mboost-dp1

Finde URL'en i IE7? Que?


Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
17. dec. 2007 17:16
Jeg er i gang med at skrive min første, reelle eksamensopgave på universitetet, og derfor vil jeg gerne gøre mig ekstra umage for at levere en ordentlig rapport.

Dog hæmmes jeg af de semi-intelligente personer, der har udviklet Folketingets hjemmeside. Udover at deres indbyggede søgemaskine er "mindre effektiv" for at bruge et pænt ord, så viser den ikke altid URL'en på de dokumenter, som man finder gennem maskinen.

Det drejer sig om dokumentet "9. møde torsdag den 13. december 2001 kl. 17.00" angående "Eventuelt: Første behandling af beslutningsforslag nr. B 37". Da jeg ikke kan finde den direkte henvisning, kan jeg sjovt nok heller ikke give den til jer (Den URL, som man får, lyder: http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/search.asp?q hvilket henviser til en tom side). Hvis i vil hjælpe mig, så drejer det sig om et møde holdt under Folketingets 2. samling i året 2001-02.

Hvordan finder jeg så koden - altså, uden at installere Firefox og benytte den browser? :D
Gravatar #2 - zin
17. dec. 2007 17:36
#1: Google følgende: 9. møde torsdag den 13. december 2001 kl. 17.00, site:folketinget.dk
:-)
Opfølg eventuelt med din sidste angivelse.
site:folketinget.dk får google til at lede på det site, og kun det site og du kan dermed benytte googles noget bedre søgemaskine på folketingets side. Smart, ik? ;)
Gravatar #3 - vandfarve
17. dec. 2007 17:42
Muchas gracias, señor!

Jeg fandt godt nok ikke det samme dokument, men det kunne bruges!
Gravatar #4 - zin
17. dec. 2007 17:43
Det er jeg glad for. :-)
Det var så lidt.
Gravatar #5 - vandfarve
17. dec. 2007 19:04
Jeg skal nok sende dig en lille tanke, når jeg engang får min kandidatgrad om 10-15 år...
Gravatar #6 - Tais
17. dec. 2007 19:12
http://www.folketinget.dk/Samling/20012/salen_dags...
Er det dét dokument?
Når du søger står der "URI:" hvorefter adressen til dokumentet er.
Gravatar #7 - vandfarve
17. dec. 2007 19:13
Det er præcis dette dokument! Det må i undskylde, jeg har åbenbart sovet i timen, siden jeg har undgået det. ZiN har godt nok løst mit problem, men tak for hjælpen alligevel.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login