mboost-dp1

Er det muligt at outline tekst i en pdf fil ?


Gå til bund
Gravatar #1 - JAB
28. okt. 2007 20:23
Er det muligt at outline tekst i en pdf fil hvis fonten der er brugt er embedded i pdf'en ?

på forhånd tak
Gravatar #2 - TullejR
28. okt. 2007 20:29
Prøv lige at skrive det een gang til, men på dansk. Hvad fanden er det du prøver at sige du gerne vil?
Gravatar #3 - gentox
28. okt. 2007 20:59
#1
Hvis jeg læser rigtigt så spørger du om det er muligt at markere eller ændre på teksten i en pdf fil, uden at du har den skrifttype som er brugt i filen?

Hvis ja, så kan det ikke lade sig gøre med den alm. adobe acrobat reader.
En af de rigtigt smarte ting i pdf formatet, set fra en grafisk designers synsvinkel, er netop at du ikke kan ændre i dokumentet, og derfor kan distribueres uforandret, som en slags tryksag i digital form.

Du kan jo prøve nogle af dem der er på det link til Wikipedia herunder, men garanterer ikke at de kan det du søger.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PDF_software
Gravatar #4 - JAB
28. okt. 2007 22:23
#2
det jeg gerne vil er at tage et pdf dokument og konvertere alt det der skrevet med brug af fonts til objekter, således at når man åbner pdf'en i illustrator så brokker den sig ikke over at man mangler den font.

#3
vi modtager mange logoer vi skal efter behandle i pdf format, vi har CS3 Design collection og derfor også Adobe Acrobat. der er desværre mange grafiske firmaer der glemmer at outline tekst der er i deres logo, så jeg leder efter en genvej til at gøre det selv ud fra pdf filen uden at skulle gøre brug af deres specielle font som man ikke kan hive ud af pdf filen.
Gravatar #5 - JAB
30. okt. 2007 21:36
Jeg vil lige informere om at jeg har fundet en løsning til adobe acrobat 8.

Man åbner pdf'en, så tilføjer man et watermark som er 0 i opasity, her efter skal man ind under menuen advanced -> print production -> flattner preview, her under kan man så outline fonts.
bagefter gemmer man pdf'en og trylle trylle det virker sørme, ikke mere bøvl med folk der glemmer at outline tekst.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login