mboost-dp1

Firefox crasher ved start


Gå til bund
Gravatar #1 - klh
15. jun. 2008 19:30
Hej alle i kloge newz'ere ;)

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge Jer til råds! Min firefox 3.0 RC3 crasher hver gang jeg åbner programmet - der kommer en fin boks frem, og spørger om jeg vil sende en fejlrapport til Mozilla - det har jeg netop gjort. Fejlrapporten kan ses her.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg snart kan gøre mere, har forsøgt at afinstallere, slette installationsmapper, installere igen, uden problemer. Det hele begyndte for et par dage siden, som lyn fra en klar himmel.

På forhånd tak!
Gravatar #2 - kimx
15. jun. 2008 19:35
Prøv at brug en anden profil.

firefox.exe -p
Gravatar #3 - klh
15. jun. 2008 19:37
Du er min redningsmand!! :D Det ser ud til, at min default-profil på en eller anden måde er fucked up :S

Vender tilbage med nærmere status...
Gravatar #4 - klh
15. jun. 2008 19:42
Yeah, nu virker firefox præcis som det skal :D - Tak for hjælpen!
Gravatar #5 - madeinrussia
15. jun. 2008 19:44
C:\Documents and Settings\brugernavn\Lokale indstillinger\Application Data\

slet det du kan finde under firefox i den sti.
Gravatar #6 - klh
15. jun. 2008 20:11
#5 Hvis jeg ikke havde haft mine bogmærker så kært, som jeg har dem, havde jeg også tyet til denne løsning :)
Gravatar #7 - madeinrussia
15. jun. 2008 21:25
#6 bogmærker tager like 10 sec at lave backup af :) en ny profil tager jo liiiidt længere.. firefox er meget bogmærkevenligt :)
Gravatar #8 - gentox
15. jun. 2008 21:26
#6 Nu er bogmærker jo ret nemme at eksportere i Firefox.
Hvis det er den danske version, Bogmærker > Arranger bogmærker > Filer > Eksporter.

Altid en rar ting at gøre, specielt hvis man har mere end en PC.
Gravatar #9 - Saxov
15. jun. 2008 21:35
#8, og den løsning vil du bruge hvordan, hvis du ikke kan komme ind i Fx, som var #1's problem.. ;)
Gravatar #10 - klh
15. jun. 2008 21:38
#7+8 Løsningen på bogmærkerne var, at finde min defaultprofils sti og derfra kopiere bookmarks.html til skrivebordet. Herefter kunne jeg importere dem ind til min nye profil gennem Firefox.

Hvis jeg havde vidst løsningen var bare at slette mappen til min oprindelige profil, havde jeg da bare kopieret bookmarks.html ud, slettet mappen og kopieret den ind igen :)

Ny savner jeg bare alle mine gemte adgangskoder, som ikke er overført til den nye profil :/
Gravatar #11 - gentox
15. jun. 2008 21:55
#9
Det har du da ret i :)
Men det er nu en god ting at gøre til en vane, da man aldrig kan vide hvornår der næste gang går noget galt.

#10
Ikke at det hjælper dig, men det problem har jeg selv tit haft, så nu har jeg oprettet en virtuel partition med TrueCrypt, hvor jeg gemmer nøgler, og andet jeg ikke vil have til at ligge frit.

Det er ret effektivt, og gør du kun skal huske ET password.
Men glemmer du det, kan du godt vinke farvel til dine data.
Gravatar #12 - madeinrussia
16. jun. 2008 08:07
Jeg har mødt samme problem med diverse programmer, altid når reinstall ikke hjælper er det noget i de mapper der, det er utroligt hvor irriterende det er, at den er "hidden" - men hellere miste mine koder, end mit firefox <3 :)
Gravatar #13 - klh
16. jun. 2008 10:46
#11 Okay, det virker smart ;) Problemet er såmen heller ikke, at jeg har brug for at gemme mine koder andre steder, for kan egentlig sagtens huske dem - er bare alt for doven til at indtaste dem på ny :P

#12 Ja, firefox er u-undværligt! Specielt når alternativet er IE! Selvom 8'eren nok godt kan gå hen og blive en god browser :S
Gravatar #14 - madeinrussia
16. jun. 2008 10:55
#13 Opera's nyeste er helt klart også et kig værd, men ja, kan ikke lide IE, syntes at når det går galt der, så går hele Windows ned, når det med firefox, kun er firefox.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login