mboost-dp1

Defrag - hvilket program?


Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [3006617968]
2. nov. 2011 21:26
Hej,

Nu sidder jeg og gerne vil de-fragmentere min computer. Jeg bruger normalt Piriform Defraggler, men der findes mange alternativer.

Nogen der har bud på andre (måske bedre og gerne hvorfor)?

Jeg har brugt Auslogics Disk Defrag og kan læse at MyDefrag skulle være herlig, nogen tanker?

Hilsen,
Vossen
Gravatar #2 - BlackFalcon
2. nov. 2011 21:48
Hmm - Hvilket OS og type harddisk har du?
Gravatar #3 - Ronson ⅍
2. nov. 2011 22:04
NEJ JEG VIL SKRIVE DET FØRST
FÅR VIS DU HAR SSSSSD MÅ DU IKKKE DIFRAKMENTERER!!
Gravatar #4 - XorpiZ
2. nov. 2011 22:10
Og hvis du kører Windows 7 kan det næppe betale sig uanset.
Gravatar #5 - Qw_freak
2. nov. 2011 22:12
XorpiZ (4) skrev:
Og hvis du kører Windows 7 kan det næppe betale sig uanset.


Why?
Gravatar #6 - Slettet Bruger [3006617968]
2. nov. 2011 22:41
Jeg kører Windows 7 og har den DEJLIG harddisk, ikke SSD. #3 - den var jeg godt klar over.

Undskylder for den manglende information.

OS: Windows 7
Storage: Hard disk drive

#4 - den må du gerne uddybe, sådan en kommentar uden grundlag eller dokumentation er - ubrugelig og derfor irrelevant.
Gravatar #7 - Pally
2. nov. 2011 23:25
Uden at ville advokere for eller imod, så er den indbyggede defragger i Win7 forbedret og der er tænkt en del over den. Se bl.a.:
http://blogs.msdn.com/b/e7/archive/2009/01/25/disk...

De typiske bekymringer går på om en 3. parts defragger tager højde for Win7 (og Vista) features som SuperFetch, ReadyBoot osv. Hvis ikke, kan de muligvis have negativ indvirkning på performance.

Personligt er jeg tilfreds med den indbyggede defragger selv om den er yderst sparsom med oplysninger. YMMV.
Gravatar #8 - BlackFalcon
3. nov. 2011 01:12
Vossen (6) skrev:
Jeg kører Windows 7 og har den DEJLIG harddisk, ikke SSD

Forudsat vi taler NTFS, kunne jeg også spørge: Har du et forbrugsmønster udover det normale der kræver at du defragmenterer din harddisk manuelt? Eller er det mere fordi, at det har du gjort siden DOS og det er din overbevisning at det er nødvendigt? :). Som #7 er inde på er det indbygget og kører automatisk i Win7. Så medmindre du har et ekstremt forbrugsmønster er det slet ikke nødvendigt for den gennemsnitlige bruger at lave manuel defragmentering eller bruge 3.partsprogrammer. Men hvis man er meget krakilsk med det, så hold dig ikke tilbage - go for it :)
Gravatar #9 - praktikant muffe AKA pewbe
3. nov. 2011 06:03
#1
Jeg bruger Diskeeper.
Gravatar #10 - XorpiZ
3. nov. 2011 06:58
Vossen (6) skrev:
#4 - den må du gerne uddybe, sådan en kommentar uden grundlag eller dokumentation er - ubrugelig og derfor irrelevant.


Sorry - jeg troede faktisk, det var almen viden, at Windows 7 selv defragmentede ens diske, medmindre det er en SSD, der sidder i :<
Gravatar #11 - Slettet Bruger [3006617968]
3. nov. 2011 07:14
Som #8 skriver, så har jeg ofte tendenser faktisk til at have lidt et underligt forbrugsmønster. Jeg er som oftest ligeglad med at mine filer på lager er de-fragmenterede. Grunden til jeg vil have de-fragmenteret computeren som det er, så er det fordi den lige er geninstalleret og så har jeg afinstalleret en helvedes masse Sony-crap som har efterladt en del store huller og filerne er en del spredt på computeren. F.eks. ved en formindskning af partitionerne senere, så kan det godt være lidt et problem, dog har jeg haft oplevelser hvor Defraggler efterlader nogle få filer i enden af partitionen og derfor kan partition ikke formindskes.

