mboost-dp1

Er der nogen der kender til en overall converter


Gå til bund
Gravatar #1 - Larsm1980
29. dec. 2007 00:36
Hey, jeg søger et program der kan ligge sig i baggrunden og Konvertere forskellige filer der kommer ind på computeren med det samme og ligge dem i forskellige mapper. Så hvis jeg f.eks. henter en mp3 fil og jeg så har indstillet programmet til at Konvertere alt der kommer ned til wma. Så vil det gå i gang med at konvertere når jeg har hentet mp3 filen og ligge det i min musik mappe som en wma. fil.
Dette kræver self at programmet ligger og scanner filer der kommer ind.

Hmm gad vide om man kunne designe et system på det basis...
Gravatar #2 - BurningShadow
29. dec. 2007 08:08
Jeg ved ikke om det eksisterer, men det er bestemt ikke nogen dum ide. Jeg tror jeg smider det på listen over ting der skal laves, når jeg engang får tid.
Gravatar #3 - myplacedk
29. dec. 2007 10:23
Det lyder som noget, det er simpelt at lave. Altså hvis du selv placerer de nye filer i en bestemt mappe, som programmet overvåget.

Problemet er vel kun, hvis du kører Windows. Der er det vist lidt sværere at finde konverteringsprogrammer, som virker uden du skal klikke. Men de fleste unix-programmer findes i Windows-versioner, så det går nok.

Jeg ville da lave fint lille shellscript, men jeg ved ikke hvilket OS du bruger. Men jeg kan da gætte ud fra at du snakker om frivilligt at konvertere til WMA. Er der ikke noget med at Vista har fået en shell der er mere brugbar end DOS?
Gravatar #4 - Norrah
29. dec. 2007 15:36
iTunes fungere ret godt for mig.
Gravatar #5 - ZOPTIKEREN
29. dec. 2007 16:19
desktop teleporter kan vistnok noget af det du søger. Hvorfor vil du konvertere til wma, for mig synes det noget tosset?
Gravatar #6 - Larsm1980
30. dec. 2007 01:37
Nu brugte jeg jeg bare wma som et eksempel. tænkte bare at det kunne spare mig for en del tid hvis der fantes et sådan program så jeg slap for at lede efter diverse codecs osv når jeg skal afspille en fil men blot har en enkelt version som jeg skal håndtere. personligt er jeg mest til mp3. og ved billedfiler jpg.

Jeg ved der findes codecpacks derude. men de har det med at smide deres egen afspiller med eller også er de ikke komplette. Jeg bruger vista på den bærbare og xp på den stationere. jeg bruger media player da jeg efter min egen personlige mening (ved der nok er nogle der er uenig) syntes det er den afspiller der giver den bedste lyd.



nå.. kigge på desktop teleporter.
Gravatar #7 - myplacedk
30. dec. 2007 09:54
#6
Ah. Så du vil undgå at installere codecs. Og hvordan tror du så converteren skulle kunne fungere?
Ja, nogle convertere bruger ikke systemets codecs, men har sine egne indbygget. Men hvad er forskellen på et codec pack, som kun virker med en converter, og et codec pack som alle dine afspillere kan bruge?

Mit råd: Find et godt codec pack i stedet, og suppler med evt. manglende codecs. Dit projekt lyder som en dårlig omvej.
Gravatar #8 - mireigi
30. dec. 2007 12:30
#6: Larsm1980

Brugte et par timer i nat på at lave et lille program der overvåger en bestemt mappe og konverterer alle mp3 filer til et andet format du selv vælger. Programmet er skrevet i C# så det kræver .NET Framework installeret, desuden benytter det sig af AudioCommander til konverteringen.

Hvis du vil prøve programmet så giv mig et praj og jeg sender det til dig.
Gravatar #9 - mireigi
30. dec. 2007 12:32
Skal dog siges at jeg er enig med myplacedk, en god codec pakke er nok det mest optimale. Jeg har selv brugt DivX og AC3Converter i mange år nu, og har aldrig haft problemer med at afspille.
Gravatar #10 - carb
30. dec. 2007 12:38
#7 Der er faktisk meget gode grunde til at prøve at holde musiksamling/videosamlingen på så få codecs som muligt.
Jeg bruger 'i øjeblikket' 5 operativ'er på 2 maskiner, som alle gerne skulle kunne bruge mediefilerne som ligger på NAS'en ude i køkkenet.

Til #1 vil jeg så sige at medmindre du er tonedøv, så skal du nok ikke bare ukritisk lade et script konvertete fra det ene lossy format til det andet.
Det vil i så fald gøre scriptet meget mere komplekst og kræve en tilpasning til din uudholdelig-lydkvalitet-tolerance :)
Gravatar #11 - myplacedk
30. dec. 2007 12:49
#10
Der er faktisk meget gode grunde til at prøve at holde musiksamling/videosamlingen på så få codecs som muligt.

Du kommer sådan set selv med mit svar. Grundlæggende er jeg enig, men en konvertering er ikke svaret.

Personligt beholder jeg original-filerne, og konverterer ved eksport. Fx. understøtter min mobil kun ganske få video-formater, og ingen af mine små sjove video-klip er i nogen af de formater. Derfor har jeg lavet et eksport-script, som sørger for konvertering der.

Jeg overvejer at lave noget lidt i samme stil til bilen. Godt nok kan den tage både må3, wma, ogg og vist også flac. Men dens equalizer er ufatteligt ringe, så jeg overveje at klare det i software på PC'en, og æh "pre-equalize". Hvad man nu kalder det. :)

Pointen er: Jeg konverterer kun, når der ikke er andre muligheder.
Gravatar #12 - DanaKaZ
30. dec. 2007 12:53
#6 Brug VLC.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login