mboost-dp1

DRM


Gå til bund
Gravatar #1 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 18:22
Ohøj Newz!

Er der nogen der har god erfaring med at fjerne DRM? Har prøvet med programmet Tunebyte - men da den laver mere end et nummer af gangen kan det give lyd-skygger på numrene (At jeg i sang nr 1 kan høre en svag bid af sang nr 2)

Hvilke programmer bruger I?


tl;dr

Mangler et program til at fjerne DRM fra WMA-filer, samt konventere til MP3/M4A
Gravatar #2 - Alrekr
13. maj 2011 18:25
Brænd til en CD-RW og rip. Langsommeligt, men jeg garanterer at det virker. Det er så godt nok en ren digital løsning, så sørg for at have en Linux-distro liggende til hvis RettighedsAlliancen kigger forbi.
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 18:27
Alrekr (2) skrev:
Brænd til en CD-RW og rip. Langsommeligt, men jeg garanterer at det virker. Det er så godt nok en ren digital løsning, så sørg for at have en Linux-distro liggende til hvis RettighedsAlliancen kigger forbi.


Min NAS kører Linux, er det godt nok? - Well, har læst reglerne grundigt, og ifølge TDC-Play må jeg bruge filerne hjemme ... Ergo, jeg må vel godt afspille dem via DLNA på mit TV? (stavede det rigtigt!)
Gravatar #4 - Alrekr
13. maj 2011 18:28
Det må du godt - men du må ikke omgå en effektiv spærring (= DRM) medmindre du er nødt til det. Eftersom din NAS kører Linux, så er du nødt til det, og så er der intet problem.
Gravatar #5 - Danish Dude
13. maj 2011 18:36
Ikke for at være en flueknepper... men det er vel ikke NAS'en, som afspiller filerne men TV'et?!

Til gengæld kan det så garanteret ikke afspille noget med DRM, så resultatet er nok det samme...

Danish
Gravatar #6 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 18:37
Alrekr (4) skrev:
Det må du godt - men du må ikke omgå en effektiv spærring (= DRM) medmindre du er nødt til det. Eftersom din NAS kører Linux, så er du nødt til det, og så er der intet problem.


Well, mit TV kan jo heller ikke afspille DRM, så jeg ER nødt til det :)

Men brænde det? Er der ikke en "nemmere" løsning? Noget "fire & forget" .. Så kan computeren evt. ordne det mens jeg er på arbejde :)
Gravatar #7 - Magten
13. maj 2011 18:46
Du kunne lave images istedet for at brænde det, så sparer du ihvertfald medierne.

Har ikke selv oplevet problemet de gange jeg har brugt Tunebite. Kan man ikke sætte den til at tage 1 track af gangen?
Gravatar #8 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 18:48
Magten (7) skrev:
Du kunne lave images istedet for at brænde det, så sparer du ihvertfald medierne.

Har ikke selv oplevet problemet de gange jeg har brugt Tunebite. Kan man ikke sætte den til at tage 1 track af gangen?


Aner det ikke ... Opdagede det først nu her - har lyttet til 3 albums, og indtil videre har det kun været galt med 1 af dem?
Gravatar #9 - Danish Dude
13. maj 2011 19:20
Har lige prøvet med et album i Tunebite - heller ikke problemer med lyden her!

Danish
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 19:24
Danish Dude (9) skrev:
Har lige prøvet med et album i Tunebite - heller ikke problemer med lyden her!

Danish


Hmm, måske er det bare en engangsfejl?...

Det virker til at Tunebite er et udbredt program?
Gravatar #11 - Danish Dude
13. maj 2011 19:44
Thoroughbreed (10) skrev:
Danish Dude (9) skrev:
Har lige prøvet med et album i Tunebite - heller ikke problemer med lyden her!

Danish


Hmm, måske er det bare en engangsfejl?...

Det virker til at Tunebite er et udbredt program?


Jeg har prøvet lidt forskelligt, men en gratis version af Tunebites har jeg indtil videre haft det største held med... ihvertfald, når jeg husker at lukke Teamviewer og div. andre programmer først!