#8 - nu er det ikke noget jeg har haft som vane siden MS-DOS, da i de dage brugte jeg ikke Microsoft produkter, men mere ble produkter. MS-DOS brugte jeg kun sammen med Dyna Bomber, vel i 3. klasse.

#10 - det er jeg godt klar over, dog studsede jeg da du skrev Windows 7, så vidt jeg ved, så gjorde min Vista altså også det.

Gravatar #12 - XorpiZ
3. nov. 2011 07:31
Vossen (11) skrev:
#10 - det er jeg godt klar over, dog studsede jeg da du skrev Windows 7, så vidt jeg ved, så gjorde min Vista altså også det.


Det gjorde den ja - men den var ikke ret god, mig bekendt.
Gravatar #13 - Qw_freak
3. nov. 2011 07:47
XorpiZ (10) skrev:
Sorry - jeg troede faktisk, det var almen viden, at Windows 7 selv defragmentede ens diske, medmindre det er en SSD, der sidder i :<


Jeg befriede lige 20Gb på en af mine diske ved at defragmentere den anden dag, på min Win7 systemdisk??
Gravatar #14 - XorpiZ
3. nov. 2011 07:50
wat

Befriede du 20 GB på din systemdisk, eller på en anden disk, eller på begge diske? Og hvilken defragmenterede du?

Defragmentering frigør i øvrigt ikke plads.
Gravatar #15 - Qw_freak
3. nov. 2011 08:12
XorpiZ (14) skrev:
Defragmentering frigør i øvrigt ikke plads.


Jeg drefragmenterede i sidste uge min 300GB system disk hvorpå der var 170GB fri plads, efter jeg havde slettet og ryddet op i min data, fordi den var løbt tør for plads, efter Defragmenteringen var der 190GB tilgængelig.

Aner ikke så meget om det tekniske bag en Defragmentering, udover man rydder op i registrene, men 20GB mere var der efter jeg havde Defragmenteret.
Gravatar #16 - OxxY
3. nov. 2011 08:16
OO Defreg har i mange år været min foretrukne de-fragger,
Gravatar #17 - praktikant muffe AKA pewbe
3. nov. 2011 08:18
Qw_freak (15) skrev:
XorpiZ (14) skrev:
Defragmentering frigør i øvrigt ikke plads.


Jeg drefragmenterede i sidste uge min 300GB system disk hvorpå der var 170GB fri plads, efter jeg havde slettet og ryddet op i min data, fordi den var løbt tør for plads, efter Defragmenteringen var der 190GB tilgængelig.

Aner ikke så meget om det tekniske bag en Defragmentering, udover man rydder op i registrene, men 20GB mere var der efter jeg havde Defragmenteret.


Gravatar #18 - XorpiZ
3. nov. 2011 08:21
Qw_freak (15) skrev:
Aner ikke så meget om det tekniske bag en Defragmentering, udover man rydder op i registrene, men 20GB mere var der efter jeg havde Defragmenteret.


Mon ikke du forveksler Defrag og Disk Cleanup?
Gravatar #19 - Qw_freak
3. nov. 2011 08:24
pewbe (17) skrev:
Qw_freak (15) skrev:
Jeg drefragmenterede i sidste uge min 300GB system disk hvorpå der var 170GB fri plads, efter jeg havde slettet og ryddet op i min data, fordi den var løbt tør for plads, efter Defragmenteringen var der 190GB tilgængelig.

Aner ikke så meget om det tekniske bag en Defragmentering, udover man rydder op i registrene, men 20GB mere var der efter jeg havde Defragmenteret.


Ja, der er kommaer i teksten.... :)
Rydde op til der var 170GB fri, defragmenterede derfter og så var der 190GB fri...


XorpiZ (18) skrev:
Mon ikke du forveksler Defrag og Disk Cleanup?

Nope, kørte kun en Defrag..

Edit:
Kan det tænkes, mine tilbageværende data lå så rodet, at Win7 ikke regner register-ranges med som er under en hvis størrelse, når pladsforbrug og friplads beregnes?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login