mboost-dp1

Event management system


Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
7. feb. 2012 21:13
Halløj!

Jeg har fået til opgave at få et web baseret event system op og køre til diverse "events" i vennekredsen.. Det er umiddelbart lidt sværere at finde sådan et system, med de ønsker vi har ihvertfald, end jeg havde regnet med.. Så nu må oraklerne på newz spørges!

Krav:
Gratis

Ønsker:
Brugeradministration, så alle og enhver ikke kan signup
Mulighed for tilbagevendene events
Mulighed for at sætte max antal deltagere på et event
Mulighed for at diskutere events
Mulighed for at slå nyheder op på sitet
Mulighed for mailudsendelse til deltagere

Jeg har kigget lidt på Event Manager til Wordpress og det har egentlig også næææsten de ting vi ønsker, men jeg ville gerne se om der var nogle andre systemer der var lidt mere dedikerede til vores formål.

Anbefalinger og gode råd modtages!
Gravatar #2 - milandt
8. feb. 2012 08:20
Billetto.dk

(opfylder vist ikke alle dine krav, men kan jo være de ikke er ultimative. se på det, og spring det over hvis er irrelevant)
Gravatar #3 - Magten
8. feb. 2012 08:31
Hov, det glemte jeg helt at få med.. Vi vil helst hoste det selv :)

Men tager da lige et kig på den.. Det kunne jo være det var godt :D
Gravatar #4 - Trentors
8. feb. 2012 09:00
Hvorfor ikke bare lave det selv? Eller få nogen som gider til at gøre det da det ikke just er indviklede krav du har.
Gravatar #5 - Magten
8. feb. 2012 09:44
Fordi ingen af os gider/har tid/kan kode det selv.

Det skal ikke bruges til forfærdelig mange ting så at gå igang med at lave det selv ville være spild af tid.. Specielt når man kan få færdige systemer der kan klare det.
Gravatar #6 - Vandborg
8. feb. 2012 12:41
Facebook?
Gravatar #7 - Magten
8. feb. 2012 12:44
Kun ca halvdelen af os der skal bruge det til at starte med er på Facebook.. Det har ellers været oppe og vende da det er dejlig nemt :)

Kan man sætte et max antal deltagere på Facebook events?
Gravatar #8 - Vandborg
8. feb. 2012 13:43
Det ved jeg så ikke. :)
Gravatar #9 - illishar
9. feb. 2012 14:58
Google Calendar
Outlook/Exchange
Lotus-et-eller-andet ... Notes?
Generic Joomla m. plugin
Gravatar #10 - Zombie Steve Jobs
9. feb. 2012 16:16
da Gmail. Lad være med at tvinge folk på facebook, gmail virker en del bedre med tasks osv alligevel. Ved ikke helt med diskussion, men man kan jo linke til docs osv?

Og som 9 siger er der sikkert fine muligheder
Gravatar #11 - Magten
9. feb. 2012 16:31
Jeg tror jeg holder fast i Wordpress og et af de plugins der er.

Gmail og Facebook bliver for besværligt i forhold til hvor lidt man får ud af det. Al information skal gerne være ét sted, ellers gider ingen af os vedligeholde det eller lave events.

Et eksempel på et event kunne være:
Hver fredag er vi 20-25 stykker der spiller indendørs fodbold, men der er kun plads til 16 mand i hallen.. Vi er 8 faste deltagere så dvs 8 ledige pladser efter først til mølle metoden. Os faste deltagere skal så have mulighed for at melde fra, hvor der jo så vil blive ledige pladser..

Det plugin til Wordpress jeg linkede til i #1 kan langt hen af vejen klare den opgave uden man skal sidde og holde styr på en masse. Og som bonus har vi jo så et Wordpress site at smide nyheder, billeder osv op på..

Det eneste minus er at jeg ikke bryder mig om Wordpress, men det kan jeg nok lære at leve med :)

Gravatar #12 - Magten
9. feb. 2012 16:42
Hov, glemte at sige tak for forslagene :)
Gravatar #13 - smaek
10. feb. 2012 11:53
Hvis i har jeres eget site eller overvejer at lave det, så overvej joomla her kan du tilføre moduler og programmer der kan alle disse ting, jeg bruger selv joomla til mit site og bliver gang på gang overrasket over mulighederne og hvor simpelt det er.

Nogle moduler koster penge andre er gratis, jeg har oprettet forum og personale site hvor folk kan chatte, sende beskeder tilmelde sig vagter osv. hvilket fungere helt perfekt.

Joomla er nemt at arbejde med, du kan få hurtige kurser på lynda.com

Du kan evt. tjekke mit site
Eventmagerne
Gravatar #14 - arntc
23. feb. 2012 16:21
smaek (13) skrev:
Hvis i har jeres eget site eller overvejer at lave det, så overvej joomla her kan du tilføre moduler og programmer der kan alle disse ting, jeg bruger selv joomla til mit site og bliver gang på gang overrasket over mulighederne og hvor simpelt det er.

Nogle moduler koster penge andre er gratis, jeg har oprettet forum og personale site hvor folk kan chatte, sende beskeder tilmelde sig vagter osv. hvilket fungere helt perfekt.

Joomla er nemt at arbejde med, du kan få hurtige kurser på lynda.com

Du kan evt. tjekke mit site
Eventmagerne



Rekvalme? Oprettet 10/2, første indlæg lyder som et radiospot for joomlakurser...

Gravatar #15 - Magten
23. feb. 2012 16:52
arntc (14) skrev:

Rekvalme? Oprettet 10/2, første indlæg lyder som et radiospot for joomlakurser...
Reklame, ja. Men det er alt andet lige stadig et relevant indlæg :)
Gravatar #16 - arntc
25. feb. 2012 00:29
Magten (15) skrev:
arntc (14) skrev:

Rekvalme? Oprettet 10/2, første indlæg lyder som et radiospot for joomlakurser...
Reklame, ja. Men det er alt andet lige stadig et relevant indlæg :)


Nej, relevant ville være et specifikt forslag til et joomla plugin som kan løse OP's problemstilling.

F.eks. kunne jeg have reklameret for mit firmas bibeskæftigelse og samtidig givet ham muligheden for selv at kigge på http://wordpress.org/extend/plugins/events-manager... med en beskrivelse af hvilke af hans problemer det løser.

#13 var bare reklame, ikke andet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login