Danish
Gravatar #12 - Alrekr
13. maj 2011 20:55
Tunebite er meget overfølsom overfor peaks i CPU-brug - så det bedste, du kan gøre, er at lukke for alle baggrundsprogrammer (AV, firewall, Dropbox, the lot) før du går i gang. Nå ja, og så også logge af teh interwebz.
Gravatar #13 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. maj 2011 03:51
Alrekr (12) skrev:
Tunebite er meget overfølsom overfor peaks i CPU-brug - så det bedste, du kan gøre, er at lukke for alle baggrundsprogrammer (AV, firewall, Dropbox, the lot) før du går i gang. Nå ja, og så også logge af teh interwebz.


Well, har ikke et tungt AV eller firewall program ... Har aldrig prøvet dropbox ... Tror det mest CPU-krævende program der kører 24/7 er 7-kabale :D

Anyway, det vil jeg da prøve næste gang ...
Gravatar #14 - Slettet Bruger [2440011826]
14. maj 2011 07:54
Jeg har brugt TuneByte på alt mit musik, det virker fortræffeligt.

Du må gøre noget forkert.
Gravatar #15 - gnarfsan
14. maj 2011 11:36
Magten (7) skrev:
Du kunne lave images istedet for at brænde det, så sparer du ihvertfald medierne.

Appropos... er der nogen, der kender noget godt software, der kan emulere en CD brænder?
Gravatar #16 - Cloud02
14. maj 2011 11:43
gnarfsan (15) skrev:
Appropos... er der nogen, der kender noget godt software, der kan emulere en CD brænder?


cdburnerxp eller imgburner burde begge kunne klare det.
Gravatar #17 - gnarfsan
14. maj 2011 11:46
Cloud02 (16) skrev:
cdburnerxp

Jeg snakker ikke om at læse image filer, men om at lave en virtuel CD brænder, så programmer, der ikke selv kan lave ISO'er kan "brænde" dem igennem det.
Gravatar #18 - JesperZ
14. maj 2011 11:47
#15 Kan stort set alle brænderprogrammer ikke brænde til en image fil?
Gravatar #19 - Cloud02
14. maj 2011 11:54
gnarfsan (17) skrev:
Jeg snakker ikke om at læse image filer, men om at lave en virtuel CD brænder, så programmer, der ikke selv kan lave ISO'er kan "brænde" dem igennem det.
... ja...
du vælger bare at det ikke skal være en cd, men skal laves som en .img , .iso eller .bin/.cue
Gravatar #20 - gnarfsan
14. maj 2011 12:57
Cloud02 (19) skrev:
... ja...
du vælger bare at det ikke skal være en cd, men skal laves som en .img , .iso eller .bin/.cue

Det svarer jo ikke til en virtuel brænder, som andre programmer kan brænde til...

Pointen er at programmer, der selv fjerner DRM i brændingsprocessen brænder til disken i stedet for en CD. Derved sparer jeg at smide en CD ud. Men det nytter ikke noget at bruge de programmer, du nævner når de ikke kan fjerne DRM'en.
Gravatar #21 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. maj 2011 13:25
gnarfsan (15) skrev:
Appropos... er der nogen, der kender noget godt software, der kan emulere en CD brænder?


Jeg ved at Nero kan gøre det? Eller - det kunne den i "gamle" dage ihvertfald? Er ikke så meget inde i det ny nero :P

SlettetBruger (14) skrev:
Jeg har brugt TuneByte på alt mit musik, det virker fortræffeligt.

Du må gøre noget forkert.


Jamen, så må du komme forbi! Hvis det er inden 1/6 er det på Carstensgade, ellers er det i Tved :P

Jeg skal nok give en kold slots :D haha
Gravatar #22 - Cloud02
14. maj 2011 13:34
gnarfsan (20) skrev:
Cloud02 (19) skrev:
... ja...
du vælger bare at det ikke skal være en cd, men skal laves som en .img , .iso eller .bin/.cue

Det svarer jo ikke til en virtuel brænder, som andre programmer kan brænde til...

