være helt ekstremt taknemmelig over for en løsning.
Gravatar #4 - Jonasee
20. jan. 2008 20:57
kontrolpanel --> tilføje/fjern programmer --> tilføje/fjern windows compunenter.

har du prøvet at ændre din default musik afspiller til winamp
Gravatar #5 - YoBilee
20. jan. 2008 21:17
#4

Så vidt jeg ved har jeg prøvet disse ting. Desværre har ingen hjulpet. Det jeg "vil tro" at jeg leder efter er en måde at fjerne Media Player og så håbe at den ikke bliver erstattet af noget andet, på en anden måde end at lave min egen XP installation med nLite, hvor den er fjernet.
Gravatar #6 - Absinth
21. jan. 2008 11:51
Et meget dumt spørgsmål: Har du prøvet "start">"Angiv programadgang og -standarder"?
Gravatar #7 - YoBilee
21. jan. 2008 13:00
Hjælper desværre ikke :-(
Gravatar #8 - Jonasee
21. jan. 2008 16:51
Gravatar #9 - YoBilee
21. jan. 2008 17:26
#8 Det var det allerførste jeg prøvede, men det virkede desværre ikke :-(
Gravatar #10 - muuu
21. jan. 2008 17:58
Du kan prøve at fjerne WMP via. den måde som #6 og #8 skriver.

Men WMP vil sikkert stadig være at finde i denne mappe: "C:\Programmer\Windows Media Player"

Hvis du sletter "Windows Media Player" mappen, eller filerne i mappen, vil den/de blive gendannet.

For at undgå dette, skal du finde denne mappe:
"C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386"

Der i kan du finde alle de filer fra "C:\Programmer\Windows Media Player" mappen, som bliver gendannet.

Hvis du starter med at slette filerne fra "...\i386" mappen, og derefter fra "...\Windows Media Player" mappen kan du komme helt af med WMP.

Det er den eneste måde jeg kender.

PS. Der kan være andre steder, som windows prøver at gendanne filerne fra, som jeg ikke kender til.
Gravatar #11 - YoBilee
21. jan. 2008 20:36
"C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386" Dette virker desværre ikke, da mappen ikke eksistere, og heller ikke viser sig i form af et link i "C:\Programmer\Windows Media Player" mappen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login