Pointen er at programmer, der selv fjerner DRM i brændingsprocessen brænder til disken i stedet for en CD. Derved sparer jeg at smide en CD ud. Men det nytter ikke noget at bruge de programmer, du nævner når de ikke kan fjerne DRM'en.
hvad snakker du om?
Du vælger at det skal være en musik-cd og så "brænder" du den som en img-fil, som du derefter ripper.
Hvorvidt du så kan brænde drm-inficerede wma filer med programmerne ved jeg ikke. Men det var jo så ikke det du spurgte om i første omgang.
Gravatar #23 - gnarfsan
14. maj 2011 13:49
Cloud02 (22) skrev:
Men det var jo så ikke det du spurgte om i første omgang.

Jeg spurgte om software, der kunne emulere en brænder, og ikke brænderprogrammer.
gnarfsan (15) skrev:
Appropos... er der nogen, der kender noget godt software, der kan emulere en CD brænder?


F.eks. har jeg en del iTunes musik, der er DRM beskyttet, og det skal brændes igennem iTunes, og rippes, for at man kan fjerne DRM'en. Jeg synes at det er noget svineri at brænde CD'er, for derefter at smide dem ud igen.
Gravatar #24 - Bllets
14. maj 2011 15:13
#Gnarfsan
Jeg tror at MagicISO Virtual CD/DVD Manager har det du søger?
Gravatar #25 - Chewy
14. maj 2011 16:17
@1

Jeg kan ikke hjælpe dig med dit DRM problem. Men når det kommer til at skulle konvertere lydfiler, så syntes jeg personligt at Easy CD-DA Extractor er genialt!
Gravatar #26 - Alrekr
14. maj 2011 23:35
gnarfsan (23) skrev:
Jeg synes at det er noget svineri at brænde CD'er, for derefter at smide dem ud igen.


Det er derfor man køber en CD-RW :)
Gravatar #27 - ty
14. maj 2011 23:41
Vil du brænde med media player? Hvad så, hvis licensen ikke tillader det? TDC tillader det ikke.
Gravatar #28 - Alrekr
15. maj 2011 00:02
ty (27) skrev:
Vil du brænde med media player? Hvad så, hvis licensen ikke tillader det? TDC tillader det ikke.


http://www.tdcmusikhjaelp.dk/?p=638
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25124
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18806
Gravatar #29 - gnarfsan
15. maj 2011 09:38
Alrekr (26) skrev:
Det er derfor man køber en CD-RW :)

En langsom og ikke særligt elegang løsning, men det ender nok med at blive den, jeg bruger. Tak.

Jeg kunne ikke få #24 til at køre under Win7 HP 64, trods adskillige forsøg med geninstallationer, rettigheder, kompatibilitet osv. Men det ser også ud til at lave virtuelle read-only drev, udfra dokumentationen.
Gravatar #30 - ty
15. maj 2011 09:55
Alrekr (28) skrev:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18806


"Abonnementsprisen er 50 kr. om måneden og giver mulighed for at downloade ti numre pr. måned."

Det forbinder jeg ikke med "PLAY".
Gravatar #31 - Alrekr
15. maj 2011 10:00
ty (30) skrev:
"Abonnementsprisen er 50 kr. om måneden og giver mulighed for at downloade ti numre pr. måned."

Det forbinder jeg ikke med "PLAY".


Så TDC udbyder kun musik gennem Play? Du må være lidt mere præcis hvis du snakker om Play, bassemand, end bare at skrive TDC så.

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Di...
Gravatar #32 - ty
15. maj 2011 10:21
Jeg troede lidt det var underforstået, daThoroughbreed siger oppe i post nr. 3, at hans musik er fra TDC-PLAY...

Gravatar #33 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. maj 2011 18:32
Problemet løste sig selv... Det er åbenbart min bærbar der ikke vil converte ordentlig?... Anyhow :D Tak for hjælpen
Gravatar #34 - GormDK
15. maj 2011 19:32
Så hvordan lød løsningen/den metode der virker? :)
Gravatar #35 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. maj 2011 06:33
GormDK (34) skrev:
Så hvordan lød løsningen/den metode der virker? :)


Aner det ikke - tror muligvis der er noget galt med indstillingerne - eller evt. de ekstra lydkort som Tunebite installerer - det virker fint på den stationære, og bærbar nr 2 :)

Dog hjalp det ikke at geninstallere det på bærbar nr 1 ... Så aner ikke helt hvad problemet er ...
Gravatar #36 - hjorslev
22. maj 2011 18:12
SoundTaxi er virker ganske godt. :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login